Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze van lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze van lenzen

    Hallo iedereen,
    ben echt een beginneling,
    Heb sinds enkele weken een sony 300 met kitlens 18-70,dus oefenen maar.Ik ga in juli naar zuid afrika welke lenzen raad u me aan zowel voor landschappen,dieren,vogels.Is het wisselen van lenzen niet te moeilijk tijdens een rondreis? Begrijp wel dat een aparte breedhoeklens en tele betere resultaten zal geven.BUDGET middelklasse.
    Graag julie advies,
    groetjes edy

  • #2
    Re: Keuze van lenzen

    de meeste lijken tevreden te zijn over deze 2 lenzen
    Tamron AF 18-250mm F3.5-6.3 Di II LD Aspherical (IF) A-mount lens detail page with owners reviews and reference to most useful information about the lens

    Sony AF DT 18-250mm F3.5-6.3 A-mount lens detail page with owners reviews and reference to most useful information about the lens

    Comment


    • #3
      Re: Keuze van lenzen

      Ik heb de laatste lens gekocht vorig jaar (sony 18-250 mm). Het is gemakkelijk omdat je alle bereik hebt met die ene lens. Geen gevaar voor stof (en het kan stoffig zijn in Zuid-Afrika)
      Nadeel is wel dat de lens niet zo scherp is als een zoomlens met een minder bereik en je hebt ook wat last van vignettering (zwarte hoekjes) bij 250 mm, en ze is ook niet super lichtsterk, maar dat is eigen aan zulke lenzen denk ik. Maar over het algemeen ben ik er wel tevreden over. Ik had ook nog wel mijn kitlenzen mee (55-200 en 18-70)

      Je hebt een groot bereik nodig omdat de beestjes in de nationale parken niet gewillig dichtbij komen (én je mag niet uit je auto). Je moet ze echt gaan zoeken.

      Wil je de resultaten zien van mijn foto's in Zuid-Afrika met de a350? Ga dan eens naar www.zwerfkat.be. De foto's van 2008 zijn met de Sony, die van vroeger met een panasonic FZ30

      Vergeet vooral niet te genieten van het prachtige Zuid-Afrika en neem voldoende geheugenkaartjes mee. Ik ben een beetje verknocht geraakt aan het land vrees ik (6 keer naar daar geweest in 8 jaar)

      Comment


      • #4
        Re: Keuze van lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door EDY Bekijk bericht
        Hallo iedereen,
        ben echt een beginneling,
        Heb sinds enkele weken een sony 300 met kitlens 18-70,dus oefenen maar.Ik ga in juli naar zuid afrika welke lenzen raad u me aan zowel voor landschappen,dieren,vogels.Is het wisselen van lenzen niet te moeilijk tijdens een rondreis? Begrijp wel dat een aparte breedhoeklens en tele betere resultaten zal geven.BUDGET middelklasse.
        Graag julie advies,
        groetjes edy
        Tamron 17-50 voor landschappen.Sigma 50-500 voor de beesten.
        Na de reis de Bigma weer verpatsen.

        Comment


        • #5
          Re: Keuze van lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Tamron 17-50 voor landschappen.Sigma 50-500 voor de beesten.
          Na de reis de Bigma weer verpatsen.
          BEDANKT voor julie reactie,zal toch die keuze moeten maken
          groetjes

          Comment

          Working...
          X