Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6 nieuwe SONY lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 6 nieuwe SONY lenzen

    Hallo,
    Daarjuist gelezen dat Sony bekendgemaakt heeft om 6 nieuwe lenzen op de markt te brengen , ook voor full frame model A900. Maar ook voor alle andere Alfa modellen.
    KLIKIE en OOK HIER

    Ciao
    **Website** 'you can't depend on your eyes if your imagination is out of focus'

  • #2
    Re: 6 nieuwe SONY lenzen

    Tja, eerlijk gezegd zit er geen enkele lens tussen die mij interesseert.

    Jammer.

    28-75mm f/2.8
    55-200mm f/4-5.6 DT,
    18-55mm f/3.5-5.6 DT,
    50mm f/1.8 DT
    30mm f/2.8 DT

    Dan kom ik eigenlijk maar aan vijf? Wat heb ik hier over het hoofd gezien?

    De 28-75 f/2.8, die was er al van Minolta en identiek dezelfde top-lens is te koop van Tamron. Hier zie ik dus totaal het nut niet van in.

    De 55-200 en 18-55 met die diafragma's zijn ook al geruime tijd te koop voor de Sony.

    Rest enkel de 50 f/1.8? Dit lijkt me de enige lens die, als ze goedkoop wordt aangeboden, de moeite waard is.

    De 30 f/2.8 is de enige andere lens die een gat in de line-up vult maar voor mij ook niet echt de lens waar ik zit op te wachten.

    Waar moet Sony dan wel mee afkomen?

    - Een goedkope maar degelijke 70-200 f/4. Of met andere woorden een vervanger voor de beercan. (De 70-210 f/4 dus).
    - Een 200f/2.8. Even goed als de oude Minolta 200.
    - Een goedkope Sony 70-200 f/2.8 in vervanging van de dure "Minolta-onder-licentie 70-200 f/2.8 SSM". En dan wel in het zwart in plaats van die stoeferige witte lens.
    - Een prime breedhoek: 12 mm f/3.5 (f/4?) of zo. Lichtsterk hoeft niet noodzakelijk, als de lens maar redelijk goedkoop en scherp is.

    Comment


    • #3
      Re: 6 nieuwe SONY lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
      Dan kom ik eigenlijk maar aan vijf? Wat heb ik hier over het hoofd gezien?
      op de 2e website: Een van deze objectieven zal een nog niet nader gespecificeerde super telefoto objectief zijn
      het staat in de eerste ook hoor
      450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

      Comment


      • #4
        Re: 6 nieuwe SONY lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door dennis_l Bekijk bericht
        op de 2e website: Een van deze objectieven zal een nog niet nader gespecificeerde super telefoto objectief zijn
        Wooha, een niet gespecificieerd SUPER TELE objectief :eek.

        Net waar we allemaal zitten op te wachten, een compleet onbetaalbaar 600 f/4 objectief of zo .

        Comment


        • #5
          Re: 6 nieuwe SONY lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
          Rest enkel de 50 f/1.8? Dit lijkt me de enige lens die, als ze goedkoop wordt aangeboden, de moeite waard is.

          Waar moet Sony dan wel mee afkomen?

          - Een goedkope maar degelijke 70-200 f/4. Of met andere woorden een vervanger voor de beercan. (De 70-210 f/4 dus).
          - Een prime breedhoek: 12 mm f/3.5 (f/4?) of zo. Lichtsterk hoeft niet noodzakelijk, als de lens maar redelijk goedkoop en scherp is.
          Mee akkoord, vooral een breedhoek prime zou ik nog willen zien.
          about.me/stijnv

          Comment


          • #6
            Re: 6 nieuwe SONY lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
            De 28-75 f/2.8, die was er al van Minolta en identiek dezelfde top-lens is te koop van Tamron. Hier zie ik dus totaal het nut niet van in.
            Was er al, wat heb je daar aan als je er nu één wil, want dan is hij er niet meer en niet iedereen wil een Tamron(dom).
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: 6 nieuwe SONY lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Was er al, wat heb je daar aan als je er nu één wil, want dan is hij er niet meer en niet iedereen wil een Tamron(dom).

              De Tamron 28-75 f/2.8 is identiek dezelfde lens als de Minolta 28-75 f/2.8, alleen in een ander jasje. Maar er zijn dus inderdaad mensen die enkel en alleen binnen hun merk willen kopen. Voor die mensen is deze lens misschien goed nieuws, maar dus niet voor mij. Want ik ben niet vies van andere merken en die nieuwe Sony zal gegarandeerd meer kosten dan de Tamron.

