Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

raad gevraagd voor een newbie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • raad gevraagd voor een newbie

    Hallo allemaal,

    Mijn eerste post hier
    Al wel veel rondgekeken en bijgeleerd : prachtige site !
    Nu wil ik een telezoom lens 70-200 mm voor een Nikon D60 aankopen, zodat ik ook actiefoto's kan nemen van voetbal e.d. Alle info, ervaringen, ... zijn welkom. Als leerling beschik ik wel niet over een kapitaal, natuurlijk, dus het moet niet perse Nikon zelf zijn, sigma ofzo mag ook.

    Maarten
    Nikon D60 | AF-S Nikkor 18-55 mm 1:3.5-5.6G | AF-S Nikkor 18-135 mm 1:3.5-5.6G ED | Sigma 70-300 mm 1:4-5.6 APO DG

  • #2
    Re: raad gevraagd voor een newbie

    De Nikkor 70-200 kost in ieder geval (ook tweedehands) heel wat pegels.....
    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

    Comment


    • #3
      Re: raad gevraagd voor een newbie

      hoi ,ik zelf heb ook een D60 ,voor telefotos heb ik een nikon 55-200 VR aangeschaft.Dat is een zeer budgetvriendelijk lensje, waar je voor buitenopnames zeer behoorlijke resultaten zal bekomen.
      mvg.Yves
      What you see is what you get

      Comment


      • #4
        Re: raad gevraagd voor een newbie

        Oorspronkelijk geplaatst door fotoventje Bekijk bericht
        Hallo allemaal,

        Mijn eerste post hier
        Al wel veel rondgekeken en bijgeleerd : prachtige site !
        Nu wil ik een telezoom lens 70-200 mm voor een Nikon D60 aankopen, zodat ik ook actiefoto's kan nemen van voetbal e.d. Alle info, ervaringen, ... zijn welkom. Als leerling beschik ik wel niet over een kapitaal, natuurlijk, dus het moet niet perse Nikon zelf zijn, sigma ofzo mag ook.

        Maarten
        Zoals hier eerder geschreven kost de 70-200 een smak geld, zelfs 2de hands. Een Sigma 70-200 is dan weer niet zo gemakkelijk te vinden.
        Een alternatief is idd de 55-200 maar ook de 70-300VR.
        Alles hangt echter van de lichtomstandigheden en om haarscherpe foto's te krijgen moet er toch flink wat licht zijn.
        Ik raad je ook aan eens te kijken bij "aangeboden" op dit eigenste forum en alsook op www.fotobeurs.com waar ook leuke lenzen worden aangeboden.

        Succes met je speurtocht

        Comment

        Working...
        X