Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Lens Adapter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Lens Adapter

    Hallo iedereen.

    Ik ben vandaag overgestapt van mijn oude analoge Canon T90 naar een Canon Eos 450D.
    Bij de oude T90 gebruikte ik een Canon Lens FD 85mm 1:1.2 L. Uiteraard wil ik deze lens op het nieuwe toestel ook gebruiken.
    Ondertussen ben ik te weet gekomen dat er adaptiesluitingen (of hoe noem je zoiets? ) te verkrijgen zijn, die FNAC mij niet kon bestellen.
    Ik zou willen opteren voor een ring die ik gevonden heb op de website : http://www.eos-numerique.com/shop/
    Er staan er 2 te koop, eentje à 49.9 Euro en een halfautomatische à 129.8 Euro.
    Mijn vraag is nu, heeft iemand ervaring met deze adapters, en zo ja, dewelke zouden jullie mij aanraden?
    Bij voorbaat dank

  • #2
    Re: Canon Lens Adapter

    Deze ziet er op het eerste zich beter uit: http://www.bhphotovideo.com/bnh/cont...u=89910&is=REG

    en dan is er dit nog:
    FD to EOS, you are more than likely going to lose infinity focus.

    Canon used to make two converters, One was a straight FD to EOS converter, the other was also a TC, neither really gave you infinity focus.

    Remember, when Canon created the EOS mount, they didn't change the backfocus distance, so if you add any converter behind the lens, you have thus lost the infinity focus.

    Its a most unfortunate issue, you can use older Nikon AI or AIS lenses with a novaflex adapter with no problem.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Canon Lens Adapter

      Bedankt voor je reactie RikH.
      Ik besef wel dat ik een stukje zal moeten inboeten met het gebruik van die adapter, ook zal de automatische functie verloren gaan....maar die lenzen zijn zó helder, ik kan het niet over mijn hart krijgen om ze van de hand te doen

      Comment


      • #4
        Re: Canon Lens Adapter

        Hoi,

        Ik gebruik ook zo'n adapters voor mijn FD lenzen en heb deze gekocht bij
        Fotoshop Aalten




        mvg

        Comment


        • #5
          Re: Canon Lens Adapter

          Oorspronkelijk geplaatst door Paul van Perk Bekijk bericht
          Hallo iedereen.


          Mijn vraag is nu, heeft iemand ervaring met deze adapters, en zo ja, dewelke zouden jullie mij aanraden?
          Bij voorbaat dank
          Klassieker.
          Met een glasloze adapter kan er niet op oneindig scherpgesteld worden, en met correctielens is de beeldkwaliteit dubieus.
          Ik zou dus aanraden om van deze configuratie af te zien...

          Comment


          • #6
            Re: Canon Lens Adapter

            Nou, dubieuze kwaliteit, wil ik hier wel even een voorbeeldje posten.




            Beide met de Canon 40D en Canon FD 135mm f2.5 (adapter gebruikt met correctielens)

            mvg

            Comment


            • #7
              Re: Canon Lens Adapter

              Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
              Nou, dubieuze kwaliteit, wil ik hier wel even een voorbeeldje posten.



              Beide met de Canon 40D en Canon FD 135mm f2.5 (adapter gebruikt met correctielens)

              mvg
              Ik ben niet heel erg onder de indruk

              Hier had je die correctielens kunnen weg kunnen laten.......en dat is dan de enige zinnige toepassing van FD lenzen.

              Comment


              • #8
                Re: Canon Lens Adapter

                Bedankt iedereen, ik weet nu ongeveer wat te doen
                Het resultaat van de opnames van Koen Peelman is zeer goed, dus ik waag het erop.
                Van zodra ik er foto's mee getrokken heb zal ik eer posten.

                Mvgr

                Comment

                Working...
                X