Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

info over lichtsterke zoomlens Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • info over lichtsterke zoomlens Nikon

    Ik ben op zoek naar een zoomlens (iets van 28-200 of eventueel 70-200) met een diafragma tot 2.8

    Ik werk met een Nikon D200, maar heb nog niet echt een waardige lens.
    Ik heb echter geen budget voor bv. een nikkor AF-S VR 70-200mm f2.8G IF ED
    Vandaar mijn vraag of iemand een goedkopere, maar nog wel redelijk degelijke versie
    hiervan kent (sigma, Tamron, ..)

  • #2
    Re: info over lichtsterke zoomlens Nikon

    Sigma 50-150 f:2.8 en Sigma 70-200 f:2.8 zijn prijs-kwaliteit zeer goed.
    Sigma 70-200 even gehad en was super, snelle AF zelfs met 1.4TC, alleen voor mijn toepassing (natuurfotografie) beetje te kort bereik en dan overgeschakeld op Sigma 100-300mm f:4
    Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

    Comment


    • #3
      Re: info over lichtsterke zoomlens Nikon

      nikkor 80-200mm 2.8 oudere versies?
      superscherp,
      min punt; hoe ouder hoe trager
      Photography helps people to see
      -Berenice Abbott-
      BD1050BE

      Comment


      • #4
        Re: info over lichtsterke zoomlens Nikon

        Let op met de 70-200 AF HSM DG 2.8 van SIgma op een D200

        Goed uittesten. Ik heb deze gehad, maar ze was veeel te traag, en veeel te soft. Benened de f5.6 was ze i.m.o onbruikbaar.

        Sommige lenzen hebben een zware back focusing op de D200. Testen is dus de boodschap!

        Tamron heeft ook een 70-200 f2.8, maar heb die op een D200 nog niet getest.
        Zelf ben ik heel tevreden van de Nikor 70-200. Duur, maar zijn centen waard. Eventueel wat langer doorsparen.....

        Of als je ze op koste termijn nodig hebt, je kan die dingen ook wel huren. (Of dacht je dat alle die profs zelf eigenaar zijn van de 400mm 2.8 etc... Er zijn er, maar lang niet allemaal)
        I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

        Comment


        • #5
          Re: info over lichtsterke zoomlens Nikon

          Als je een zoomlens zoekt en denkt aan 70-....., waarom niet de 70-300 VR in overweging nemen? Het is voor die (betaalbare) prijs een zeer goede zoomlens!
          Bij Kamera-Express ongeveer 360 euri.....
          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

          Comment


          • #6
            Re: info over lichtsterke zoomlens Nikon

            Op dpreview zijn onlangs enkele 70-200 f/2.8 zooms vergeleken: zie http://www.dpreview.com/lensreviews/onder "Telephoto Zoom". De Tamron kwam er als lekker scherp maar traag uit, de Sigma als sneller, maar ietsje minder scherp.

            Zelf heb ik onlangs een oude Sigma 70-210mm f/2.8 op mijn toestel gevezen. Ook zeer traag, maar met een heerlijk zachte bokeh (zie prentjes). Deze vind je tweedehands voor erg redelijke prijzen...




            --
            Bart

            Comment


            • #7
              Re: info over lichtsterke zoomlens Nikon

              Ik zou eens gaan zoeken naar een Nikkor 80-200 2.8 ED schuifzoom, die heb ik gehad en die is scherp en als je een beetje handig gebruik maakt van de focuslimitter ook redelijk snel met scherpstellen, bij onderwerpen op 2,5 meter moet je dan wel een stap voor- of achteruit zetten. Ik denk dat je die wel kan vinden voor onder de €500.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: info over lichtsterke zoomlens Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Ik zou eens gaan zoeken naar een Nikkor 80-200 2.8 ED schuifzoom, die heb ik gehad en die is scherp en als je een beetje handig gebruik maakt van de focuslimitter ook redelijk snel met scherpstellen, bij onderwerpen op 2,5 meter moet je dan wel een stap voor- of achteruit zetten. Ik denk dat je die wel kan vinden voor onder de €500.
                Ik heb er net zo eent gevonden, heb morgen een afspraak, volgens de revieuws die'k ervan gelezen heb is die idd best scherp.

                Alvast bedankt aan iedereen voor de tekst en uitleg!

                Comment


                • #9
                  Re: info over lichtsterke zoomlens Nikon

                  Voor iets meer vind je een draaizoom en persoonlijk vind ik een schuifzoom net ff minder prettig werken...., maar dat is uiteraard persoonlijk.
                  ---------------- Ik doe niet meer mee

                  Comment


                  • #10
                    Re: info over lichtsterke zoomlens Nikon

                    Ik had de schuif en heb nu de draai VR, maar ik vond de schuif prettiger werken, linkerhand onder schuifgedeelte(als hoofdsteunpunt) met de camera en linkerhand trekken en duwen om te zoomen en heel makkelijk draaien voor portret naar landschap en dat alles zonder de lens te moeten overpakken.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment

                    Working...
                    X