Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70(S)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D70(S)

    Hallo,

    Ik vind dat er nogal veel Nikon D70(s) camera's worden verkocht. Heeft dit alles te maken met de komst van de D90 of zijn er andere redenen voor? Omdat de prijzen van zo'n 2de handse camera meestal voordelig zijn, denk ik eraan om er eentje aan te schaffen.
    Werken de lenzen van een d40x op de d70? Misschien een domme vraag, maar ben nog maar een beginneling.

    mvg
    Gino

  • #2
    Re: Nikon D70(S)

    Hello

    Ik heb net men D70s verkocht en idd met reden dat ik heb geupgrade naar een D90.

    aAs je een D40x hebt, werken jou lenzen op de D70.
    Maar als je zou overschakelen naar D7O(s), is het eerder een downgrade, of je moet het als 2de toestel willen gebruiken.

    http://www.letsgodigital.org/en/came...-950-1435.html

    Mvg
    Last edited by Willem@home; 9 maart 2009, 20:44.
    Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D70(S)

      bedankt voor de info en de link, ik dacht nl omdat de d40x een instap model is, en de d70 een groter nummer heeft, dat deze laatste dus een upgrade zou zijn.

      mvg
      Gino

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D70(S)

        naar handling is dit een upgrade. Iets meer op de body zelf in te stellen en een extra schermje op de bovenkant.

        Geen idee hoe het zit met de sensorverschillen

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D70(S)

          Oorspronkelijk geplaatst door B&W Bekijk bericht
          naar handling is dit een upgrade. Iets meer op de body zelf in te stellen en een extra schermje op de bovenkant.

          Geen idee hoe het zit met de sensorverschillen
          Beeldkwaliteit zal op de D40 in theorie een beetje beter zijn. Maar het toestel is minder snel/makkelijk in te stellen, dat klopt.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D70(S)

            - D40 --> D70s is sowieso een upgrade!
            - Als een lens op een Nikon body past, past ie op alle Nikon bodies (kort gezegd).

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #7
              Re: Nikon D70(S)

              technisch gezien (sensor en image processing) is de D40X een nieuwere generatie en zal je bv. minder ruis hebben op de D40x. als je veel foto's maakt die de grenzen van de sensor opzoeken (vb low light) is de D40(x) in het voordeel.

              ergonomisch gezien is de D70(s) een klasse hoger: je hebt meer directe toegang tot bepaalde functies, waardoor creatief fotograferen makkelijker gaat doordat je je camera vlotter kan instellen om de foto te nemen zoals jij het wilt ipv hoe de camera denkt de foto te willen nemen.

              Technisch gezien heeft een D70s ook ingebouwde ondersteuning voor draadloos iTTL flitsen die de D40x niet heeft, ook is de flitssynchro 1/500 ipv 1/250

              de D40(x) heeft geen interne focusmotor waardoor je beperkt bent in de lenzen die je kan gebruiken. Op een D70(s) kan je bijna alle lenzen van Nikon gebruiken, enkel extreem oude lenzen zonder CPU geven een probleem voor de lichtmeting (een D200/D300, D2X, D3, D700 zou daar wel nog mee overweg kunnen)

              Als je tweedehands een D80 of D200 koopt ga je maar weinig meer betalen, maar ben je direct een generatie techniek jonger, waardoor je nog steeds het voordeel hebt van de "creatieve ergonomie" van een dergelijke camera, zonder een downgrade naar sensorkwaliteit te moeten doen.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D70(S)

                De D70(s) heeft zeker voordelen tegenover de D40, maar het is wel een toestel dat al een paar jaar bestaat en idd de ruis bij hoge iso waarden is niet te doen. Het is wel groter en de interne focusmotor geeft je wel veel mogelijkheden bv 50mm/1.8 wat een goedkope maar wel degelijke lens is. Als tweede body is deze zeker aan te raden anders mss best doorsparen naar D80 of D90.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D70(S)

                  Ik vindf de D70 niet echt een 'upgrade' (de mijne is al een jaartje met pensioen)
                  Ga eerder voor een tweedehandse D80 of een D200 :
                  Canikon 40D - D200, D300

                  Comment

                  Working...
                  X