Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objetief zoomed vanzelf :D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objetief zoomed vanzelf :D

    Hallo,

    Ik bezit sinds januari vorig jaar, nu dus dik 1 jaar en 2 maand, een 17-85 IS. Ik ben er zeer tevreden van als walk around lens maar het ontbreken van L kwaliteit begint me nu wel wat parten te spelen. Vandaag boog ik me voorover om een foto te maken en de lens "zoomde" vanzelf in als ik voorover buig schuift deze uit van +- 30mm naar +- 70mm. Dit is vrij irritant. Kan hier iets aan gedaan worden? Zijn er nog die er last van hebben?

    Geef mij maar inter zoomende objectieven... zoals m'n 70-200 :-)

    mvg,
    PJH
    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

  • #2
    Re: Objetief zoomed vanzelf

    bij sommige zoom kan je dat met knopje vast zetten

    Comment


    • #3
      Re: Objetief zoomed vanzelf

      "zoomcreep" is dat. Veel lenzen hebben er last van. Je kan best de lens vasthouden met je linkerhand als je fotografeert.
      Groet, Jan

      Comment


      • #4
        Re: Objetief zoomed vanzelf

        is wel best lastig zo fotograferen

        Comment


        • #5
          Re: Objetief zoomed vanzelf

          Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
          is wel best lastig zo fotograferen
          Nog nooit begrepen wat daar lastig aan is, behalve als je het gebruik van je linkerhand mist.....
          Als je je linkerhand niet aan de lens hebt, wat doe je er dan mee?

          Comment


          • #6
            Re: Objetief zoomed vanzelf

            De ontspanknop zit bij mijn toestel rechts, daar kan ik mijn linkerhand toch niet voor gebruiken: de linkerhand zit dan aan de zoomring want dit zijn autofocuslenzen.
            Veel prosumer objectieven hebben creep. Lenzen in de hogere prijsklasse hebben er minder last van.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Objetief zoomed vanzelf

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Lenzen in de hogere prijsklasse hebben er minder last van.
              Goedkope primes ook niet

              Klopt wel ivm hogere prijklasse. Hoe goedkoper de lens en hoe meer zoombereik hoe meer je er last kan van hebben
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Objetief zoomed vanzelf

                Mijn primes hebben ook geen van alle zoomcreep Het zit er standaard niet eens op!
                Maar terzake: voor een 17-85 zijn weinig alternatieven. Dus of je went er gewoon aan of je trekt de beurs open voor een 17-55 of 24-105.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Objetief zoomed vanzelf

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Mijn primes hebben ook geen van alle zoomcreep Het zit er standaard niet eens op!
                  Just a little joke
                  Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                  Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Objetief zoomed vanzelf

                    Tip: klik

                    Comment


                    • #11
                      Re: Objetief zoomed vanzelf

                      Je kan een brede zwarte elastiek over het objectief trekken ...plaats hem half op de zoomring en half op het lijf van je objectief. Zo kan je met de hand nog zoomen....maar heb je geen zoomcreep wanneer je de lens omlaag houd.De elastiek mag niet te hard klemmen natuurlijk....je kan een strookje elastische band(rubber vijverfolie of binnenband auto,fiets) gebruiken oprollen en op de juiste diameter op elkaar lijmen of nieten.
                      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Objetief zoomed vanzelf

                        Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                        bij sommige zoom kan je dat met knopje vast zetten
                        meestal enkel volledig ingezoomd dan.
                        "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

                        Comment

                        Working...
                        X