Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel - Nikon/Tamron

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfel - Nikon/Tamron

    Ik heb nu een D40 met 18-55 kitlens. Heel tevreden mee, maar ik mis wel het zoombereik, vandaar dat ik ook op zoek ben naar een extra lens. Mijn budget is op deze moment zo beperkt mogelijk , ik weet dat ik dan niets super geweldig mag verwachten, en dat doe ik ook niet. Voor mij is handigheid en gebruiksgemak voorlopig belangrijker. (ik zeg idd voorlopig: ik ben echt super beginnend, wil dus eerst nog wat aftasten wat mij het beste ligt, voordat ik dure lenzen ga kopen)

    Ik twijfel momenteel tussen:
    - Nikkor 55-200
    - Tamron 28-300

    Ik hoor jullie al afkomen: kwaliteit van de 55-200 gaat beter zijn. Waarom dan twijfelen? Ik reis heel graag, ben graag in het buitenland en neem dan ook de kansen die mij worden aangeboden. Ik ga volgend jaar ook voor een half jaar naar Zuid-Amerika, voor een stage. De reizen die ik doe zijn niet van het principe 'zon zee strand', eerder rondtrekken met de tent of verblijven bij plaatselijke bevolking. Ik zit dus ook niet altijd in de meest "veilige" delen, waardoor ik dus liefst geen hele rugzakken met lenzen meeneem... Hoe meer je bij hebt, hoe verleidelijker het stelen wordt. Daarom zit ik een beetje tussen de twee lenzen te twijfelen. Is het verschil in kwaliteit tussen de nikkor en de tamron ZO groot? Wat zouden jullie aanraden in mijn situatie?

  • #2
    Re: Twijfel - Nikon/Tamron

    Als je geen moeite hebt met lenzen wisselen, kun je ook nadenken over de tamron 55-200. die is echt heel goed, en niet al te duur. op www.ephotozine.com kun je een heel positieve review vinden. Hij is klein, licht, compact, en toch tot 200 mm tele.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: Twijfel - Nikon/Tamron

      De Tamron geeft je in het groothoek te weinig bereik, dus je moet toch wisselen, je kan dan veel beter de 55-200VR nemen.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Twijfel - Nikon/Tamron

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        De Tamron geeft je in het groothoek te weinig bereik, dus je moet toch wisselen, je kan dan veel beter de 55-200VR nemen.
        Dus bij Nikon geeft 55mm veel meer beeldhoek dan bij Tamron?

        Comment


        • #5
          Re: Twijfel - Nikon/Tamron

          2e hands Nikon 55-200 zonder VR?
          eurootje of 160 op marktplaats, zelfs samen met een 18-55 voor 200 euro...

          Comment


          • #6
            Re: Twijfel - Nikon/Tamron

            Oorspronkelijk geplaatst door bv72 Bekijk bericht
            2e hands Nikon 55-200 zonder VR?
            eurootje of 160 op marktplaats, zelfs samen met een 18-55 voor 200 euro...
            100€ zelfs... 150€ voor de tamron tweedehands.... Ik heb mijn zoekwerk al gedaan

            Comment


            • #7
              Re: Twijfel - Nikon/Tamron

              Oorspronkelijk geplaatst door Tantjeuh Bekijk bericht
              100€ zelfs... 150€ voor de tamron tweedehands.... Ik heb mijn zoekwerk al gedaan
              vind je dat teveel?
              nog goedkoper wordt echt bagger hoor...

              Comment


              • #8
                Re: Twijfel - Nikon/Tamron

                Oorspronkelijk geplaatst door bv72 Bekijk bericht
                vind je dat teveel?
                nog goedkoper wordt echt bagger hoor...
                Dat heb je mij toch nergens horen zeggen? Ik vraag ook niet naar goedkopere opties, ik vraag welke van de twee de beste optie zou zijn, in mijn geval...

                Comment


                • #9
                  Re: Twijfel - Nikon/Tamron

                  het moet nu toch langzamerhand wel bekend zijn dat Tamrons en Sigma's optisch weing of niets onderdoen voor Nikkors, zeker niet als je de prijzen ook nog eens vergelijkt. qua degelijkheid doet Tamron wel onder voor Nikor. Als je 2e hands gaat zoeken moet je gewoon nemen wat je tegenkomt maar als ik de keus had zou ik zeker voor de Tamron gaan, die zijn 2e hands toch al geen b.. meer waard (de prijs bedoel ik) voor een 2e hands nikor betaal je altijd nog een stuk voor de naam.
                  en dat 28-300 bereik is een schitterend ding om mee op vakantie te gaan.
                  minder gewicht, niet wisselen dus ook geen stof op de sensor.

