Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macrolens gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macrolens gezocht

    Hoi, binnen enkele maanden vertrek ik voor 4 weken naaar Costa Rica. Nu is t zo van macrofotografie ken ik niks!!!
    Maar aangezien ik in costa rica veel kikkers,planten en bloemen wil fotograferen is t misschien wel handig om een macro lens te kopen.Dit natuurlijk niet te duur...
    ik ben ook deze lens tegengekomen --->Nikon 50mm f/1.8D AF NIKKOR.
    Wel geen autofocus op. Is dit iets voor kikkers bij te fotograferen enzo...

    Ik heb een nikon D60 met 18-55mmvr en 55-200mmVR.
    Wie kan me iets meer vertellen over macro en de bijbehorende lenzen ??
    Greetz

  • #2
    Re: Macrolens gezocht

    Ik heb voor mijn D70S de Tamron 90mm Macro lens op de verlanglijst staan. Dit is een van de betere lenzen voor macrofotografie. Kijk hier maar eens.



    Nee, ik heb er geen aandelen.
    Nikon D70S, Nikkor 18-70 DX, Tamron 70-300

    Comment


    • #3
      Re: Macrolens gezocht

      site van beertje:

      uitleg macro

      tamron: 90mm macro krijgt goede commentaren

      er zijn er nog:
      - sigma

      - nikon

      - tamron

      zijn zo wat de voornaamste.
      uw budget is natuurlijk bepalend, maar is natuurlijk nog steeds bruikbaar als je terug bent.

      zou zeker nog testen en oefenen met de lens voor je vertrekt een macro lens is efkes wennen.

      veel kies plezier
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Macrolens gezocht

        Tamron 90 is zeer goed en past op uw D60 want heeft een motortje onboard

        Comment


        • #5
          Re: Macrolens gezocht

          Oorspronkelijk geplaatst door pieter13 Bekijk bericht
          Hoi, binnen enkele maanden vertrek ik voor 4 weken naaar Costa Rica. Nu is t zo van macrofotografie ken ik niks!!!
          Maar aangezien ik in costa rica veel kikkers,planten en bloemen wil fotograferen is t misschien wel handig om een macro lens te kopen.Dit natuurlijk niet te duur...
          ik ben ook deze lens tegengekomen --->Nikon 50mm f/1.8D AF NIKKOR.
          Wel geen autofocus op. Is dit iets voor kikkers bij te fotograferen enzo...

          Ik heb een nikon D60 met 18-55mmvr en 55-200mmVR.
          Wie kan me iets meer vertellen over macro en de bijbehorende lenzen ??
          Greetz
          Ten eerste als je echte macro's wil maken ga je toch geen gebruik maken van autofocus.
          Maar als je de lens ook wil gebruiken voor portret, is bv autofocus wel aan te raden.
          Aangezien je een D60 hebt van nikon, ga je moeten gebruik maken van objectieven met AF-S (silent wave motor nikon) of HSM (sigma), etc
          Ikzelf heb me onlangs ook voor de eerste keer een macrolens aangekocht.
          De Nikon Af-s 60mm. Super lensje Prijs rond de 420 - 460 euro.

          mvgr
          PVA
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Macrolens gezocht

            Hmmm... zien er wel goei lenzen uit, maar is een beetje boven men budget. Is er niks goedkoper op de markt en ook geschikt voor kikkers te fotograferen? zal moeilijk zijn denk k

            Comment


            • #7
              Re: Macrolens gezocht

              Hoe groot zijn de kikkers en de bloemen die je wilt fotograferen?
              Macro is een weergave van 1:1, en dat wil zeggen dat een kikker van 1 cm. ook als 1 cm op je sensor wordt weergegeven. Als je kikker 2 cm groot is kun je met 1:2 hem nog steeds bijna beeldvullend op je sensor krijgen.
              Wat haal je met je 55-200? Experimenteer daar eens mee, en kijk hoe dichtbij je kan komen.
              Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

              Comment


              • #8
                Re: Macrolens gezocht

                Als je onervaren bent en je wil kikkers,vlinders.......begin dan maar vast met een 150mm van Sigma. Met een 50mm of 90mm zit je als beginner toch wat dicht op het onderwerp.
                Macrofotografie vraagt véééééél geduld en oefening.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                Comment


                • #9
                  Re: Macrolens gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door pieter13 Bekijk bericht
                  Nu is t zo van macrofotografie ken ik niks!!!
                  Maar aangezien ik in costa rica veel kikkers,planten en bloemen wil fotograferen is t misschien wel handig om een macro lens te kopen.Dit natuurlijk niet te duur...
                  i
                  Wie kan me iets meer vertellen over macro en de bijbehorende lenzen ??
                  Voor kikkers, planten en bloemen heb je helemaal geen macrolens nodig, meer dan close-up is het niet.
                  Mogelijk voldoen de kitlenzen al , kijk eerst maar eens wat daarmee kan.

                  Comment

                  Working...
                  X