Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKKOR AF-S 50 mm 1:1.4G

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NIKKOR AF-S 50 mm 1:1.4G

    Zou dat technisch verantwoord zijn hier een teleconverter op te plaatsen ?
    Zo ja,
    - welke type van nikon past hierop ?
    - zou ik veel scherpte verliezen ?
    - zou er vorming optreden ?
    Met dank aan het forum voor deskundig advies

  • #2
    Re: NIKKOR AF-S 50 mm 1:1.4G

    Zou het niet veel verstandiger zijn om een 2de hands 85/1.8 op te zoeken?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: NIKKOR AF-S 50 mm 1:1.4G

      Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
      Zou dat technisch verantwoord zijn hier een teleconverter op te plaatsen ?
      Zo ja,
      - welke type van nikon past hierop ?
      - zou ik veel scherpte verliezen ?
      - zou er vorming optreden ?
      Met dank aan het forum voor deskundig advies
      Van Nikon, geen enkele, de lensdelen kunnen elkaar raken, en ernstige schade toebrengen aan objectief en TC teleconverter.

      Bij Nikon werken de teleconverters maar op een beperkt aantal objectieven, bij deze in mijn handtekening alleen op de 70-200 AF-S en de 105 mm AF-S, verder op geen enkele, de TC's van Nikon zijn hoofdzakelijk bedoeld voor gebruik op lichtsterke téléobjectieven.

      Comment


      • #4
        Re: NIKKOR AF-S 50 mm 1:1.4G

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Zou het niet veel verstandiger zijn om een 2de hands 85/1.8 op te zoeken?
        Eventueel, maar dit objectief is toch niet van hetzelfde type als de 50mm ? (AF-S)

        Comment


        • #5
          Re: NIKKOR AF-S 50 mm 1:1.4G

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Van Nikon, geen enkele, de lensdelen kunnen elkaar raken, en ernstige schade toebrengen aan objectief en TC teleconverter.

          Bij Nikon werken de teleconverters maar op een beperkt aantal objectieven, bij deze in mijn handtekening alleen op de 70-200 AF-S en de 105 mm AF-S, verder op geen enkele, de TC's van Nikon zijn hoofdzakelijk bedoeld voor gebruik op lichtsterke téléobjectieven.
          Dus eigenlijk 100% af te raden !

          Comment


          • #6
            Re: NIKKOR AF-S 50 mm 1:1.4G

            Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
            Dus eigenlijk 100% af te raden !
            Het werkt gewoon niet, staat trouwens ook niet in de compatibiliteitstabel, maar probeer het niet met een Nikon TC want je krijgt gegarandeerd schade.

            Maar mischien zijn er van andere merken die wel zouden werken, als ik het niet verkeerd voorheb, had Tamron er vroeger een die je wel kon gebruiken, maar ik zou het niet doen, trouwens op zo een lichtsterke prime zet je toch geen teleconverter.

            Het achterste lenselement van de 50 mm komt op oneindig, gevaarlijk ver naar achter te staan, waardoor de glaselementen (converter en objectief) elkaar kunnen raken met als gevolg

            Comment


            • #7
              Re: NIKKOR AF-S 50 mm 1:1.4G

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Het werkt gewoon niet, staat trouwens ook niet in de compatibiliteitstabel, maar probeer het niet met een Nikon TC want je krijgt gegarandeerd schade.

              Maar mischien zijn er van andere merken die wel zouden werken, als ik het niet verkeerd voorheb, had Tamron er vroeger een die je wel kon gebruiken, maar ik zou het niet doen, trouwens op zo een lichtsterke prime zet je toch geen teleconverter.

              Het achterste lenselement van de 50 mm komt op oneindig, gevaarlijk ver naar achter te staan, waardoor de glaselementen (converter en objectief) elkaar kunnen raken met als gevolg
              Hartelijk dank voor de reaktie, deze uitleg is voldoende.

              Comment


              • #8
                Re: NIKKOR AF-S 50 mm 1:1.4G

                Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                Zou dat technisch verantwoord zijn hier een teleconverter op te plaatsen ?
                Als het technisch al mogelijk zou zijn (want niet alles is compatibel ook al is de vatting dezelfde), zou het dan niet zijn als een porche met een trekhaak.
                Vriendelijke groeten,Raf

                www.rafvandenbogaert.be

                Comment


                • #9
                  Re: NIKKOR AF-S 50 mm 1:1.4G

                  Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                  Als het technisch al mogelijk zou zijn (want niet alles is compatibel ook al is de vatting dezelfde), zou het dan niet zijn als een porche met een trekhaak.
                  Inderdaad, maar we moeten er wel bijvertellen dat die Porche waarschijnlijk geen moeite zou hebben om een aanhangertje te trekken.

                  Comment

                  Working...
                  X