Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ultra groothoek op 5DmkII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ultra groothoek op 5DmkII

    Hallo,

    Heb momenteel de 17 - 40 L , echter omdat ik ze veel te kort vond kocht ik de 24 - 105 erbij. Deze laatste staat 80 % van de tijd op het toestel . Nu vind ik wel dat de 17 - 40 te veel overlapt met voorgaande. En omdat ik wel graag een gebouwke trek, dacht ik aan een 12 - 24 sigma, of iets anders. Iemand ervaring met deze UWA op een FF ? Ben zeer tevreden van de 17 - 40 vb http://www.pbase.com/mdyfoto/new_rond_de_vaart
    en zou deze met pijn in het hart weg doen.

    Groet
    Marc
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

  • #2
    Re: Ultra groothoek op 5DmkII

    Wil je absoluut geen vervorming en ultra groothoek dan de 14LII.

    Wil je hoofdzakelijk gebouwen fotograferen is een Tilt-Shift lens een must.

    Canon heeft van die laatste zopas 2 geweldige lenzen aangekondigd; de TS-E 17L en de
    TS-E 24L.

    Mssn ook ff vermelden hoever je budget rijkt, want deze bovengenoemde lenzen kosten ruim overde € 2K ...
    CANON Inc. Made In Japan

    Comment


    • #3
      Re: Ultra groothoek op 5DmkII

      Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht
      Wil je absoluut geen vervorming en ultra groothoek dan de 14LII.

      Wil je hoofdzakelijk gebouwen fotograferen is een Tilt-Shift lens een must.

      Canon heeft van die laatste zopas 2 geweldige lenzen aangekondigd; de TS-E 17L en de
      TS-E 24L.

      Mssn ook ff vermelden hoever je budget rijkt, want deze bovengenoemde lenzen kosten ruim overde € 2K ...

      Van bovenstaande en zeker de TS- E 17L kan ik enkel dromen momenteel.
      Budget een 5 à 600 euro....
      Mijn gebouwen gaan blijven een beetje sheef uitzien
      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

      Comment


      • #4
        Re: Ultra groothoek op 5DmkII

        Sigma EX 15-30 geweldig op FF

        Comment


        • #5
          Re: Ultra groothoek op 5DmkII

          Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
          Sigma EX 15-30 geweldig op FF

          Heb je hier voorbeelden van? Ik zoek ook een groothoek voor en was deze vergeten eigenlijk..
          Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Ultra groothoek op 5DmkII

            Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
            Sigma EX 15-30 geweldig op FF
            Maken ze die nog ?
            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

            Comment


            • #7
              Re: Ultra groothoek op 5DmkII

              Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
              Van bovenstaande en zeker de TS- E 17L kan ik enkel dromen momenteel.
              Budget een 5 à 600 euro....
              Mijn gebouwen gaan blijven een beetje sheef uitzien
              een beetje fotoshoppen he, of heb je nog te weinig resolutie met een FF?

              G
              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

              Comment


              • #8
                Re: Ultra groothoek op 5DmkII

                Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                Sigma EX 15-30 geweldig op FF
                Die werd vervangen door de 12-24.

                Ik wacht op mijn 5D II, eens ik die heb zal ik je kunnen zeggen hoe goed of slecht die combo is.

                Er zijn betere maar vooral duurdere opties.

                Comment


                • #9
                  Re: Ultra groothoek op 5DmkII

                  Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                  een beetje fotoshoppen he, of heb je nog te weinig resolutie met een FF?

                  G
                  fotosoppen, ben er genen held in (ben nog van de donkere kamer tijd), het enig wat ik een beetje fatsoenlijk WIL kunnen in foto bewerking zijn Z/W omzettingen, maar je hebt een punt, mischien mij eens verdiepen in het rechttrekken van gebouwen
                  Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                  https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ultra groothoek op 5DmkII

                    Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    Die werd vervangen door de 12-24.

                    Ik wacht op mijn 5D II, eens ik die heb zal ik je kunnen zeggen hoe goed of slecht die combo is.

                    Er zijn betere maar vooral duurdere opties.
                    De IQ en de beeldhoek van de 15-30 zijn geweldig, geen discussie over mogelijk.
                    Ze is wel niet heel lichtsterk (no problem op een 5D)
                    Ze flared gemakkelijk (no problem voor mij, ik kadreer soms om überhaubt een mooie flare te krijgen)
                    Ze is redelijk traag (weer no problem voor mij).
                    Ik dacht dat ik ze 225 had betaald
                    En nee ik doe ze niet weg

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ultra groothoek op 5DmkII

                      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                      Die werd vervangen door de 12-24.

                      Ik wacht op mijn 5D II, eens ik die heb zal ik je kunnen zeggen hoe goed of slecht die combo is.

