Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezonken bootje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezonken bootje

    Winterlandschap met gezonken bootje.



    107 mm
    1/50 sec
    f7.1
    iso 100
    Canon 60D
    Foto's op het Web : WebStek

  • #2
    Re: Gezonken bootje

    en hoeveel plezier men er mee heeft gehad in betere tijden, laat zich raden.
    heel goed.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Gezonken bootje

      Enorm nadelige jpeg compressie die er vingerdik boven op ligt...

      hogere kwaliteit kiezen bij het bewaren is echt een must bij dergelijke foto's!!
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment


      • #4
        Re: Gezonken bootje

        Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
        Enorm nadelige jpeg compressie die er vingerdik boven op ligt...

        hogere kwaliteit kiezen bij het bewaren is echt een must bij dergelijke foto's!!
        En dat is ook mijn gedacht..
        Sorry maar deze foto is niet echt SC waardig.
        Ik ga er ook geen comentaar op geven.Wel als je van plan bent om hem te verplaatsen naar de beoordeling.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Gezonken bootje

          Compositie en technische kwaliteit van de foto kunnen me niet overtuigen.

          groeten
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Gezonken bootje

            Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
            Compositie en technische kwaliteit van de foto kunnen me niet overtuigen.

            groeten



            Grappig om te zien:een zet de toon,en velen volgen.
            Ten eerste: compositie is wél goed;links boven en rechts onder een terugkerende driehoek,een mooie diagonaal doorheen gans het beeld.
            ( Het verdient misschien wel aanbeveling een dun donker kadertje om het geheel aan te brengen om het sneeuwwit te isoleren van het "BD" forumwit.)
            Ten tweede;mooie pastelachtige kleuren , het witblauw van de sneeuw,terugkerend in een feller blauw van de voorsteven van het bootje.Voor de rest vage beige en rozige kleurzwemen,complementair met de blauwen in het beeld.
            Tot slot :best wel een beklijvend beeld van de schoonheid van verval,dat aanzet tot fantaseren over wat dit bootje allemaal meegemaakt heeft.

            Veel woorden om aan te geven dat de TS wel gegelijk een mooi beeld opgemerkt en vastgelegd heeft.Ik zou normaal niet gereageerd hebben,maar dit fotootje dat eerst met NUL reacties roemloos wegzakte,dreigt nu ook nog eens het slachtoffer te worden van het "in de grond boren" syndroom dat soms BD fora teistert.Dan reageer ik,zeker in het licht van een aantal vakantiekiekjes die hier de revue passeren en die via de ons kent ons vriendenklieken de hemel ingeprezen worden.

            We waren het er toch over eens dat het aan de TS zelf is om te bepalen of zijn werk SC-waardig is hé?


            Let wel;daar ben ik het natuurlijk met jullie eensuur technisch,de pixelkwaliteit is niet je dat.Maar dat is niet zo erg hoor,moet je niet zo over vallen,er zijn mooie dingen gemaakt geweest op de achterkant van behangpapier.


            Walter
            D850

            Comment


            • #7
              Re: Gezonken bootje

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Grappig om te zien:een zet de toon,en velen volgen.
              wat hier dus juist niet gebeurt is!
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Gezonken bootje

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                wat hier dus juist niet gebeurt is!


                grt,bouk.


                Ik heb het dan ook niet over jou hoor!
                Walter
                D850

                Comment


                • #9
                  Re: Gezonken bootje

                  En toch denk ik er meer uit deze situatie te halen was... Camerastandpunt is hoog, naar mijn bescheiden aanvoelen tč hoog. Ik vermoed een 'spannender' beeld bij een iets lagere kijkhoek... ?
                  Wat mij betreft : ik blijf een beetje op mijn honger zitten
                  Greetz, Kariboe

