Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ef 80-200l

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ef 80-200l

    Hallo,
    Ik kan voor een schappelijk prijs ( euro 500) ,zo een zwarte lens kopen van Canon.
    Goede staat, met originele zonnekap en Canon UV beschermingsglas, voor en eindkap.
    Vraag is : Wat denken jullie ervan ?
    Is dit een aankoop waard ?
    Bedankt voor jullie mening
    Leo
    lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

  • #2
    Re: Ef 80-200l

    Het moet een hele goede lens zijn, maar 500€ is een wel erg stevige prijs voor iets wat toch al minimaal zo'n 10 of 12 jaar oud is.
    Dat ie zwart is , is zeker een groot voordeel, maar goed testen voor de koop noodzakelijk.

    Comment


    • #3
      Re: Ef 80-200l

      Goede lens, niet al te snelle AF. Lijkt me best prijzig.

      gr
      Yannick
      Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

      Comment


      • #4
        Re: Ef 80-200l

        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Dat ie zwart is , is zeker een groot voordeel,
        Ja, want dan denk iedereen dat je met een echt merk werkt.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Ef 80-200l

          lanthon,

          't is inderdaad een pracht van een lens en als ze in prima staat is, 500 zeker waard.
          zoals eerder: focus is in vergelijking met de usm-lenzen niet zo snel, maar traag zou ik het ook niet noemen.
          wat mij (persoonlijk) eerder aan deze lens stoort, is dat hij geen "ftm" (full time manual) heeft.

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: Ef 80-200l

            Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
            wat mij (persoonlijk) eerder aan deze lens stoort, is dat hij geen "ftm" (full time manual) heeft.

            mm
            iets wat ik dus nog nooit heb gemist (en ook nog nooit gebruikt). maar zoals maarten al zegt, tis persoonlijk hé

            als je geen bliksemsnelle AF nodig hebt, dan heb je met deze lens wel degelijk topkwaliteit in handen hoor. Wil je ze gaan gebruiken voor bvb voetbal of andere snelle sporten zou ik eerder even doorsparen voor de 70-200 2.8 varianten..

            hier een qoute van een gebruiker(google):
            I've owned this lens for several years and from the standpoint of image quality I see no reason to upgrade to a 70-200/2.8L
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Ef 80-200l

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Ja, want dan denk iedereen dat je met een echt merk werkt.

              Ik vind dat lenzen in alle kleuren geleverd moeten worden, als het maar zwart is.

              Comment


              • #8
                Re: Ef 80-200l

                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Ik vind dat lenzen in alle kleuren geleverd moeten worden, als het maar zwart is.
                ik heb zelf ook eens de kans gehad om er zo één tweedehands te kopen en vond het persoonlijk alles behalve een scherp exemplaar... heb me toen de 70-200 f2.8 IS gekocht en later nog eens die resultaten vergeleken en amai, wat een verschil.

                Dus zeer goed testen en op groot scherm bekijken voor je ze neemt.
                Persoonlijk denk ik dat je voor +/- 7 a 850 € al een recente 70-200 F2.8 kan vinden, dus is 500 € voor die oude 80-200 zeker teveel.
                Richting 400 € lijkt me realistischer.
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

                Comment


                • #9
                  Re: Ef 80-200l

                  Ik heb deze lens ook, en er pakweg 1 jaar geleden 450 Euro voor betaald, dus 500 Euro is realistisch als de lens in nieuwstaat is. Beeldkwaliteit is absoluut top, en de 'tragere' autofocus stoort voor mijn toepassing absoluut niet. (af en toe schiet ik een concert met deze lens) Ik vind het feit dat de lens zwart is zeker een bijkomend voordeel. (als je wat discreter moet zijn bijvoorbeeld)

                  Comment

                  Working...
                  X