Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkor 55 - 200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikkor 55 - 200

    Hallo,

    Ik heb een Nikon D60 met 18-55 lens. Graag zou ik een nieuwe lens kopen waar je een beetje meer kan mee inzoomen. Ik had gedacht aan de 55 - 200. Heeft er iemand ervaring met die lens en hoeveel kan je met die lens inzoomen. Ik heb daar geen idee van. Of heeft er iemand een beter idee voor een lens.

    Mvg

    Danny
    http://picasaweb.google.com/dendanny65
    http://www.facebook.com/profile.php?id=100000017693594

  • #2
    Re: nikkor 55 - 200

    hangt sterk af van wat je er wilt aan geven.
    De kwaliteit en snelheid is gelijk aan die van de 18-55.
    50-100 is gezichtsveld halveren, 100-200 is dat nog eens. (staat trouwens een mooie prent van bovenaan 'objectieven' als ik mij niet vergis)
    Het is een kleine en lichte lens, die tegenwoordig waarschijnlijk ook met VR te krijgen is.

    Ik ben zelf aan het sparen om ze te vervangen door beter, maar dan betaal je wel meteen veel meer. bv 70-200 f2.8 al dan niet VR kost toch al snel 5-10 keer zoveel denk ik.

    Kijk voor deze lens ook zeker 2de hands. Zit vaak als kit bij een toestel en wordt even vaak ook weer verkocht, nagenoeg of helemaal nieuw.
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

    **=ol

    Comment


    • #3
      Re: nikkor 55 - 200

      Idd Eerste vraag is dan wat is jou budget? En voor welke onderwerpen zou hij moeten dienen?

      Als budgetzoom zou ik opteren voor nikon 70-300 VR maar kost ineens meer dan het dubbel...

      Mvg
      Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

      Comment


      • #4
        Re: nikkor 55 - 200

        hoi, Als je deze lens neemt , zoek dan de versie mét VR , deze lens is niet zo lichtsterk en bij betrokken weer kom je nog al snel in de problemen ivm je sluitertijd.
        Die VR compenseert dat enigszins (bij statische onderwerpen)
        Als je sport of spelende kinderen wil fotograferen is een lichtsterke variant aan te raden, bijv; Sigma 70/200 f2.8 of Nikon AF-D 80/200 f2.8. Beide tweedehands te vinden tegen redelijke prijzen.

        mvg Jozef
        D800 en een goed glasservies

        Comment

        Working...
        X