Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

17-40 "Japanse"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 17-40 "Japanse"

    Iemand verkoopt een 17-40 waarbij hij als bijkomende info geeft :
    is een japanse via UK gekocht, geen garantie

    weet soms iemand wat bedoeld wordt met de "Japanse" ?

    ik heb al raad gevraagd aan een zeer gerenomeerd BD-lid en die wist niet wat daarmee bedoelt wordt.
    Misschien zijn de lettertjes die op de lens staan "in het Japans"(Japanse tekens)?

    Ik ben nl wel geïnteresseerd in zo'n lens, maar wil langs de andere kant weten wat ik aankoop..
    Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

  • #2
    Re: 17-40 "Japanse"

    er zijn gewoon Japanse Canons hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: 17-40 "Japanse"

      zogenaamde "grijze import" naast het officiele circuit, op zich is er niets mis mee, behalve dat je zoals je schrijft geen beroep kan doen op herstellingen onder garantie.
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment


      • #4
        Re: 17-40 "Japanse"

        Oorspronkelijk geplaatst door stocky Bekijk bericht
        raad gevraagd aan een zeer gerenomeerd BD-lid
        Nu word ik plots heel nieuwsgierig...

        Comment


        • #5
          Re: 17-40 "Japanse"

          Had je die vraag niet beter rechtstreeks aan de verkoper gevraagd? Die zal jou dat normaal perfect moeten kunnen uitleggen.
          Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

          Comment


          • #6
            Re: 17-40 "Japanse"

            Willem , dat heb ik gedaan,hoor . Helaas kreeg ik tot op heden geen antwoord op het gelezen bericht van de verkoper , hetgeen mij dan wat argwanig maakt..
            Stel dat het echt om een Japanse lens gaat ,voorzien van Japane tekens ed.
            Lens in het japans is bvb : レンズ

            Als koper wil je toch weten wat je koopt he ; ik denk toch niet dat dit een abnormale vraag was en zo te zien aan te reacties zijn er voorlopig nog maar weinig mensen die weten wat de verkoper precies bedoelt.
            Vandaar mijn vraagstelling aan de zovele BD-leden.

            dat de lens zelf geen garantie heeft ,dat schrikt mij niet af ; die dingen gaan niet stuk

            groeten, Eric
            Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

            Comment


            • #7
              Re: 17-40 "Japanse"

              Ok, dan heb ik niets gezegd.

              Idd als de verkoper zelf er niets over wilt zeggen is het natuurlijk gissen he...
              Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

              Comment


              • #8
                Re: 17-40 "Japanse"

                Het zou ook kunnen dat de verkoper bedoeld Made in Japan, ik weet niet hoe het bij Canon zit, maar bij Nikon heebn ze dezelfde objectieven ene made in Japan en andere made in China, en velen hebben meer vertrouwen in de japanse versies, of dat er tegenwoordig nog toe doet

                Comment


                • #9
                  Re: 17-40 "Japanse"

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Het zou ook kunnen dat de verkoper bedoeld Made in Japan, ik weet niet hoe het bij Canon zit, maar bij Nikon heebn ze dezelfde objectieven ene made in Japan en andere made in China, en velen hebben meer vertrouwen in de japanse versies, of dat er tegenwoordig nog toe doet
                  Ik denk ook dat de verkoper dit bedoeld.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 17-40 "Japanse"

                    oei oei oei hier ben ik dan:

                    iemand, genaamd :

                    " de verkoper"

                    Sorry stocky, ik had je moeten antwoorden, er staan heus geen japanse tekens op de lens ! Dit is een exemplaar gekocht via Ebay UK bij een super vriendelijk winkeltje in Devon. In UK kunnen ze gewoon Hong Kong import doen zonder import taksen, dit in tegenstelling tot wanneer wij wat willen kopen vanuit singapore of hong kong. Sommige uk impoteurs verkopen deze "taxvrije" dingen door naar het europese vaste land.

                    Deze lenzen komen uit dezelfde fabriek, alleen zal je nooit een nederlands woord op de doos noch handleiding vinden. Wel engels frans duits en japans.
                    Deze zijn identieke lenzen met deze in europa aangeboden, alleen heb ik ze geen 650 euro betaald.
                    Er is tevens geen europese garantie bij.

                    Sorry dat ik argwanend overkwam, maar indien je even in mijn profiel had "geneusd" zou je zien dat ik toch wel "kosher" ben.

                    vriendelijke groet

                    Marc
                    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: 17-40 "Japanse"

