Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Donkere foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Donkere foto's

    Even een vraagje: ik heb een sony alfa 350 en een lens sigma 28-200 3.5-5.6 DL hyperzoom.
    Bij het nemen van foto's zonder flits is er geen enkel probleem, maar als ik de ingebouwde flits gebruik dan zijn mijn foto's veel te donker.
    Als ik mijn opzetflits gebruik met de kop op 90graden geeft dit hetzelfde resultaat, als ik de flitskop op 45 graden zet dan zijn de foto's perfect belicht.
    bij mijn andere lenzen heb ik dit probleem niet, zelfs niet met mijn oude Minolta lenzen.

    heeft er iemand hier een oplossing voor?

  • #2
    Re: Donkere foto's

    Welke flitsinstelling gebruik je op je camera? Het kan zijn dat je de installing gebruikt die uitgaat van de afstandsinformatie uit het objectief. En als die niet correct is uit de tamron lens.
    Aangezien je schrijft dat bij een 45 graden hoek van je flitskop het wel goed gaat lijkt het me niet iets van de lens zelf.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: Donkere foto's

      gebruik je een zonnenkap?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Donkere foto's

        Heb je dit over het ganse zoombereik ? Kan me voorstellen dat eenmaal voorbij 100 mm je flits helemaal niet meer toereikend is.
        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
        Flickr____No place to be

        Comment


        • #5
          Re: Donkere foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
          Heb je dit over het ganse zoombereik ? Kan me voorstellen dat eenmaal voorbij 100 mm je flits helemaal niet meer toereikend is.
          goeie suggestie...

          Het zou me straf lijken dat de Sigma zijn brandpuntafstand niet doorgeeft.

          BTW, krij je geen schaduw van de lens in beeld als je met de ingbouwde flitser werkt?

          G
          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

          Comment


          • #6
            Re: Donkere foto's

            Ik heb een beetje aan het testen geweest, blijkt dat bij de flitsinstellingen slow sync en draadloos de foto's wel goed zijn. op auto en al de rest dus niet.
            het probleem stelt zich over het hele zoom bereik en met of zonder zonnekap.

            Comment

            Working...
            X