Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteitsverschil tussen exemplaren van Canon EF 24-70 f2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kwaliteitsverschil tussen exemplaren van Canon EF 24-70 f2.8

    De kogel is door de kerk. Ik ga mij de Canon EF 24-70 f2.8 aanschaffen.

    Nu ben ik al wat aan het rondsurfen geweest, maar er wordt nogal wat melding gemaakt van goeie en minder goeie exemplaren. Er schijnt nogal wat verschil te zijn in scherpte en AF.

    Is dat weer zo'n internetkwakkel of toch beter opletten?

    Ik heb nog nooit een lens getest in de winkel zelf. Misschien toch maar doen?

  • #2
    Re: Kwaliteitsverschil tussen exemplaren van Canon EF 24-70 f2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
    De kogel is door de kerk. Ik ga mij de Canon EF 24-70 f2.8 aanschaffen.

    Nu ben ik al wat aan het rondsurfen geweest, maar er wordt nogal wat melding gemaakt van goeie en minder goeie exemplaren. Er schijnt nogal wat verschil te zijn in scherpte en AF.

    Is dat weer zo'n internetkwakkel of toch beter opletten?
    Dit is geldig voor ALLE lenzen!!!!!!!!!

    Comment


    • #3
      Re: Kwaliteitsverschil tussen exemplaren van Canon EF 24-70 f2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Dit is geldig voor ALLE lenzen!!!!!!!!!
      Wat bedoel je Hans?

      Er is kwaliteitsverschil bij alle lenzen?
      Dat je ze altijd moet testen?

      Maar hoe doe je dat dan in de winkel??

      Comment


      • #4
        Re: Kwaliteitsverschil tussen exemplaren van Canon EF 24-70 f2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
        Wat bedoel je Hans?

        Er is kwaliteitsverschil bij alle lenzen?
        Dat je ze altijd moet testen?

        Maar hoe doe je dat dan in de winkel??
        Ja, er is kwaliteitsverschil bij alle lenzen.

        Zo was mijn eerste 300 f/4L IS absoluut niet scherp. Destijds heeft Corné me toen een tweede opgestuurd. Deze was serieus beter. De eerste heb ik dan retour gestuurd.

        Mijn 100-400 is voorbeeld nooit een goed exemplaar geweest. Heb ik tot scha en schande ondervonden toen ik een vervang exemplaar kreeg van CPS terwijl mijn exemplaar in herstelling was. Nadien heb ik de lens verkocht want na de herstelling was 't nog veel slechter en ETB kreeg die niet goed (koper was ervan op de hoogte en vond de kwaliteit ok).

        Hoe je het moet testen in de winkel? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Laptop meedoen en testfoto's downloaden?

        Comment


        • #5
          Re: Kwaliteitsverschil tussen exemplaren van Canon EF 24-70 f2.8

          Ik heb pas een 24-70 f2,8 L gekocht, en dat is de enige lens die helemaal geen AF correctie nodig heeft op de 1D MKIII.
          De Sigma 24-70 f2,8 moest ik op + 20 zetten (= maximum correctie), maar op de 40D was die goed genoeg, waarschijnlijk door de grotere scherptediepte.

          Die Canon 24-70 f2,8 L is volledig open al heel scherp, en de AF is heel snel.

          Mijn 100-400 is ook een goed exemplaar, en de 300mm f4 L IS die ik tweedehands gekocht heb, die is ook heel goed. Beide lenzen hebben ook wel een kleine correctie nodig op de 1D MKIII.

          Alle lenzen en camerabody's worden tijdens het monteren afgeregeld binnen de toleranties van de fabrikant, je hebt dus altijd kans dat er een afwijking is. Als de camera en de lens allebei tegen dezelfde limiet van die tolerantie zitten (bijvoorbeeld allebei frontfocus), dan is het resultaat dat je op de foto krijgt ook altijd frontfocus...
          Gelukkig kan je bij de nieuwste DSLR's zelf nog wat corrigeren.

          Bij Sigma zouden de toleranties nog heel wat groter zijn dan bij Canon en Nikon.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Kwaliteitsverschil tussen exemplaren van Canon EF 24-70 f2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Bij Sigma zouden de toleranties nog heel wat groter zijn dan bij Canon en Nikon.
            Wat ik van Sigma weet is dat men bij de Sigma EX 50mm f1.4 een marge aanhoudt van 15mm. Dit wil dus zeggen dat 7,5mm FF danwel 7,5mm BF binnen de toleranties valt. Of deze marge bij andere lenzen anders is weet ik niet. Deze info is mij verteld door een medewerker van de technische dienst van Sigma Benelux.....
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Kwaliteitsverschil tussen exemplaren van Canon EF 24-70 f2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Bij Sigma zouden de toleranties nog heel wat groter zijn dan bij Canon en Nikon.
              Ik ben helemaal geen kenner, maar heb ook al gehoord dat 'de lat iets lager ligt' bij Sigma. Voor L-lenzen zouden de eisen veel hoger zijn om door de testen te raken, en daarom zijn ze iets duurder. Bij sigma liggen de eisen iets lager, en lenzen worden minder senl 'afgekeurd'. Volgens mij kun je zo ook wat verklaren dat de meningen over sigma lenzen zo verdeeld zijn. Sommige mensen kopen een goed exemplaar en zijn enorm tevreden, en andere hebben pech en kopen een minder goed exemplaar.

              Nogmaals; geen kenner, niet uit ervaring, heb ik van horen zeggen maar het lijkt mij wel een zinnige uitleg

              greetz,
              www.fotopie.be
              Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

              Comment

              Working...
              X