Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectief

    Hoi

    Zou tegen de zomer graag wat meer tele hebben of een nieuwe body. Daar ben ik nog niet echt uit. Of beide als er een mirakel gebeurt. Budget zou ergens rond de 900 draaien.

    De grote kanshebbers zijn denk ik:

    Sigma: 70-200 F2.8
    Sigma: 120-400 F 4.5-5.6
    Sigma: 50-500 F 4-6.3
    Canon: 70-200 F4 IS (Wit...)
    Canon: 70-300 F4-5.6

    Nu deze draaien allemaal rond de 900 op de eerste sigma en laatste canon na. Ik zoek vooral een snel en scherp objectief. Of ik 500 mm nodig heb!? Niet echt. Maar als de 500 even scherp is als een 200 dan had ik liever een 500 als de prijs is verhouding is.

    Of is die redenering niet zo 'slim'?

    Andries
    ::: Flickr :::

  • #2
    Re: Objectief

    Mss ook eens kijken naar de Sigma 100-300mm f4, net boven budget maar wel een superlens...
    Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

    Comment


    • #3
      Re: Objectief

      Inderdaad, ik was er net naar aan het kijken. Heel tevreden van?
      ::: Flickr :::

      Comment


      • #4
        Re: Objectief

        Ik zou je de 100-400L aanraden... De redenen hiervoor heb ik (en een aantal anderen) deze week nog in dit draadje aangegeven.
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Objectief

          @ Andries

          Ja, ik ben hier heel tevreden over, gebruik hem altijd voor natuurfotografie.
          Snelle Scherpstelling met HSM, bruikbaar met 1,4x tTC. Geen stabilisatie maar dat mis ik niet omdat ik meestal op statief werk.

          Hier enkele voorbeelden...

          http://forum.belgiumdigital.com/f44/...en-169716.html

          http://forum.belgiumdigital.com/f44/...to-160976.html

          Mvg
          Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

          Comment


          • #6
            Re: Objectief

            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Ik zou je de 100-400L aanraden... De redenen hiervoor heb ik (en een aantal anderen) deze week nog in dit draadje aangegeven.
            Bedankt, intressant draadje!

            Oorspronkelijk geplaatst door Willem@home Bekijk bericht
            @ Andries

            Ja, ik ben hier heel tevreden over, gebruik hem altijd voor natuurfotografie.
            Snelle Scherpstelling met HSM, bruikbaar met 1,4x tTC. Geen stabilisatie maar dat mis ik niet omdat ik meestal op statief werk.

            Ben totaal geen statief man, enkel als het nodig is. Dus toch beter IS voor mij.
            ::: Flickr :::

            Comment

            Working...
            X