Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The law of nature

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The law of nature

    De laatste maanden heb ik geleerd dat je beter ALTIJD en OVERAL je fototoestel bij hebt. Zo liep ik gisteren langs de waterkant en het volgende verhaal trok mijn aandacht bij laagwater :

    alles lijkt rustig bij eb



    verrast door het snelle wegtrekkende water





    z'n laatste stuiptrekkingen



    het einde nabij, of is er nog hoop als het water terug opkomt ?



    ik lust wel kabeljauw met pureepatatjes



    de aasgieren naderen



    het zal wel gesmaakt hebben




    nu enkel nog een dessertje
    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
    flickr

  • #2
    Re: The law of nature

    Knap verhaaltje.
    Prima gemonteerd maar wel met enkele anomalieën: je zou best de exif gegevens verwijderen want daar ligt het antwoord op dit enigma.

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

    Comment


    • #3
      Re: The law of nature

      Prachtig in beeld gebracht "horror" verhaal !

      Comment


      • #4
        Re: The law of nature

        Bedankt voor de reacties.
        Slechts 2, maar 't zijn toch goeie, dus
        Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: The law of nature

          Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
          Bedankt voor de reacties.
          Slechts 2, maar 't zijn toch goeie, dus
          Niks van aantrekken man. De meesten kennen enkel de sectie modellen en dan liefst met + 16 of 18 vermeldingen.
          Je fotoverhaal is prachtig opgebouwd en kan als voorbeeld gesteld worden voor dit soort postings. Het is een juweeltje om van te genieten maar voor velen is het parels voor de zwijnen. Niet op letten; zij weten niet wat ze missen en geloof me je bent ze liever kwijt.

          Henri
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #6
            Re: The law of nature

            Ik volg, heel origineel en zeer leuk gedaan
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: The law of nature

              Idd, heel goed gedaan!
              Op foto's 2, 3 & 4 zie je de vis echt naar adem (???) happen, goed vastgelegd.
              De laatste is ook een mooie afsluiter voor dit macabere verhaal.
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: The law of nature

                Mooi verhaal.
                ::: Flickr :::

                Comment


                • #9
                  Re: The law of nature

                  Leuk gedaan
                  Canon EOS 400D, Sigma 17-50mm 2.8, sigma 50-150mm 2.8, canon 50mm 1.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: The law of nature

                    Yep, ook ik ben iemand die doorgaans niet zo vaak door deze sectie van het forum schuim. Desalnietemenin tref ik hier vaak dingen aan die me toch steeds weten te verbazen. Dit is er eentje van. Goed in beeld gebracht.
                    Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: The law of nature

                      Knap gedaan.

                      Tip: Hier voor moet je dus ook tijd en geluk hebben
                      Canon EOS 1D + Tamron 28-75 F2.8 + Canon 50mm F1.8 + Canon 300mm F4 L

                      "Photography is truth."

                      Comment


                      • #12
                        Re: The law of nature

                        Goed vastgelegd, dit is de enige positieve opmerking die ik hierbij kan maken.

                        Vind anders maar luguber, beest te zien sterven op foto's!
                        Is inderdaad wet van de natuur, besef ik heel goed.
                        Je commentaar erbij over 'pureepatatjes' en ' dessert', walgelijk!
                        Had, INDIEN MOGELIJK, in plaats van te kicken op dit beeld, beter beest verder in water geplaatst.
                        In jouw plaats zou ik er niet trots op zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: The law of nature

                          Oorspronkelijk geplaatst door Piepauw Bekijk bericht
                          Goed vastgelegd, dit is de enige positieve opmerking die ik hierbij kan maken.

                          Vind anders maar luguber, beest te zien sterven op foto's!
                          Is inderdaad wet van de natuur, besef ik heel goed.
                          Je commentaar erbij over 'pureepatatjes' en ' dessert', walgelijk!
                          Had, INDIEN MOGELIJK, in plaats van te kicken op dit beeld, beter beest verder in water geplaatst.
                          In jouw plaats zou ik er niet trots op zijn.

                          Beste Piepauw,

                          U bent klaarblijkelijk niet enkel een dierenvriend, maar tevens een fantasierijk persoon.
                          U veronderstelt veel meer dan ik zelf heb geschreven:

                          * Waar heb ik geschreven dat ik kick op dit tafereel?
                          Iets meer realiteitszin zou u sieren. Gezonde, fitte vissen spoelen niet zomaar aan, of stranden niet zomaar bij laagwater hoor. Zoiets gebeurt meestal met zieke, gedesoriënteerde dieren.
                          Indien dit wel zo was, dan zouden talrijke vissen sterven bij iedere laagwaterstand (en dit dus 2 x per dag). Het zou nogal een kerkhof zijn aan het strand.
                          * U veronderstelt dat ik daar stond toe te kijken zonder enige actie te ondernemen !?
                          Wel, ondanks bovenstaande (en ondanks ik m’n beste zondagsschoentjes aan had) is de held in mij wakker geworden: gewapend met een lange stok ben ik tot bij de stervende kabeljauw gestapt. Terwijl ik wegzonk in het stinkende slib, heb ik geprobeerd de vis in de goeie richting te sturen en naar diepere wateren te duwen. Helaas, alle hulp kwam te laat …

                          Ja, ik ben trots op mezelf.


                          Groeten,
                          Cheeta
                          Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                          flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: The law of nature

                            Nou Nou...alsof de vogeltjes geen eten nodig hebben. Het is eten of gegeten worden in de natuur. Wie weet hebben die vogels zelf jongen te voeren.
                            Sneu voor de vis, maar zijn vlees heeft een paar hongerige vogels weer blij gemaakt.

                            Leuke reportage! Daar heb je wel wat uurtjes bij gestaan neem ik aan?

                            Comment


                            • #15
                              Re: The law of nature

                              Ook ik kan dit verhaal wel smaken. De natuur is idd soms wreed, maar de een zn dood is den ander brood é...

                              grz
                              Brecht
                              Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

                              Comment

                              Working...
                              X