                  succes en prettige vakantie.
                  als vergoeding voor al deze goede raad ben je nu natuurlijk wel verplicht ons mee te laten genieten van je zuid amerika foto's.
                  Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                  www.bertofotografie.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Twijfel - Nikon/Tamron

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tantjeuh Bekijk bericht
                    Dat heb je mij toch nergens horen zeggen? Ik vraag ook niet naar goedkopere opties, ik vraag welke van de twee de beste optie zou zijn, in mijn geval...
                    ... 10 replies verder vervaagt dat een beetje hoor ...

                    ongeacht zou ik als aanvulling op je 18-55 gaan voor de 55-200 van 100 euro boven de 28-300 van 50 euro, ik denk dat dat net het verschil uitmaakt tussen een scherpe foto en een net niet scherpe foto

                    de 55-200 lijkt me ook bruikbaar in de toekomst vanwege betere kwaliteit voor relatief kleine meerprijs, dan maar een dag niet eten

                    Comment


                    • #11
                      Re: Twijfel - Nikon/Tamron

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tantjeuh Bekijk bericht
                      Ik heb nu een D40 met 18-55 kitlens. Heel tevreden mee, maar ik mis wel het zoombereik, vandaar dat ik ook op zoek ben naar een extra lens. Mijn budget is op deze moment zo beperkt mogelijk , ik weet dat ik dan niets super geweldig mag verwachten, en dat doe ik ook niet. Voor mij is handigheid en gebruiksgemak voorlopig belangrijker. (ik zeg idd voorlopig: ik ben echt super beginnend, wil dus eerst nog wat aftasten wat mij het beste ligt, voordat ik dure lenzen ga kopen)

                      Ik twijfel momenteel tussen:
                      - Nikkor 55-200
                      - Tamron 28-300

                      Ik hoor jullie al afkomen: kwaliteit van de 55-200 gaat beter zijn. Waarom dan twijfelen? Ik reis heel graag, ben graag in het buitenland en neem dan ook de kansen die mij worden aangeboden. Ik ga volgend jaar ook voor een half jaar naar Zuid-Amerika, voor een stage. De reizen die ik doe zijn niet van het principe 'zon zee strand', eerder rondtrekken met de tent of verblijven bij plaatselijke bevolking. Ik zit dus ook niet altijd in de meest "veilige" delen, waardoor ik dus liefst geen hele rugzakken met lenzen meeneem... Hoe meer je bij hebt, hoe verleidelijker het stelen wordt. Daarom zit ik een beetje tussen de twee lenzen te twijfelen. Is het verschil in kwaliteit tussen de nikkor en de tamron ZO groot? Wat zouden jullie aanraden in mijn situatie?
                      die tamron is zeker niet slechter dan de nikon hoor heb daar beelden van gezien super

                      Comment


                      • #12
                        Re: Twijfel - Nikon/Tamron

                        Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                        het moet nu toch langzamerhand wel bekend zijn dat Tamrons en Sigma's optisch weing of niets onderdoen voor Nikkors, zeker niet als je de prijzen ook nog eens vergelijkt. qua degelijkheid doet Tamron wel onder voor Nikor. Als je 2e hands gaat zoeken moet je gewoon nemen wat je tegenkomt maar als ik de keus had zou ik zeker voor de Tamron gaan, die zijn 2e hands toch al geen b.. meer waard (de prijs bedoel ik) voor een 2e hands nikor betaal je altijd nog een stuk voor de naam.
                        en dat 28-300 bereik is een schitterend ding om mee op vakantie te gaan.
                        minder gewicht, niet wisselen dus ook geen stof op de sensor.
                        Een tweedehands Nikkor is duurder omdat er vraag naar is. Een tweedehands ander merk is goedkoper omdat er geen vraag naar is. Gezien de afschrijving kan ik me geen ander merk veroorloven.

                        Ga voor goed glas. Anders heb je veel spijt en wordt goedkoop, duurkoop.

                        Lees op m'n website onder objectief advies het verhaal: waarom andere merken goedkoper zijn.
                        Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Twijfel - Nikon/Tamron

                          Eigenlijk een vraagje aan Hans.
                          Ik lees ook je revieuws maar ik zie alleen Nikon objectieven staan.
                          Als Nikon zoveel beter is dan Tamron waarom toon je dat dan eens niet aan met een vergelijkende test, daar zouden we wel wat aan hebben.

                          Beste groeten.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment

                          Working...
                          X