Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

450 d + ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 450 d + ?

    Ik heb een canon 450 D met kitlens 18-55 ef-s. Ik vind deze lens te beperkt en wil wat bijkopen...

    probleem; beperkt budget

    Dilemma; EF-S objectief versus EF :
    Vermits ik me op termijn een fullframe zie aanschaffen, ben ik niet geneigd een EF-S objectief te kopen, maar eerder een EF. Kan dit op een cropped camera, want ik lees hier en daar dat dit ook niet zo goed zou zijn?

    Canon of Sigma; kunnen sigma-lenzen wel gebruikt worden op een fullframe-toestel, of alleen op een cropped? (bijvoorbeeld sigma 18-200)

    Bedankt voor de feedback!
    Canon 450D

  • #2
    Re: 450 d + ?

    Oorspronkelijk geplaatst door jo-beelen Bekijk bericht
    Vermits ik me op termijn een fullframe zie aanschaffen, ben ik niet geneigd een EF-S objectief te kopen, maar eerder een EF. Kan dit op een cropped camera, want ik lees hier en daar dat dit ook niet zo goed zou zijn?
    Natuurlijk kan dat. Waar heb je zo'n onzin gelezen?

    Comment


    • #3
      Re: 450 d + ?

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Natuurlijk kan dat. Waar heb je zo'n onzin gelezen?
      Vraag het me ook af...

      450 D is compatibel met zowel EF (rood bolletje op je toestel)als EF-s (wit bolletje op je toestel) objectieven

      http://nl.canon.be/For_Home/Product_...450D/index.asp

      Comment


      • #4
        Re: 450 d + ?

        Oorspronkelijk geplaatst door jo-beelen Bekijk bericht
        Ik heb een canon 450 D met kitlens 18-55 ef-s. Ik vind deze lens te beperkt en wil wat bijkopen...


        1-Dilemma; EF-S objectief versus EF :
        Vermits ik me op termijn een fullframe zie aanschaffen, ben ik niet geneigd een EF-S objectief te kopen, maar eerder een EF. Kan dit op een cropped camera, want ik lees hier en daar dat dit ook niet zo goed zou zijn?

        2-Canon of Sigma; kunnen sigma-lenzen wel gebruikt worden op een fullframe-toestel, of alleen op een cropped? (bijvoorbeeld sigma 18-200)

        Bedankt voor de feedback!
        Hier een paar op maat gesneden antwoorden:

        1-IEDER EF objectief is geschikt voor fullframe EN om op je 450D camera te werken.

        Keus zat dus.....

        2-Nee, EFs en lenzen van een 3th party die ontworpen zijn voor cropcamera's zijn NIET geschikt voor Fullframe, zij het dat die van 3th party er wel op passen maar geen compleet beeld geven (beeldcirkel is kleiner)

        Comment


        • #5
          Re: 450 d + ?

          Met een beperkt budget zie ik enkel de EF-S 55-250 IS als nuttige uitbreiding voor uw 450D.
          Deze lens past niet op een FF camera, maar ga je de 450D wel van de hand doen?
          Zo deed ik ook mijn 350D eerst van de hand om een FF te kopen, later kocht ik dan weer een 2de hands 350D.
          Wil je dan toch een EF objectief dan zie ik enkel de 70-200 als nuttige uitbreiding maar dit is al een redelijk duur objectief en waarschijnlijk boven je budget?
          Persoonlijk zou ik voor de eerste oplossing kiezen. Die 55-250 IS is toch een uitzonderlijk goede lens met slechts twee nadelen; niet echt lichtsterk en het voorste element draait mee met de scherpstelling wat het gebruik van een Circ. Pol. filter moeilijker maakt.

          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: 450 d + ?

            Bedankt voor de reacties!

            de 70-200 is inderdaad ver boven budget ;-)

            Ook als ik de 450 hou, lijkt het me handig als lenzen zowel op ff al op de 450 gaan...
            Bon, morgen een lottobriefje kopen, en dan zien we wel weer :-)

            't is dat ik zo sterk twijfel tussen bereik en lichtsterkte...
            Canon 450D

            Comment


            • #7
              Re: 450 d + ?

              Beperkt budget, misschien een 2de hands lens.

              Voor een goeie 100 euro vind je wel iets met een groter bereik.

              Comment


              • #8
                Re: 450 d + ?

                interessant, bedankt!
                Waar vind je betrouwbare verkopers? In analoge tijden wist ik een winkel in het Brusselse waar ze enorm veel 2dehands lenzen e.d. hadden. Weet iemand een 2dehands fotowinkel, of is alles via internet?
                Canon 450D

                Comment


                • #9
                  Re: 450 d + ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door jo-beelen Bekijk bericht
                  interessant, bedankt!
                  Waar vind je betrouwbare verkopers? In analoge tijden wist ik een winkel in het Brusselse waar ze enorm veel 2dehands lenzen e.d. hadden. Weet iemand een 2dehands fotowinkel, of is alles via internet?
                  Een particuliere transactie via internet is het meest interessant, de handelaren vragen meestal veel te hoge prijzen, dan kan je beter nieuw kopen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 450 d + ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Krispol Bekijk bericht
                    Beperkt budget, misschien een 2de hands lens.

                    Voor een goeie 100 euro vind je wel iets met een groter bereik.
                    De kwaliteit van de consumerlenzen is er de laatste jaren fel op vooruitgegaan
                    - de producenten moesten wel met DSLR's met 10 en 12 mps

                    Voor 100 EUR koop je enkel een oude 75-300, dat zou ik er niet meer aan geven

                    Koop dan beter een nieuwe 55-250 IS - of wacht op een tweedehands (let wel de IS-versie)

                    Een 70-200L f:4 bv kan je wel tweedehands kopen, reken 350-400 EUR

                    Comment

                    Working...
                    X