Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Commentaar op foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Commentaar op foto's

    Toe... er zijn er nog een paar in de februari-Challenge die nog geen commentaar gekregen hebben. Kunnen we nog, zonder de anonimiteit in gevaar te brengen, ook deze laatste foto's nog van een opmerking voorzien? Dank bij voorbaat!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Commentaar op foto's

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Toe... er zijn er nog een paar in de februari-Challenge die nog geen commentaar gekregen hebben. Kunnen we nog, zonder de anonimiteit in gevaar te brengen, ook deze laatste foto's nog van een opmerking voorzien? Dank bij voorbaat!
    je kan toch ook nog een cijfer geven tot eind van de maand!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Commentaar op foto's

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Toe... er zijn er nog een paar in de februari-Challenge die nog geen commentaar gekregen hebben. Kunnen we nog, zonder de anonimiteit in gevaar te brengen, ook deze laatste foto's nog van een opmerking voorzien? Dank bij voorbaat!
      zal deze namiddag eens mijn best weer doen Lesc
      moet ook nog mijn punten geven
      zal er wel zeker een dik uur zoet mee zijn het zijn er bijna 100
      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

      Comment


      • #4
        Re: Commentaar op foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        je kan toch ook nog een cijfer geven tot eind van de maand!
        grt,bouk.
        Klopt ja, en ik probeer elke keer een bepaalde scoring-techniek uit!
        Ik vind het alleen een beetje sneu dat er foto's zonder commentaar blijven, soms van mensen die voor de eerste keer deelnemen. Dat zie je natuurlijk pas achteraf...
        Ik weet het: er gaan stemmen op om het commentaar ofwel enkel zichtbaar te maken voor de deelnemer zelf (bv om discussies te vermijden), ofwel helemaal af te schaffen. Met het laatste heb ik meer problemen, gezien het educatieve karakter van de Challenge.
        Maar Bouk: ik lees vaak zo'n mooie (weliswaar korte, maar gevatte) opmerkingen van jou bv in de Beginnershoek. Waarom ook niet een paar "kattenbelletjes" achterlaten bij de Challenge-foto's, zoals lilybie wel doet? (dank daarvoor, Lilybie)
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Commentaar op foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          -........ Waarom ook niet een paar "kattenbelletjes" achterlaten bij de Challenge-foto's, zoals lilybie wel doet? (dank daarvoor, Lilybie)

          is bij deze gebeurd LesC oef waren er wel veel heb er nog een paar overgelaten voor de rest
          vind het soms moeilijk om een gepast comentaar te vinden zonder de mensen achter de foto te kwetsen je weet immers mooit wie er achter zit
          kan zijn van mensen die de eerste keer meedoen of die al vaker hebben mee gedaan
          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

          Comment


          • #6
            Re: Commentaar op foto's

            Je hebt hard gewerkt, Lilybie, en een paar anderen ook (een zekere Chris, bijvoorbeeld, en... neen, ik ga niet meer namen noemen, want ik zou er teveel vergeten). Alle foto's zijn ditmaal van (minstens) één commentaar voorzien, en ik denk dat elke deelnemer dat apprecieert: het is een teken dat zijn/haar foto niet ongezien is gebleven, of koudweg beoordeeld is met een cijfertje zonder meer. Mag ik misschien een oproep plaatsen aan elke deelnemer, om (nu niet, maar bij volgende Challenges) enkele andere foto's van een commentaar te voorzien? Zo kunnen we het werk spreiden, en toch iedere foto met enkele woordjes evalueren. Dank.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Commentaar op foto's

              Ik doe mijn best LesC. Nu ik zelf door omstandigheden niet aan fotograferen toekom, probeer ik wat bij te dragen door de foto's in de challenge van commentaar te voorzien. Ik zal nog een paar uurtjes werk hebben, maar ik heb er het graag voor over. Ik wil wel opmerken dat mijn commentaar zeker niet de mening van een expert is, maar eerder een soort van "aanvoelen" van de foto is. Spreekt dit mij aan en waarom? En beantwoordt dit voor mij aan de opdracht en waarom?
              Groetjes,
              Chris
              Geniet van foto's maken

              Comment


              • #8
                Re: Commentaar op foto's

                Mijn appreciatie voor degenen die er veel tijd en veel woorden aan besteden.
                Opbouwende commentaar leveren is niet gemakkelijk.

