Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe alfa lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe alfa lens

    Beste,

    Ben op zoek naar een nieuwe lens voor mijn alfa 350.
    Ik verwacht dat ze lichtsterk is (2.8) en eventueel toch nog wat zoombereik.
    Zou om te gebruiken zijn (all-round) bij mindere lichtomstandigheden (toneel, optreden)
    Af en toe ook een portretje.

    Ben zelf al op zoek gegaan, en dit zijn mijn 'bevindingen' :

    Sigma 24-135 f2,8/4,5 + UV - 2de hands- 150 €
    Sigma 28-105 f2,8 / 4 DG ASF IF - 229
    Sigma 28-70 f2,8 EX DG - 299
    Sigma 17-70 f2,8/4,5 DC - 299
    Tamron AF 28-75 2,8 XR DI LD ASF - 250

    Uiteraard zonder zoom :
    Sigma 50mm F2,8 EX DG Macro 273
    Minolta 50mm 1,7 - 2dehands- 150

    Ik dacht zo aan die Tamron AF 28-75 f2.8, temeer omdat deze lichtsterk is over het hele bereik.

    Iemand ervaring met deze lenzen ? Wie kan me nuttige info geven om de juiste keuze te maken.

    Alvast bedankt voor jullie moeite.

    PS : Als iemand iets in die aard in zijn kast heeft liggen, en wil verkopen, dan hoor ik het graag.

    Alvast bedankt voor jullie moeite.

  • #2
    Re: Nieuwe alfa lens

    Voor crop is een Tamron 17-50 2.8 een prettigere brandpuntsrange dan de 28-75, wat weer beter past op FF.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe alfa lens

      Ik zou kiezen tussen de

      -Tamron 17-50 f2.8 (meer breedhoek)
      -Tamron 28-75 f2.8 (meer "tele")
      -Sigma 50mm f2.8 Macro (macro!)
      -Minolta 50mm f1.7 (meest lichtsterk!)

      Ze hebben stuk voor stuk iets "aparts", maar allemaal zeer goede prijs/kwaliteitslenzen! De overige lenzen die je opsomde zou ik skippen

      Welke lenzen heb je al? Misschien maakt dat de keuze gemakkelijker :-)

      Ik heb nog een 50mm f1.7 RS (restyled, dus nieuwste versie) liggen die ik heel misschien wel weg wil doen...Maar moet er nog over denken

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe alfa lens

        Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
        Ik heb nog een 50mm f1.7 RS (restyled, dus nieuwste versie) liggen die ik heel misschien wel weg wil doen...Maar moet er nog over denken
        Daar heb ik misschien ook wel interesse in .

        Als 50mm genoeg is voor toneel e.d, lijkt de Tamron 17-50 me geen slechte keus.
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe alfa lens

          Bedankt voor jullie reacties

          Ik heb zo een lichte voorkeur gekregen voor de Tamron 17-50 of 28-75 2.8

          Ik weet dat het wat afwegen is tusssen bereik, maar sta nog op de twijfel.

          Momenteel heb ik de standaard kitlens 18-70 en een sigma 70-300 4/5.6 APO DG

          Denk dat met de 28 -75 een goede allround keuze te maken, veel groothoek heb ik eigenlijk niet nodig, en daarvoor kan ik nog de kitlens gebruiken ?

          Wat denken jullie ?

          PS : Laat zeker iets weten als je uwe prime 50mm toch wenst te verkopeh hé

          Luc

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe alfa lens

            Ik gebruik momenteel ook de kitlens als groothoek, maar ik heb deze nog onvoldoende getest om daar een echte conclusie over te vellen.

            Als je niet van plan bent om veel groothoek te gebruiken dan lijkt de 28-75 me nuttiger dan de 17-50.
            about.me/stijnv

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe alfa lens

              De Tamron 28-75 f2.8 zou ook mijn voorkeur genieten
              Ken iemand die de Minolta versie van deze lens heeft, en die gebruikt deze lens ook in combinatie met de kitlens Prijs/kwaliteit is het alleszins een überlens! Moest het 24-70 zijn met die kwaliteit...dan zou't helemaal prachtig zijn!


              Ben al van gisteren avond aan't nadenken over de verkoop van mijn 50 mm f1.7 RS 't is een echt perfect exemplaar...zelfs als zou ik hem opnieuw kunnen kopen 2de hands, in deze staat vind ik die misschien niet meer

              Als er mensen zijn met interesse, PM-me met een bod Dan kunnen we nog zien

              Comment

              Working...
              X