Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

complete beginner: aankoop lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • complete beginner: aankoop lenzen

    Hallo

    Ik ben een complete beginner op vlak van (digitale) fotografie. Ik heb altijd wel met een fototoestel rondgelopen en foto's genomen, maar na zoveel tijd raak je die "gewone" foto's wat beu en uiteindelijk wil je meer (kunnen)...

    Ik ga me wsl deze week een D60 aanschaffen.

    Waar ik niet echt uit geraak (ik raak uit véél dingen niet uit maar das normaal zeker, in het begin?) om mee te beginnen, is of ik er goed aan doe om, naast de aangeboden 18-55 lens, nog een 55-200 lens aan te schaffen als beginner??

    Zijn die lenzen van Nikon iets waard ? Heb me laten vertellen bij een fotograaf dat de bijgeleverde lenzen niets zijn vergeleken bij dezelfde Tamron- of Sigmalenzen.

    Ik denk ook dat mijn interesse vooral uit gaat naar macrofotografie, maar is het beter om te beginnen met een 18-55 lens, om uit te zoeken welke stijl beter bij mij zou passen? En doe ik er dan ook goed aan om een pakket met 18-55 én een 55-200 te kopen?

    Er zijn nog zovéél vragen, maar ik denk dat dit momenteel de belangrijkste zijn...

    Het zou echt wel handig zijn om hierop een beetje een antwoord te krijgen...

    in ieder geval bedankt en groetjes

    Britta

  • #2
    Re: complete beginner: aankoop lenzen

    Als je bij zo'n fotograaf nog extra moet betalen voor kennis en service zou ik er met een grote boog omheen gaan.
    Niettemin wordt de zaak voor jou al gauw gecompliceerd:
    De D60 is een prima toestel, maar niet handig met lenzen zonder eigen focusmotor. De "kitlenzen"18-55- en 55-200 zijn zeker in de VR uitvoering in die prijsklasse het beste wat te koop is. Natuurlijk zijn er voor bepaalde lenzen Sigma en Tamron varianten die ook interessant zijn, maar niet in deze prijsklasse.