Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 50mm 1.4 of 1.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon 50mm 1.4 of 1.8

    Ben van plan me een een 50mm lens aan te schaffen, doch weet niet of de 1.4 zijn extra geld waard is tov de 1.8
    Zijn er mensen die ervaring hebben met beide?
    Alle advies is welkom

    Thx,
    JanMetDePet
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

  • #2
    Re: nikon 50mm 1.4 of 1.8

    Ik had de 1.8 en heb nu de 1.4.
    De bokeh van de 1.8 kon voor mij niet door de beugel, de 1.4 is beter. Ik ben niet overgestapt voor de 2/3 stop in lichtsterkte (maar 't is wel meegenomen en ik vind de lens vanaf f/2.0 heel bruikbaar).
    Kris.

    Comment


    • #3
      Re: nikon 50mm 1.4 of 1.8

      Bokeh op de 1.4 mooier, misschien wel iets softer

      Comment


      • #4
        Re: nikon 50mm 1.4 of 1.8

        ik heb de twee ooit eens gehad en heb toen een testje gedaan. De link naar de test vind je in dit draadje. Ik heb dus de 1.4 gehouden en maak hier ongeveer 30% van al mijn foto's mee. Als Carl-zeiss ooit eens AF zou inbouwen doe ik hem weg
        Jeroen || OM-D EM-5

        Comment


        • #5
          Re: nikon 50mm 1.4 of 1.8

          En dan heb je om het nog moeilijker temaken de Sigma 50 mm 1.4
          Meningen zijn verdeeld , maar er zijn er veel die die lens beter vinden als de Nikon
          Ik heb hem zelf en hij is open zelfs erg scherp

          Comment


          • #6
            Re: nikon 50mm 1.4 of 1.8

            op een DX camera vind ik de 1.8 beter dan de 1.4... heb ze allebei gehad, heb op een gegeven moment de 1.8 verkocht en de 1.4 is in de kast beland... Nu ik op FF zit, komt de 1.4 wel tot zijn recht... zoek maar eens in dit forum, je zal lezen dat ik niet alleen ben met deze perceptie...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment

            Working...
            X