                Comment


                • #9
                  Re: Commentaar op foto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                  Mijn appreciatie voor degenen die er veel tijd en veel woorden aan besteden.
                  Opbouwende commentaar leveren is niet gemakkelijk.

                  Kan je alleen maar bijtreden, Lut. Opbouwende commentaar bevordert bovendien "de goede geest" van de Challenge én van BD.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Commentaar op foto's

                    Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
                    Ik doe mijn best LesC. Nu ik zelf door omstandigheden niet aan fotograferen toekom, probeer ik wat bij te dragen door de foto's in de challenge van commentaar te voorzien. Ik zal nog een paar uurtjes werk hebben, maar ik heb er het graag voor over. Ik wil wel opmerken dat mijn commentaar zeker niet de mening van een expert is, maar eerder een soort van "aanvoelen" van de foto is. Spreekt dit mij aan en waarom? En beantwoordt dit voor mij aan de opdracht en waarom?
                    Groetjes,
                    Chris
                    Knap. Spijtig dat je zelf niet aan fotograferen toekomt momenteel, Chris, maar weet dat jouw commentaar hier zeer gewaardeerd wordt. In die zin is het goed iemand "aan de zijlijn" te hebben, omdat het voor de deelnemers zelf moeilijk is om te veel verschillende commentaren te plaatsen, precies omwille van de anonimiteit.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Commentaar op foto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Maar Bouk: ik lees vaak zo'n mooie (weliswaar korte, maar gevatte) opmerkingen van jou bv in de Beginnershoek. Waarom ook niet een paar "kattenbelletjes" achterlaten bij de Challenge-foto's, zoals lilybie wel doet? (dank daarvoor, Lilybie)
                      omdat ik anticommentaar ben in een onderdeel als Challenge.
                      de reden heb ik al vele malen beschreven.
                      wil men een comment op een opname, zijn er andere forumonderdelen te over hier op BD.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Commentaar op foto's

                        Bouk, toch blijf ik commentaar een aanmoediging vinden.
                        Of die nu al of niet moet zichtbaar zijn voor iedereen, of pas als de challenge afgesloten is, dat laat ik open voor discussie binnen de werkgroep.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Commentaar op foto's

                          Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                          Bouk, toch blijf ik commentaar een aanmoediging vinden.
                          Of die nu al of niet moet zichtbaar zijn voor iedereen, of pas als de challenge afgesloten is, dat laat ik open voor discussie binnen de werkgroep.
                          OK, hoop dat jullie dan wel mee nemen: eenmaal geplaatst is geplaatst, niet meer veranderen na een eventueel (educatief) comment.
                          geen invloeden van buitenaf na plaatsing van een opname, (is dan geen eigenwerk of originele/eigen inzending meer).
                          wens bij deze de werkgroep nog veel succes met hun moeilijke taak, het voor een ieder hier naar de zin te maken in Challenge.
                          grt,bouk.
                          Last edited by bouk; 23 februari 2009, 12:40.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Commentaar op foto's

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            OK, hoop dat jullie dan wel mee nemen: eenmaal geplaatst, niet meer veranderen na een (educatief) comment.
                            grt,bouk.
                            Bedoel je dat, ondanks een commentator vraagt (bv), rechts een streepje wegcroppen, dat de deelnemer zijn/haar foto NIET meer mag herplaatsen, rekening houdend met het commentaar (en misschien tot vijfmaal toe, zoals die kartonnen buis met LED-lichtjes)?
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Commentaar op foto's

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              OK, hoop dat jullie dan wel mee nemen: eenmaal geplaatst, niet meer veranderen na een (educatief) comment.
                              grt,bouk.
                              Die mening wil ik met je delen.

                              Comment

                              Working...
                              X