Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overzicht fotozaken in Belgie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overzicht fotozaken in Belgie

    Ik woon in Oost Vlaanderen en een ritje naar Mol, Geel of Turnhout is best een tijdrovende en kostbare aangelegenheid.

    Mijn vraag:
    Weten jullie in de regio West- en Oost-Vlaanderen, Zeeuws Vlaanderen, Antwerpen fotozaken waar men:
    1. fatsoenlijk geprijsd is (hoeft niet het goedkoopst te zijn, maar ook niet twee keer zo duur als een konijn bijvoorbeeld)
    2. Eens iets op voorraad hebben liggen zodat je het in handen kunt houden.
    3. De verkoper's kennis verder gaat dan megapixels en optische zoom.
    4. Niet alleen de gangbare consumenten-camera's heeft maar ook richting (semi) professioneel spul gaat.

    Oftewel een fatsoenlijke non-"media markt"-zaak, waar je iets van mag verwachten, wanneer je er een paar duizend euro's komt afleveren.

    Misschien is het een idee om hiervan een overzicht te maken, of is die er al?

  • #2
    Re: Overzicht fotozaken in Belgie

    Her en der zijn al wel enkele onderwerpen over winkels op het forum te vinden. Als je de zoekfunctie gebruikt zal je al wel een boel info vinden.

    Zelf ga ik naar Rembrandt op de Bredabaan in Merksen.
    Vriendelijke mensen, goede kennis van zaken, nemen de tijd om aan beginnelingen (zoals ik) met veel geduld alles uit te leggen, toch wel wat in voorraad en achter mijnen hoek (of toch zo goed als).

    Enkele anderen waar ik nu aan denk.
    Grobet - Groenplaats Antwerpen
    Foto Rubens - Wilrijk (Bist ?)

    Comment


    • #3
      Re: Overzicht fotozaken in Belgie

      Er is inderdaad wel het een en ander te vinden en zo kwam ik bijvoorbeeld op studio73 terecht, maar een overzicht heb ik nergens kunnen vinden.
      Misschien is het wel een leuk idee om een pagina te maken met fotozaken die door gebruikers van dit forum worden aanbevolen, met kwaliteits-kenmerken zoals assortiment, prijs, vakmanschap.... enz.

      Zijn er trouwens in de omgeving van Gent nog mooie fotozaken?

      Comment


      • #4
        Re: Overzicht fotozaken in Belgie

        hier staan er ook al enkele tussen bij 'Belgische winkels'
        "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

        Comment


        • #5
          Re: Overzicht fotozaken in Belgie

          Verschoren in Hulst heeft enkel toestelelen die je eens kan vastnemen
          Maar zijn keus is beperkt in modellen van Canon en Nikon.
          Anders een koopcentrum binnenstappen en daar bij photohal of foto roland om enkele modelen eens van nader te mogen bekijken
          Zijn gewillig en foto Roland weet van wanten maar photohal das andere koek
          Die weten nog niet dat in sommige toestellen ook ander geheugen past zoals compact flash of/en Sd maar dat steeds aflezen van de doos
          Andere keus is zoals ik doe een gezamelijke uitstap maken naar Turnhout naar konijntje is daar goedkoop en weten van wanten.
          Als ik een uitstap naar daar plan probeer ik enkele personen warm te krijgen om mee te gaan
          Al is het maar een uv filter dat ie moet hebben, kwestie van niet allen te moeten gaan.
          Een opmerking dat nummertje trekken begint mij de keel uit te hangen, voel mij net een kip bij een beenhouwer

          Comment


          • #6
            Re: Overzicht fotozaken in Belgie

            Wat ik een beetje op die ketens tegen heb, is dat zodra je binnenstapt, de gps- en gsm-toestellen je om de oren vliegen. Noem je zaak dan gsm-roland of gps-hall
            Zodra ik dat zie, heb ik al zoiets van 'oh ja... megapixels megapixels' en draai me om.

            Comment


            • #7
              Re: Overzicht fotozaken in Belgie

              In Gent is er Art & Craft, prijs is er iets hoger dan bij Rubens en Konijn maar de service is uitstekend.
              I love my D500

              Comment


              • #8
                Re: Overzicht fotozaken in Belgie

                ik denk dat ik morgen die mensen eens ga bellen. Ik heb macro-ringen nodig en dat die hebben ze niet overal op voorraad liggen.

                Comment


                • #9
                  Re: Overzicht fotozaken in Belgie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                  Her en der zijn al wel enkele onderwerpen over winkels op het forum te vinden. Als je de zoekfunctie gebruikt zal je al wel een boel info vinden.

                  Zelf ga ik naar Rembrandt op de Bredabaan in Merksen.
                  Vriendelijke mensen, goede kennis van zaken, nemen de tijd om aan beginnelingen (zoals ik) met veel geduld alles uit te leggen, toch wel wat in voorraad en achter mijnen hoek (of toch zo goed als).
                  Inderdaad uitmuntende service, voor iedereen trouwens, niet enkel de beginnelingen

                  Mijn recenste aankoop kwam van deze topzaak, iets verder weg, maar opgelost met UPS

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overzicht fotozaken in Belgie

                    Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                    Inderdaad uitmuntende service, voor iedereen trouwens, niet enkel de beginnelingen
                    Oops, natuurlijk! 'k Wou het niet verkeerd overbrengen

                    Comment

                    Working...
                    X