                      Goedenavond Mijnheer de verkoper.. eh Marc.. . Voor eens, dat ik nu ergens argwanig tegenover stond, blijk ik dan nog ongelijk te hebben. Excuus daarvoor en ook dank voor de uitvoerige uitleg. U moet weten dat ik de laatste weken reeds zo dikwijls voor paal heb gestaan mbt mijn biedingen en dito beloftes via DB,alsook via Kapaza & 2dehands, dat ik er weemoedig van was geworden. Vele verkopers begrijp ik echt niet.Ze stellen iets te koop voor bvb 200 euro , direct met vermelding gereserveerd.Wat daar de bedoeling van is , weet ik niet.Ik doe dan een mail met een hoger bod ,waar dan niet wordt op ingegaan (er komt helemaal geen reactie op) .'s Anderendaags lees je dan "verkocht".'k vraag me dan af waarom ze het dan te koop stelden. Iemand anders stelde ook een 17-40 te koop voor 400 Euro.Ik was natuurlijk akkoord met de aankoop ervan , doch de verkoper liet toen weten dat er een wachtrij was.Opnieuw deed ik dan een hoger bod en stelde de vraag of ik daarmee dan bovenaan de wachtrij kwam te staan.Ik kreeg evenwel geen antwoord, en 's anderendaags las ik dan opnieuw "verkocht".Had hij dan geantwoord dat het nog te weinig was dan had ik wel meer aangeboden.Ik kan nog tal van andere voorbeelden aanhalen, maar ik wil daar ook uw week-end niet verder mee verknoeien. Als u mij wilt excuseren voor de foute gedachten., dan hou ik daaraan tenminste dan toch al een goed gevoel aan over..Ik vind het langs de andere kant trouwens zeer eerlijk van u dat u durft te schrijven dat u er geen 650 heeft voor betaald..Maar even eerlijk, vind ik het toch raar dat u ze maar 2x heeft gebruikt ?Die moet dan toch ferm zijn tegen gevallen... is zo mijn eerste reactie...Ik durf bijna niet te vragen of uw lens inmiddels is verkocht...of liever nog : zegt u mij hoeveel uw hoogste bod momenteel bedraagt ..Eigenlijk was ik op zoek naar een 17-55 2.8 IS USM (schijnt de beste lens te zijn voor een crop), maar zo is er mij ook al 1 in extremis ontsnapt en verder komen er momenteel geen in aanbieding.Maar mocht ik een 17-40 op de kop kunnen tikken, dan ware ik ook al gelukkig...
                      Misschien eens een tripje plannen naar Devon ,dan is moeder de vrouw ook weerom gelukkig .
                      Ja, na uw schrijven twijfel ik er niet meer aan dat u "kosher" bent.
                      Nogmaals excuus en verder een goede week-end. Eric.
                      Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

                      Comment


                      • #12
                        Re: 17-40 "Japanse"

                        Oorspronkelijk geplaatst door stocky Bekijk bericht
                        Goedenavond Mijnheer de verkoper.. eh Marc.. . Voor eens, dat ik nu ergens argwanig tegenover stond, blijk ik dan nog ongelijk te hebben. Excuus daarvoor en ook dank voor de uitvoerige uitleg. U moet weten dat ik de laatste weken reeds zo dikwijls voor paal heb gestaan mbt mijn biedingen en dito beloftes via DB,alsook via Kapaza & 2dehands, dat ik er weemoedig van was geworden. Vele verkopers begrijp ik echt niet.Ze stellen iets te koop voor bvb 200 euro , direct met vermelding gereserveerd.Wat daar de bedoeling van is , weet ik niet.Ik doe dan een mail met een hoger bod ,waar dan niet wordt op ingegaan (er komt helemaal geen reactie op) .'s Anderendaags lees je dan "verkocht".'k vraag me dan af waarom ze het dan te koop stelden. Iemand anders stelde ook een 17-40 te koop voor 400 Euro.Ik was natuurlijk akkoord met de aankoop ervan , doch de verkoper liet toen weten dat er een wachtrij was.Opnieuw deed ik dan een hoger bod en stelde de vraag of ik daarmee dan bovenaan de wachtrij kwam te staan.Ik kreeg evenwel geen antwoord, en 's anderendaags las ik dan opnieuw "verkocht".Had hij dan geantwoord dat het nog te weinig was dan had ik wel meer aangeboden.Ik kan nog tal van andere voorbeelden aanhalen, maar ik wil daar ook uw week-end niet verder mee verknoeien. Als u mij wilt excuseren voor de foute gedachten., dan hou ik daaraan tenminste dan toch al een goed gevoel aan over..Ik vind het langs de andere kant trouwens zeer eerlijk van u dat u durft te schrijven dat u er geen 650 heeft voor betaald..Maar even eerlijk, vind ik het toch raar dat u ze maar 2x heeft gebruikt ?Die moet dan toch ferm zijn tegen gevallen... is zo mijn eerste reactie...Ik durf bijna niet te vragen of uw lens inmiddels is verkocht...of liever nog : zegt u mij hoeveel uw hoogste bod momenteel bedraagt ..Eigenlijk was ik op zoek naar een 17-55 2.8 IS USM (schijnt de beste lens te zijn voor een crop), maar zo is er mij ook al 1 in extremis ontsnapt en verder komen er momenteel geen in aanbieding.Maar mocht ik een 17-40 op de kop kunnen tikken, dan ware ik ook al gelukkig...
                        Misschien eens een tripje plannen naar Devon ,dan is moeder de vrouw ook weerom gelukkig .
                        Ja, na uw schrijven twijfel ik er niet meer aan dat u "kosher" bent.
                        Nogmaals excuus en verder een goede week-end. Eric.

                        ok , 450 verkocht ?
                        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                        https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                        Comment


                        • #13
                          Re: 17-40 "Japanse"

                          Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                          ok , 450 verkocht ?
                          ma ja, eigenlijk, feitelijk, ben je veel beter af met een 17 - 55 2,8 op je 400D, supertoplens op een crop.
                          De 17 - 40 L is ook wel schoon glas, je hebt dan een L lens die later ook FF bruikbaar is . Maar ja , jij moet weten wat je wil....

                          groet
                          Marc
                          Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                          https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                          Comment


                          • #14
                            Re: 17-40 "Japanse"

                            OK. 450
                            Kan ik er morgen omkomen?
                            Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

                            Comment


                            • #15
                              Re: 17-40 "Japanse"

                              Oorspronkelijk geplaatst door stocky Bekijk bericht
                              OK. 450
                              Kan ik er morgen omkomen?
                              yep, PM graag dan.
                              Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                              https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                              Comment

                              Working...
                              X