Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke zoom voor D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke zoom voor D90

    Helluw,

    Ik heb een D90 met een tamron 17-50 2.8 lens.
    Nu zou ik daar graag een zoom bij willen, maar bv een sigma 50-150 2.8 is me te kostelijk.

    daarom denk ik dat ik voorlopig best even een goeiekopere lens neem en ik heb er een aantal gevonden:

    - Nikon AF-S DX 55-200mm F:4.0-5.6 G IF ED (150 euro)
    - Sigma 55-200mm DC F: 4.0-5.6 Nikon Digitaal (150 euro)
    - Nikon AF-S DX VR 55-200mm F:4.0-5.6 G IF ED (199 euro)
    - Tamron AF 55-200mm F:4.0-5.6 Di II LD Mac. Nikon (100 euro)

    - Sigma 70-300mm APO DG Macro F: 4.0-5.6 Nikon AF (215 euro)
    - Tamron AF 70-300mm F:4.0-5.6 Di LD Macro Nikon (139 euro)

    ruime keuze dus

    de nikon 55-200 is de enige met VR en ik neem aan dat dit bij tele toestanden wel aan te raden is he? maar langs de andere kant is 70-300 mm ook wel leuk

    voor de rest zijn ze allemaal even snel zo te zien, dus laat de meningen/ervaringen maar komen, al gok ik dat de meeste de VR lens gaan aanraden
    500px

  • #2
    Re: Welke zoom voor D90

    Als je persé een tele wil, dan wil ik adviseren om door te sparen voor een Nikkor 70-300 VR anders zal het toch tegenvallen tov je Tamron 17-50.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Welke zoom voor D90

      same here
      Nikon D80 ~ Nikkor 18-70

      Comment


      • #4
        Re: Welke zoom voor D90

        Ik heb de 50-150 en ben nu aan het sparen voor de 70-200VR met TC.

        De 50-150 is leuk voor portretten maar kun je niet echt tele noemen. Ik vindt echt dat ik heel wat mm's ontbreek. Mijn exemplaar is wel behoorlijk scherp.

        Ik vrees dat 200mm soms ook wat kort is, zeker als je dieren of vogels wilt fotograferen.

        Het hangt er dus weer allemaal af van wat je er precies mee wilt doen. veel goede dingen gelezen over de 70-300VR maar ik wil liever een lichtsterke lens.

        Zou eerst alles eens op een rijtje zetten: wat fotograferen? waar? onder welke omstandigheden?

        Comment


        • #5
          Re: Welke zoom voor D90

          ik moet geen superzoom hebben hoor.
          gewoon dat ik iets op 50m iets ofwat dichterbij kan halen.

          en ik zou idd liever een lichtscherpe lens kopen maar zo'n 50-150 kost al 500 a 600 euro en dat heb ik momenteel niet dus zoek ik even een tussenoplossing ...
          500px

          Comment


          • #6
            Re: Welke zoom voor D90

            Ik zou aankoop dan persoonlijk even uitstellen en voortsparen.

            Je zult alleen geld verliezen aan lens van +-200euro nu te kopen en dan achteraf te verkopen, kun je je geld beter ineens in betere lens steken...
            Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

            Comment


            • #7
              Re: Welke zoom voor D90

              Wat je ook kan doen is in occazie iets kopen... ofwel onmiddellijk een goede, ofwel een 'budget' tele indien je momenteel geen geld hebt.
              Accoord, in slechte omstandigheden is zo'n goedkope waarschijnlijk niet bruikbaar, maar wanneer er voldoende licht is, en je geen supersnel opjectief nodig hebt is er toch heel wat te halen uit die 'goedkopere' tele. ik had vroeger zo'n 70-300 (rest weet ik niet meer van buiten) van Nikon, vaak afgeschilderd als 'brol', maar ik heb er toch fijne plaatjes mee gemaakt die zonder tele niet mogelijk waren.
              Later kan je die terugverkopen met minder (of geen verlies) en je beter materiaal kopen en ondertussen heb je al een tele...

              Nayy

              Comment


              • #8
                Re: Welke zoom voor D90

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Als je persé een tele wil, dan wil ik adviseren om door te sparen voor een Nikkor 70-300 VR anders zal het toch tegenvallen tov je Tamron 17-50.
                ik heb de 70-300 zonder vr ,is die met vr veel beter van kwaliteit, de vr daargelaten

                Comment


                • #9
                  Re: Welke zoom voor D90

                  70-300 vr is prijskwaliteit heel sterk:

                  -ong 370 € konijn of kamera express (18-200 is duurder), beter even doorsparen
                  - VR
                  - geen zwaargewicht
                  - AF-S en snelle focus

                  zie deze laaste
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke zoom voor D90

                    Ik dacht meer aan de 70-300 omdat ik de 17-35 / de 28-75 heb

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke zoom voor D90

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
                      gewoon dat ik iets op 50m iets ofwat dichterbij kan halen.
                      goedkoopste oplosssing: benenzoom.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke zoom voor D90

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        goedkoopste oplosssing: benenzoom.
                        is moeilijk als je voor een afgrond staat

                        Comment

                        Working...
                        X