              Momenteel is er wel al de Sony CZ 24-70 f/2.8. Laten we dan ook hopen dat deze nieuweling een heel stuk betaalbaarder zal zijn dan die lens. Iets wat ik wel verwacht want anders zou het wel compleet onzinnig zijn hé.

              Comment


              • #8
                Re: 6 nieuwe SONY lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
                Wooha, een niet gespecificieerd SUPER TELE objectief :eek.

                Net waar we allemaal zitten op te wachten, een compleet onbetaalbaar 600 f/4 objectief of zo .

                Nope, het wordt de Sony AF 500mm f/4.5 G SSM

                http://www.letsgodigital.org/en/2175...-alpha-lenses/
                Last edited by Defenderke; 7 maart 2009, 20:37. Reden: linkje added
                α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                Flickr____No place to be

                Comment


                • #9
                  Re: 6 nieuwe SONY lenzen

                  Vier van de lenzen zijn nu officieel aangekondigd, beschikbaar vanaf juli.
                  about.me/stijnv

                  Comment


                  • #10
                    Re: 6 nieuwe SONY lenzen

                    Op de lenzen zit ik ook niet te wachten. Ik denk dat sony nu echt wat meer tele moet gaan maken, en dan vooral primes. En niet zo'n belachelijk dure 300 f 2.8
                    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                    Comment


                    • #11
                      Re: 6 nieuwe SONY lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
                      Op de lenzen zit ik ook niet te wachten. Ik denk dat sony nu echt wat meer tele moet gaan maken, en dan vooral primes. En niet zo'n belachelijk dure 300 f 2.8

                      Zou ook graag eens willen investeren in een nieuwe 24-105 f4; want ben helemaal niet tevreden van mijn "k*tding"
                      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                      Flickr____No place to be

                      Comment


                      • #12
                        Re: 6 nieuwe SONY lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                        Zou ook graag eens willen investeren in een nieuwe 24-105 f4; want ben helemaal niet tevreden van mijn "k*tding"
                        Ik kan dat best begrijpen, ik geloof trouwens wel in dat "gerucht" dat de 24-105 G vroeg of laat op komst is...maar wat een prima alteratief zou kunnen zijn voor (wat ik vermoed dezelfde prijs ongeveer zal zijn) de 24-105 is de Sigma 24-70 f2.8 HSM...Men is het er blijkbaar behoorlijk unaniem over eens dat deze lens echt wel kan meespelen met de grote jongens (scheetje beter dan de canon, vergelijkbaar met de Nikon, en duw en trekwerk zelfs met de Zeiss)... Op redcoon.be in voorraad te koop voor 840 euro geloof ik...

                        Comment


                        • #13
                          Re: 6 nieuwe SONY lenzen

                          deze nieuwe lenzen zijn echt niet interessant...en die 30mm macro kan ik me sowieso erg weinig bij voorstellen.. 50mm 1.8?? minolta had al de 1.4 en 1.7

                          Comment


                          • #14
                            Re: 6 nieuwe SONY lenzen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                            deze nieuwe lenzen zijn echt niet interessant...en die 30mm macro kan ik me sowieso erg weinig bij voorstellen.. 50mm 1.8?? minolta had al de 1.4 en 1.7
                            De minolta 1.4 bestaat terug onder sony vorm (en geupdate met D-chip), de minolta 1.7 kan je enkel nog 2de hands kopen...niet altijd gemakkelijk te vinden en niet iedereen wil 2de hands kopen dus er was wel degelijk gebrek aan een moderne, goedkope 50mm voor sony.

                            Verder is die 30mm macro interessant voor mensen die een goedkope macro willen, die van een compactje komen waar het "normaal" is om met je lens bijna op je onderwerp te staan en te fotograferen...Verder heeft Sony al paar echte super goeie macro's in huis (de 50 en de 100). Vergeet ook niet dat deze lens beetje bedoeld zijn voor de nieuwe body's die voorgesteld zijn...Bij de presentatie van de opvolger van de A700 kunnen we mss andere lenzen verwachten...interessantere lenzen

                            Comment


                            • #15
                              Re: 6 nieuwe SONY lenzen

                              Ik ben erg benieuwd waneer ze dan de opvolger van de a700 en de andere lenzen gaan presenteren, zoals de op de phototokina geziene 500mm.
                              Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                              Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                              Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                              Comment

                              Working...
                              X