Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rechtzetting onderwerp Challenge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rechtzetting onderwerp Challenge

    Even een rechtzetting op het onderwerp “Geluid” voor de Challenge Mar 09

    Op verzoek van Decapix heb ik 5 mogelijke onderwerpen voor de Challenge Mar 09 zoals hij ze aanbood in een POLL naar voorgebracht.

    Bouk stelde in het forum voor aanvang van de Challenge en voor aflsuiten van de enquete een goede vraag:

    Ik citeer bouk: “vragen deze onderwerpen enige uitleg”
    Op deze vraag antwoordde ik als volgt:

    Ik citeer mezelf:

    Welke uitleg zou je aan de aangeboden keuze dan wel geven ?
    Dit antwoord gaf ik om op het gekozen onderwerp een zo ruim mogelijke eigen interpretatie toe te laten.

    Lut had blijkbaar goed begrepen waar ik naar toe wilde met haar antwoord:

    Ik citeer Lut:

    Hoe minder uitleg, hoe meer interpretatie mogelijkheden.
    Van zodra Decapix volgend opmerking maakte in het forum voelde ik en verwachte ik problemen met deze challenge.

    Ik citeer Decapix:

    Om alle vooroordelen en discussies te vermijden ga ik persoonlijk GEEN inzending indienen op deze keuze. Ik ga anderzijds wel extreem opvolgen en vrij zeker van genieten.
    Dat men commentaar heeft op een foto of hij al dan niet in de smaak valt daar kan ik mee leven. Maar dat men zijn idee over een thema gaat opdringen aan een inzender gaat voor mij te ver.

    Decapic en Irineas laten in hun commentaren uitschijnen dat enkel foto's die effectief geluid zichtbaar maken de enige foto's zijn die in aanmerking kunnen komen voor deze Challenge.

    In dit topic wil ik duidelijk maken dat een foto voor mij niet expliciet de weergave van het geluid zelf moet zijn. Maar het onderwerp mag zo ruim worden geïnterpreteerd als het maar in de richting gaat waar men met het aangeboden beeld een link kan leggen naar geluid. Dit kunnen inderdaad de gevolgen zijn van geluid, trillingen die door geluid worden veroorzaakt, voorwerpen die gebruikt worden om geluid te produceren, gevoelens die door geluid kunnen worden opgewekt zowel romantische als agressieve reacties enz enz….

    Ik zou eens willen zien welke foto Decapix kan aanbieden waar duidelijk het geluid zichtbaar wordt. Maar ja Decapix heeft beslist zich van deelname te onthouden en vrij zeker te genieten.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Rechtzetting onderwerp Challenge

    Dank voor deze verduidelijkende woorden.
    Beter kon dit niet samengevat en verwoord worden.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Rechtzetting onderwerp Challenge

      en ik had gewaarschuwd voor discussies!
      nou die zijn volop bezig over deze maandopdracht van Challenge en niet alleen hier.
      maar BD is tenslotte een fotodiscussieforum.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment

      Working...
      X