Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaring met Nikon 35mm 1.8 DX?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ervaring met Nikon 35mm 1.8 DX?

    Heeft iemand al ervaring met de nieuwe 35mm 1.8 DX?

    Ik merk dat ik mijn 50mm 1.8 steeds meer gebruik, en zoek iets (betaalbaar) breders...

  • #2
    Re: ervaring met Nikon 35mm 1.8 DX?

    Ik heb em besteld, maar voorlopig nog geen nieuws van Nikon ivm leverdatum

    Comment


    • #3
      Re: ervaring met Nikon 35mm 1.8 DX?

      Ga eventjes volgen.

      Heb hier ook nog een extra vraag over. Deze DX lens zou ook bruikbaar zijn op een Fx camera. Hiermee bedoel ik wel niet in Dx mode maar in Fx mode. Iemand hier ervaring mee?
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

      Comment


      • #4
        Re: ervaring met Nikon 35mm 1.8 DX?

        Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
        Ga eventjes volgen.

        Heb hier ook nog een extra vraag over. Deze DX lens zou ook bruikbaar zijn op een Fx camera. Hiermee bedoel ik wel niet in Dx mode maar in Fx mode. Iemand hier ervaring mee?
        Dat lijkt me een vrij zinloze onderneming: als het een Fx lens was zou Nikon hem nooit als DX verkopen.

        m.a.w. een 50mm afs op FX is ook net uit en de oudere typen afd 50mm en 35mm zijn weliswaar oude ontwerpen maar doen het nog altijd beter dan een dx lens op FX....
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: ervaring met Nikon 35mm 1.8 DX?

          Hier had ik een voorbeeld van gezien.

          http://blog.goo.ne.jp/takany_/e/48e4...d7ce336b6d4faf

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Dat lijkt me een vrij zinloze onderneming: als het een Fx lens was zou Nikon hem nooit als DX verkopen.

          m.a.w. een 50mm afs op FX is ook net uit en de oudere typen afd 50mm en 35mm zijn weliswaar oude ontwerpen maar doen het nog altijd beter dan een dx lens op FX....
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

          Comment


          • #6
            Re: ervaring met Nikon 35mm 1.8 DX?

            ik heb de tamron 17-35 bestelt hoorde er goede reviews van kost 270 euro

            Comment


            • #7
              Re: ervaring met Nikon 35mm 1.8 DX?

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Dat lijkt me een vrij zinloze onderneming: als het een Fx lens was zou Nikon hem nooit als DX verkopen.

              m.a.w. een 50mm afs op FX is ook net uit en de oudere typen afd 50mm en 35mm zijn weliswaar oude ontwerpen maar doen het nog altijd beter dan een dx lens op FX....
              Het lijkt mij ook vrij zinloos dat Nikon tegenwoordig nog een 35mm DX Prime uitbrengt, tenzij het gezien wordt als een soort kitlensje voor de prijs van 100€ om te gebruiken op toestellen zonder AF motor, maar toch, dan hadden ze beter een 35mm FX uitgebracht, eigenaardige denkwijze.

              Comment


              • #8
                Re: ervaring met Nikon 35mm 1.8 DX?

                Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                Hier had ik een voorbeeld van gezien.

                http://blog.goo.ne.jp/takany_/e/48e4...d7ce336b6d4faf
                Deze foto's zijn genomen op de Tokyo Shinjuku lokatie van Nikon Service. Camera's liggen er vastgebonden, en objectieven mag je gebruiken als je het even vraagt.

                Op zich kan de 35 DX ook op elke FX. Een FX ziet een DX objectief en schakelt over naar DX. De voorbeeld foto's van de Nikon link zijn ook allen genomen met de D3 en het kleinere FX formaat.

                Of de 35DX gooed is??? Als ik hem had, kon ik het zeggen. Kost aanzienlijk minder dan de 35 f2,0 D, maar DX en G zijn daar ook debet aan. Nikon zegt zelf dat ze voor een goede kwaliteit zijn gegaan.
                Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                Comment


                • #9
                  Re: ervaring met Nikon 35mm 1.8 DX?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
                  Op zich kan de 35 DX ook op elke FX. Een FX ziet een DX objectief en schakelt over naar DX. De voorbeeld foto's van de Nikon link zijn ook allen genomen met de D3 en het kleinere FX formaat.
                  Hiermee de 5/4 ratio. Had het niet 100% goed gelezen

                  Bedankt voor de uitleg

                  mvgr,

                  PVA
                  Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                  Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: ervaring met Nikon 35mm 1.8 DX?

                    Op de foto op de FX in de FX mode is toch duidelijk 'enige' vignetering te zien, de kwaliteit van het beeld is niet te beoordelen, want alles want buiten de DX licht cirkel licht is al onscherp.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment

                    Working...
                    X