Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenskeuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenskeuze

    Hallo,

    Ik ben een goede lens aan het zoeken voor mn canon eos 5D mark II.
    Dit liefst een 24 - 70 f2.8 of zo.
    Alles wat daar zo en beetje rond zit is ook goed natuurlijk maar dan weet ik tussen wat kiezen.
    Ik heb 3 lenzen al gevonden waarvan ik de 24 - 70 van canon beter vind dan de 28 - 70.
    Die van sigma ben ik nog niet zo bekend mee maar kost dan weer aanzienlijk minder.

    Canon EF 24-70mm f/2.8 USM L
    Canon EF 28-70mm f/2.8 USM L
    Sigma 24-60mm F2.8 EX DG

    Als iemand nog voorstellen heeft of ervaring heeft met dergelijke lenzen mag je altijd voorstellen.

    Of kan ik best de lenzen testen of huren om echt te zien wat ik zoek?

  • #2
    Re: Lenskeuze

    Betrek ook de Tamron 24-75 2.8 eens in je overwegingen. Ik ben op mijn D700 zeer tevreden over de lens. Was als tussendoortje bedoeld tot er weer geld zou zijn voor de Nikkor, maar hij gaat veel langer blijven.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Lenskeuze

      Oorspronkelijk geplaatst door Mr.jellypuddingman Bekijk bericht
      Of kan ik best de lenzen testen of huren om echt te zien wat ik zoek?
      De Canon 24-70 f2,8 L zal je wel ergens kunnen huren, de Canon 28-70 f2,8 is een ouder model, en die zal je niet meer kunnen huren.

      Je kan ook een lens tweedehands kopen, en als ze niet voldoet aan je eisen, dan kan je ze met wat geluk voor dezelfde prijs weer terug verkopen. Dat heb ik onlangs gedaan met de Sigma 24-70 f2,8 EX DG.
      Ik wou een lichtsterke 24-70 met een snelle autofocus, maar dat laatste was net het probleem bij de Sigma. Die Sigma was (na een heel grote AF correctie in de 1D MKIII) redelijk scherp op f2,8. Maar als je ze vergelijkt met de Canon 24-70 dan zie je duidelijk waarom de Canon meer geld mag kosten (veel snellere AF, scherper over het hele bereik...).
      De Sigma heeft ook een lastig systeem om de AF in en uit te schakelen (schakelaar + een soort "koppeling").

      Maar binnenkort heeft Sigma wel een nieuwe 24-70, met een HSM-scherpstelmotor.

      De Canon 24-70 heeft twee nadelen, ze is duur en zwaar.
      Maar op alle andere punten is ze veel beter dan eender welk alternatief dat je op een Canon DSLR kan gebruiken.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Lenskeuze

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Betrek ook de Tamron 24-75 2.8 eens in je overwegingen. Ik ben op mijn D700 zeer tevreden over de lens. Was als tussendoortje bedoeld tot er weer geld zou zijn voor de Nikkor, maar hij gaat veel langer blijven.
        Ik denk dat dit de 28-75 is hoor. Ik verwacht deze lens deze week nog bij mij thuis, ik ben benieuwd ;-)

        Comment


        • #5
          Re: Lenskeuze

          Das ook geen slechte tip,

          2de hands kopen en terug verkopen als ze je niet aanstaat.

          Ik zal die Tamron ook eens bezien.

          En wat je zegt van de canon had ik al een beetje door, daar is dan enkel de prijs de grootste last.
          Maar het is dan ook niet zo dat je ze snel weer verder verkoopt.

          Thx voor de raad.

          Misschien hebben jullie ook wat raad voor een paar macrolenzen waar ik nog niet in thuis ben.
          Het probleem daarbij is vooral dat ik niet weet wat verschil dat het geeft als je een 100mm of een 300mm pakt. (uitgezonderd dat je wat verder van het onderwerp kan gaan afstaan om te trekken, maar wat kan je dan trekken. kan ik met een 100mm een vlieg in detail trekken en is dit met een 300mm hetzelfde maar dan van een grotere afstand of wat?)

          Canon EF 100mm f/2.8
          Sigma AF 105mm f/2.8
          Sigma AF 150mm f/2.8
          Sigma AF 300mm f/4
          Tokina AF 100mm f/2.8

          Ik heb al wel wat foto's gezien van die lenzen maar omdat macro's evengoed gebruikt kunnen worden voor portret en zo was ik niet veel met die foto's.
          De meest Macro foto was een blad met dauwdruppels.

          Comment


          • #6
            Re: Lenskeuze

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Betrek ook de Tamron 24-75 2.8 eens in je overwegingen. Ik ben op mijn D700 zeer tevreden over de lens. Was als tussendoortje bedoeld tot er weer geld zou zijn voor de Nikkor, maar hij gaat veel langer blijven.
            Ik heb ook gemerkt dat dit de 28 - 75 zou moeten zijn.
            Maar is dit geen digitale lens?

            Of ben ik dan weer in verwarring door de DI dat er bij staat?
            Ik dacht dat DI bij tamron voor digitale lenzen bedoeld is, of is dit enkel DI II?

            En als je naar digitale lenen kijkt, zijn er dan ook digitale lenzen die niet zo veel problemen geven bij FF?

            Comment


            • #7
              Re: Lenskeuze

              Bij Tamron is Di: geschikt voor digitale camera's, welke dan ook.
              Tamron Di II kan enkel op een kleinere sensor.
              Groet,
              Jan

              Comment

              Working...
              X