                  @ Walter : ik respecteer je standpunt, maar wat is er verkeerd met de kritiek die je voorgangers geven. Er wordt vooral op de technische afwerking gereageerd en men blijft beleefd. Dus...
                  Neen, ik wou dat het forum inderdaad iets kritischer werd, want dŕŕr kan je als fotograaf van leren
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gezonken bootje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                    Veel woorden om aan te geven dat de TS wel gegelijk een mooi beeld opgemerkt en vastgelegd heeft.Ik zou normaal niet gereageerd hebben,maar dit fotootje dat eerst met NUL reacties roemloos wegzakte,dreigt nu ook nog eens het slachtoffer te worden van het "in de grond boren" syndroom dat soms BD fora teistert.Dan reageer ik,zeker in het licht van een aantal vakantiekiekjes die hier de revue passeren en die via de ons kent ons vriendenklieken de hemel ingeprezen worden.
                    Als je het het een mooi beeld vond én je zag dat TS op nul reacties bleef staan, waarom heb je dan niet direct gereageerd? Als TS is niks vervelender dan geen reacties krijgen, dan liever negatieve reacties. Daarenboven is het hier natuurlijk showcase en dan kan je je natuurlijk aan minder verbloemde meningen verwachten. Het was alleszins niet mijn bedoeling Blomie de grond in te boren, alleen een eerlijke mening.


                    groeten
                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gezonken bootje

                      Er moet iets misgegaan zijn bij het resizen en ik had het niet in de gaten. De foto was gemaakt op 10 megapixel in raw en omgezet naar jpeg zonder bewerkingen. Ik heb de foto nogmaals geresized en er, op aanraden van phororhacos, een kadertje omheen gezet. Het resultaat :





                      Nog enkele opmerkingen :

                      - Het ons-kent-ons syndroom bestaat inderdaad op Belgiumdigital, en dit is zeer frustrerend voor mensen die proberen van eens iets nieuws toe te voegen aan het forum of voor wie nieuw is.

                      - ik krijg er iets van als ik lees : 'Ik ga mee', 'ook mijn gedacht', 'goed gedaan'. Als je iets goed vindt of net niet goed, zeg dan waarom.

                      - Wordt het niet tijd dat sommigen eens leren kijken naar de foto en niet naar de pixels. Niet iedere foto moet spetterende kleuren hebben (gedaan in Photoshop) en moet scheermesscherp zijn (ook al gedaan in Photoshop). Het is op BD precies niet de gewoonte om iets meer achter een foto te zoeken en alleen de technische kant te bekijken.

                      Zover ik weet mag iedereen commentaar geven op foto's uit SC, ik zie niet waarom ik hem dan eerst in beoordeling moet zetten. Laat maar komen die kritiek.

                      Voila, het moest er eens uit. Groetjes,
                      Lieven
                      Canon 60D
                      Foto's op het Web : WebStek

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gezonken bootje

                        Oorspronkelijk geplaatst door Blomie Bekijk bericht

                        - ik krijg er iets van als ik lees : 'Ik ga mee', 'ook mijn gedacht', 'goed gedaan'. Als je iets goed vindt of net niet goed, zeg dan waarom.


                        Zover ik weet mag iedereen commentaar geven op foto's uit SC, ik zie niet waarom ik hem dan eerst in beoordeling moet zetten. Laat maar komen die kritiek.
                        de comments die je aanhaalt, zijn voldoende in Showcase.(uitgebreider mag hoeft niet)
                        wil je dat men wat verdere op je opname ingaat dan bovengenoemde, plaats hem dan in Beoordeling, met wat specifieke vragen erbij.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gezonken bootje

                          Zelf kijk ik vaak naar een foto eerder vanuit een soort buikgevoel. Een foto waarbij iedere kijker een ander, eigen verhaal kan bedenken, heeft voor mij iets. Deze ook.
                          (Het kadertje maakt hem wel duidelijker op de forumachtergrond).
                          Marleen
                          It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
                          http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

                          Comment

                          Working...
                          X