Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Brackvenn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het Brackvenn

    Deze foto is nabij de ingang van het Brackvenn gemaakt. Dit veengebied ligt tussen Eupen en Monschau op een paar km van de Belgische grens.
    De foto is een blend van twee lagen( met verschillende belichtingswaarden). Bedankt voor het kijken.


















    Canon 1DmarkIIn + Efs 10-22(@12mm)
    Iso 160, f 10 , 1/40sec
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

  • #2
    Re: Het Brackvenn

    Tja, wat moet je daar nu op zeggen ? Fantastisch he
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Het Brackvenn

      Ge ziet hier wa passeren

      Comment


      • #4
        Re: Het Brackvenn

        Tja , deze foto is top he ;-)
        Wat een mooi kleur bereik dmv die 2 lagen be lichtverschil.
        Zeer mooie compo en de flare van de zon , geeft hier dat ietsje meer...
        Proficiat echte landschaps fotografie

        mvg xiebu
        "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
        *BD1033BE*

        Comment


        • #5
          Re: Het Brackvenn

          een heel mooie

          maar klopt dat stukje oranje rechts van de laatste paal
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: Het Brackvenn

            Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
            een heel mooie

            maar klopt dat stukje oranje rechts van de laatste paal
            Dat stukje oranje is een plank....ik dacht me zelfs te herinneren dat er aan de ander zijde "Brackvenn" in gegraveerd staat.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #7
              Re: Het Brackvenn

              Prachtige foto maar je moet mij dat eens uitleggen hoe je dat geflikt hebt in menselijke taal..
              Zet deze maar dadelijk op zijn plaats waar hij hoort...Hoffelijk.

              Kan je mij deze werkwijze eens PM,een aub?
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: Het Brackvenn

                Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                De foto is een blend van twee lagen( met verschillende belichtingswaarden).
                'k Heb hier mijn blender eens bekeken maar die kan da nie ! Ofwel weet ik de juiste knopkes nog niet staan .
                Rupselkopke kan toveren met licht. En ik hou van wat er op mijn scherm staat. Mooi !
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

                Comment


                • #9
                  Re: Het Brackvenn

                  Zoveel verschil in kleur, zo'n bereik
                  Ik ga toch echt eens mijn aversie tegen het mergen van beelden moeten overwinnen en er eens werk van maken, want dit is ongemeen prachtig
                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het Brackvenn

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                    Zoveel verschil in kleur, zo'n bereik
                    Ik ga toch echt eens mijn aversie tegen het mergen van beelden moeten overwinnen en er eens werk van maken, want dit is ongemeen prachtig
                    Greetz, Kariboe
                    Door blending te gebruiken kom je dichter in de buurt van wat je met je ogen daar ter plekke kon zien......je vervormd bijgevolg de realiteit niet maar je vult enkel het gebrekkig dynamisch bereik van je camera aan. Met één enkele opname lukt dit echt nooit. Het grootste probleem om via blending (meerdere belichtingen samen voegen) is wel dat je na het maken van de verschillende opnamen je bij je thuis moet kunnen herinneren hoe het er int echt uitzag.
                    Zolang je niet probeert om ook de zon(sterke lichtbron) perfect te temmen blijft alles er natuurlijk uitzien.Met je ogen kan je dat immers ook nooit.

                    Bedankt voor je reactie.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het Brackvenn

                      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                      Prachtige foto maar je moet mij dat eens uitleggen hoe je dat geflikt hebt in menselijke taal..
                      Zet deze maar dadelijk op zijn plaats waar hij hoort...Hoffelijk.

                      Kan je mij deze werkwijze eens PM,een aub?
                      PM net verstuurd. Bedankt voor je commentaar
                      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het Brackvenn

                        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                        Door blending te gebruiken kom je dichter in de buurt van wat je met je ogen daar ter plekke kon zien......je vervormd bijgevolg de realiteit niet maar je vult enkel het gebrekkig dynamisch bereik van je camera aan.
                        Je hebt volkomen gelijk - je beelden bewijzen het...
                        Mijn perceptie over de techniek is gewoon verkeerd door de vele slechte voorbeelden die hier en elders worden getoond.
                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het Brackvenn

                          Een zeer mooi resultaat idd
                          Mocht je de PM nog hebben, heb ook wel sterke interesse aangezien dit een leuk alternatief voor hdr is!!



                          mvg
                          glenn
                          Mijn site...
                          vandaelefotografie.be
                          * BD0916BE *

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het Brackvenn

                            Prachtige foto! mooi die zonnestralen. Maarre.. een ef-s objectief past toch niet op een 1D?

                            Groetjes Andreas
                            1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het Brackvenn

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                              Een zeer mooi resultaat idd
                              Mocht je de PM nog hebben, heb ook wel sterke interesse aangezien dit een leuk alternatief voor hdr is!!
                              Als je 't niet erg vindt, stuur dan maar gelijk door.. Alle beetjes helpen !!
                              Greetz, KAriboe
                              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                              Comment

                              Working...
                              X