Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens 35-80mm 1:4-5.6 goede lens of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens 35-80mm 1:4-5.6 goede lens of niet?

    dag iedereen,
    ik heb de kans om bovengenoemde lens over te nemen. nu vraag ik me wel af of dit wel een goede lens is? ze zit momenteel op een nikon f50 maar zou ze op mijn digitale nikon willen gebruiken... is de lens dus het kopen waart of eerder niet? graag jullie mening

    grtz!

  • #2
    Re: lens 35-80mm 1:4-5.6 goede lens of niet?

    Oorspronkelijk geplaatst door TipexX Bekijk bericht
    dag iedereen,
    ik heb de kans om bovengenoemde lens over te nemen. nu vraag ik me wel af of dit wel een goede lens is? ze zit momenteel op een nikon f50 maar zou ze op mijn digitale nikon willen gebruiken... is de lens dus het kopen waart of eerder niet? graag jullie mening

    grtz!
    Dit was toen de kitlens van een nikon F50.
    Voor digitaal is dit een speciaal bereik. (Te weinig groothoek)
    Ik weet niet welke lenzen je nu hebt, maar ze zal zeker niet beter zijn dan bv een kitlens van D40 of D60 (18-55 heb ik het over).
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: lens 35-80mm 1:4-5.6 goede lens of niet?

      hmmm, inderdaad een raar bereik, op digitaal wordt die dan vermenigvuldigt met 1.6 cropfactor zeker he?
      dus eerder niet doen dan...

      bedankt grtz

      Comment


      • #4
        Re: lens 35-80mm 1:4-5.6 goede lens of niet?

        Niet doen, laat dit plastiekske maar liggen, als ik een alternatiefje mag voorstellen: neem de Nikkor AF 35-70mm F/3.3-4.5 - een gouwe ouwe ! Lichtsterk, superscherp en kan gerust concureren met de duurdere mid-range consumer zoompjes. Met een beetje zoeken op het net kun je ze vinden voor ongeveer 20-30 Euro.
        It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

        Comment


        • #5
          Re: lens 35-80mm 1:4-5.6 goede lens of niet?

          ok, bedankt, zal zeker eens kijken naar de voorgestelde lens...

          grtz

          Comment

          Working...
          X