Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen gebruiken in extreme omstandigheden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen gebruiken in extreme omstandigheden?

    Hello

    Even een vraag in verband met het gebruik va lenzen in extreme omstandigheden zoals bvb koude? Neef van mij is al tijdje aan het rondzien om DSLR te kopen, zijnde Nikon D90 - Canon 50D. Maar aangezien hij zeer avondtuurlijk aangelegd is zat hij met de vraag, Wat met het gebruik in extreme omstandigheden, zoals bvb -30 graden zoals op Antarctica waar hij net 4 weken geweest is.

    Is dan de bouwkwaliteit van een Nikon-Canon echt een meerwaarde ten opzichte van de Sigma-Tamron varianten? Hij zou bvb een Sigma 10-20mm willen bij aanschaffen voor op bergtoppen overzichtsfoto's te maken? Is hij dan veel beter af met bvb. de Nikon 12-24mm of Canon 10-22mm?

    Mvg
    Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

  • #2
    Re: Lenzen gebruiken in extreme omstandigheden?

    ik heb zowel canon als sigma lenzen die ik gebruik bij het freeskien en ik merk geen verschil qua werken in koude en vochtigheid
    ik denk dat het belangrijkste is dat je rekening moet houden met het feit dat lenzen en body heel fragiel zijn
    wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen gebruiken in extreme omstandigheden?

      Vooral grote temperatuursverschillen zorgen voor problemen.
      Als je met het koude fotomateriaal terug in een verwarmde ruimte komt, dan krijg je condens, en die kan voor storingen zorgen.

      Bij een te lage temperatuur zal een accu minder capaciteit leveren, en als het echt te koud wordt, dan kunnen er mechanische onderdelen haperen (zeker onderdelen met een laagje olie of vet zullen blokkeren).
      Ook de elektronica zal het bij een bepaalde temperatuur moeilijk krijgen.

      De fabrikant geeft op bij welke minimum en maximum temperatuur een toestel nog perfect zou moeten werken. Bij een nog lagere temperatuur is het dus mogelijk dat de camera dienst weigert.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Lenzen gebruiken in extreme omstandigheden?

        ik ben er niet zeker van, maar zouden primes het in extreme omstandigheden niet beter doen dan zooms?
        Je hebt uiteindelijk minder bewegende delen die problemen kunnen geven.
        en ze zijn kleiner waardoor ze makkelijker aanpassen aan de temperatuur
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

        **=ol

        Comment


        • #5
          Re: Lenzen gebruiken in extreme omstandigheden?

          Interr. leesvoer : http://www.luminous-landscape.com/es...7-worked.shtml

          Comment


          • #6
            Re: Lenzen gebruiken in extreme omstandigheden?

            Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht


            "Nikon
            There were 5 Nikon users on the trip, with various bodies – mostly D200's. There were no reports of any Nikon problems or failures. "


            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: Lenzen gebruiken in extreme omstandigheden?

              Ik zou voor die condities toch mijn ouwe canon F1-new en een paar FD lensjes meenemen en filmpjes ook liefst .
              En misschien ook nog een losse lichtmeter.
              Eigenlijk verwonderlijk hoe weinig die FD lensjes wegen trouwens.
              Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

              Comment

              Working...
              X