Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotobeurs ergens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotobeurs ergens?

    Hallo iedereen,
    Ik vraag me eigenlijk af of jullie weten van een fotografiebeurs ergens in de buurt?
    Ik zoek eerder niet naar een 2de-hands beurs, maar naar een echte beurs (iets in de buurt van PMA09, maar niet zo extreem).
    Ik zoek meer naar een beurs waar je bv. kunt komen, uitleg kunt krijgen over producten, ze een keer proberen (test-foto's maken), enz...

    Het ding is dat ik nu toe ben om een overstap te maken naar DSLR-fotografie, maar het ding is dat ik eerst een paar fototoestellen wil in REALITEIT vergelijken (en aangezien ze dit niet in een winkel toelaten heb ik wel een beurs nodig).

    Ik wil graag vooral meer te weten komen over de AF-snelheid van zo'n DSLR, vooral ben ik geintresseerd in de D90 en D300 van Nikon, maar ook een paar van Canon zijn in mijn interesse-gebied. En dit wil ik dan vooral op een beurs vinden.

    Dus mijn vraag is: denken jullie dat dit ergens in de buurt te vinden is? (Nuja, liefst niet verder dan een straal van 150-200km van Brussel)...

    Wat ook leuk zou zijn is een winkel waar dit allemaal mogelijk is... Maar uit ervaring (van een stuk of 10 winkels) is dat er niet....

    Alvast bedankt iedereen!
    Last edited by Dima_2005; 22 februari 2009, 11:03.

  • #2
    Re: Fotobeurs ergens?

    Photokina.- uiteraard, maar dan wel nog wachten tot volgende editie.
    Er zijn wel hier en daar kleinere beursjes in Benelux maar meer bedoeld voor business to business.
    Als eindgebruiker kan je maar beter naar een goede fotozaak gaan om daar advies te krijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Fotobeurs ergens?

      Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
      Photokina.- uiteraard, maar dan wel nog wachten tot volgende editie.
      Er zijn wel hier en daar kleinere beursjes in Benelux maar meer bedoeld voor business to business.
      Als eindgebruiker kan je maar beter naar een goede fotozaak gaan om daar advies te krijgen.
      Photokina is toch een beetje ver voor mij, 250km rijden om een beetje uitleg te krijgen...

      Nuja, wat bedoel je eigenlijk met B2B (ik heb namelijk een BTW-nummer )

      En weet jij dan een goede fotozaak waar ze me dan kunnen laten proberen (of ten minste tonen)...?

      Want AF-snelheid is vooral in praktijk voor mij te zien, want mijn grootste reden om naar een DSLR over te stappen is om actiefoto's te maken (en niet eerst 3 seconden wachten voor die AF-gedaan heeft en dan in totaal is er al 5 seconden voorbij, geloof me maar, dan is het beestje weg :S)...

      Comment


      • #4
        Re: Fotobeurs ergens?

        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: Fotobeurs ergens?

          Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
          Dank u! Dit is waarschijnlijk hetgeen ik wil! Ik zal er zeker aanwezig zijn! (Ok, het is even rijden, maar er zijn ook treinen naar daar , zal nog zien... )

          Comment


          • #6
            Re: Fotobeurs ergens?

            Binnen een straal van 150km rond Brussel valt ook www.Fotokonijnenberg.be in Turnhout, daar kan je ook de meeste merken en modellen bezichtigen en vastnemen voor je een definitieve keuze maakt (je mag daar ook testfoto's maken).
            Maar dan kan ik wel aanraden om er op een dag in de week naartoe te rijden, want op zaterdag is het er gewoonlijk veel te druk om een verkoper zo lang bezig te houden.

            Op een fotobeurs kan het ook heel erg druk zijn, op de tweedehandsbeurs in Antwerpen (vandaag) was het heel druk.

            De AF-snelheid is meestal een combinatie van de camerabody en de lens. Op een snellere camerabody zal een tragere lens iets sneller scherpstellen, en met de snelste body + de snelste lens zal je zal de AF het snelst werken.
            (Met een snelle lens bedoel ik hier dat de AF snel werkt, want een lichtsterke lens wordt ook wel eens "snel" genoemd, maar dat wil niet altijd zeggen dat de AF van die lens heel erg snel is.)
            Last edited by Black B@ndit; 22 februari 2009, 11:36.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Fotobeurs ergens?

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Binnen een straal van 150km rond Brussel valt ook www.Fotokonijnenberg.be in Turnhout, daar kan je ook de meeste merken en modellen bezichtigen en vastnemen voor je een definitieve keuze maakt (je mag daar ook testfoto's maken).
              Maar dan kan ik wel aanraden om er op een dag in de week naartoe te rijden, want op zaterdag is het er gewoonlijk veel te druk om een verkoper zo lang bezig te houden.

              Op een fotobeurs kan het ook heel erg druk zijn, op de tweedehandsbeurs in Antwerpen (vandaag) was het heel druk.

              De AF-snelheid is meestal een combinatie van de camerabody en de lens. Op een snellere camerabody zal een tragere lens iets sneller scherpstellen, en met de snelste body + de snelste lens zal je zal de AF het snelst werken.
              (Met een snelle lens bedoel ik hier dat de AF snel werkt, want een lichtsterke lens wordt ook wel eens "snel" genoemd, maar dat wil niet altijd zeggen dat de AF van die lens heel erg snel is.)
              Bedankt voor de tip, ik zal daar ook over nadenken, maar ik zal wel eerst naar deze beurs gaan (zal wel met auto worden, anders is het 2 uur met trein)...

              En over de AF-snelheid, dat wist ik al dat je een snelle body en lens nodig hebt en dat de omstandigheden een grote rol spelen... Ik heb enorm veel studie gedaan naar de technische mogelijkheden, nu weet ik echt bijna alle behalve hoe de toestellen in de hand liggen en de reele snelheid (van pak maar D90+ 18-55mm VR of D90+ 18-200 VR)...
              Als het pak maar eerst 5 seconden duurt om scherp te stellen, vooral bij de 18-55, zou ik ZEKER een AF hebben van minder 1-2 sec in normale omstandigheden, anders is het onnozel om zo'n grote investering te doen....

              Comment


              • #8
                Re: Fotobeurs ergens?

                Uitgezonderd sommige macrolenzen zijn alle moderne lenzen wel in staat om heel wat sneller scherp te stellen dan op 1 seconde, zelfs de kitlenzen doen dat sneller als er voldoende licht is.

                Voor de meeste onderwerpen maakt het weinig uit of de AF snel is, alleen bij continu-AF (wordt vooral bij sportfotografie gebruikt) zal je echt het verschil merken tussen een snelle en een tragere AF.
                Maak je een foto van niet-bewegende onderwerpen, dan kom je met de AF van een kitlens ook nooit in de problemen.

                Ik weet niet waarmee je nu werkt, maar als dat een compactje is, dan zal je duidelijk merken dat elke DSLR veel sneller scherpstelt, en dat de afdrukvertraging ook véél korter is. Dat geldt ook voor de allergoedkoopste DSLR's.
                De opstarttijd is ook veel korter, en het wegschrijven van de foto's gaat ook veel sneller.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X