                      Er zijn betere maar vooral duurdere opties.
                      Ik heb het hier al gezet... Fnac had ene in magazijn en die was er na een week niet (ikke super pissed dus). canon zelf zei dat ez wel uitgeleverd wordne maar dat ze over leveranciers geen details konden geven. En bij Foto Rubens hebben ze klanten die alles betaald hebben en die nog wachten. Fnac sprak van april... Ikke na gezoek en getelefoneer op internet ene gevonden. Gisterenmiddag besteld, via UPS vertrokken en daarstraks afgehaald. Eerste indrukken:

                      ikke met heel wa gedoe en zo naar Diegem gaan afhalen en pakje ni te vinden eerst etc etc... maar ik heb hem.
                      Dus Engeland in de krokusvakantie en zijn krijtrotsen en Stonehenge op FF en de communieprentjes van mijn dochtertje ook en ook een filmke in de kerk. ;-))

                      Maar nu de serieuze kant: ikke direct zoeken achter de zogenaamde zwakke punten. Op de mijne staat nu de firmware 1.06 nog (niet die nieuwste 1.07). Vergelijkingsfoto's met 40D van Manoe in de keuken onder slechte belichting gemaakt. Beiden op ISO 1250, en de 5 D ook nog eens op ISO 3200. Bangelijk gewoon.
                      Die ISO 3200 ziet er gelikt uit. Vertoont bij inzoomen dus idd. ruis. Maar mooie ruis, en niet overdreven. Dus zoals de degelijke testers zeggen: goed voor een 10*15 maar niet voor een poster.

                      Qua licht een enorm bereik. Ik heb een living foto met de luster op en ook een achtergrond. Op ISO 1250 getrokken om de 40D wat mee te laten kunnen. Vergeet het maar. De 40 heeft te veel ruis en kleurafwijking, en de luster verliest detail. De spaarlampekes branden uit...Heb met stops geprobeerd.... steeds hetzelfde. De 5D geeft meer detail en betere kleuren, en bij hogere ISO's wordt het verschil nog groter.

                      Dus al die miereneuker hoela: gewoon hoela. Dat soort camera's is gewoon beter. Punt. Sommigen moeten precies miereneuken omdat ze veel geld uitgeven en geen wonderfoto's kunnen trekken, of nog steeds kloteplaatjes schieten. maar da's met de instap DSLR's ook. "Mijnen Ixus kon dat ook, en beter meestal". Yeah rigth. Dan zult ge wel nen Ixus man zijn zeker? ;-P

                      Ook die FF.... ik was bijna vergeten hoe dat er uit zag... ;-))

                      Dus nu een deftige gevuld rugzakske met een 5D Mark II met 24-70 L erop, en een 40D met 70-300. Heb ik geen lenzen te wisselen direct. Verder de 150 Macro (Sigma) nog, en nu heb ik nog een gaatje tussen 70 en 70 crop (5D stopt op 70 en zonder24-70 naar 40D te verhuizen heb ik geen 70-112 bereik. Dat geeft ruimte voor een 85 of een 100 prime. En dan de 70-300 nog vervangen door een 70-200 + TC en ik ben helemaal content. Dan kan het alleen maar aan het manneke meer liggen als't mis gaat.
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ultra groothoek op 5DmkII

                        Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                        Ik heb het hier al gezet... Fnac had ene in magazijn en die was er na een week niet (ikke super pissed dus). canon zelf zei dat ez wel uitgeleverd wordne maar dat ze over leveranciers geen details konden geven. En bij Foto Rubens hebben ze klanten die alles betaald hebben en die nog wachten. Fnac sprak van april... Ikke na gezoek en getelefoneer op internet ene gevonden. Gisterenmiddag besteld, via UPS vertrokken en daarstraks afgehaald. Eerste indrukken:

                        ikke met heel wa gedoe en zo naar Diegem gaan afhalen en pakje ni te vinden eerst etc etc... maar ik heb hem.
                        Dus Engeland in de krokusvakantie en zijn krijtrotsen en Stonehenge op FF en de communieprentjes van mijn dochtertje ook en ook een filmke in de kerk. ;-))

                        Maar nu de serieuze kant: ikke direct zoeken achter de zogenaamde zwakke punten. Op de mijne staat nu de firmware 1.06 nog (niet die nieuwste 1.07). Vergelijkingsfoto's met 40D van Manoe in de keuken onder slechte belichting gemaakt. Beiden op ISO 1250, en de 5 D ook nog eens op ISO 3200. Bangelijk gewoon.
                        Die ISO 3200 ziet er gelikt uit. Vertoont bij inzoomen dus idd. ruis. Maar mooie ruis, en niet overdreven. Dus zoals de degelijke testers zeggen: goed voor een 10*15 maar niet voor een poster.

                        Qua licht een enorm bereik. Ik heb een living foto met de luster op en ook een achtergrond. Op ISO 1250 getrokken om de 40D wat mee te laten kunnen. Vergeet het maar. De 40 heeft te veel ruis en kleurafwijking, en de luster verliest detail. De spaarlampekes branden uit...Heb met stops geprobeerd.... steeds hetzelfde. De 5D geeft meer detail en betere kleuren, en bij hogere ISO's wordt het verschil nog groter.

                        Dus al die miereneuker hoela: gewoon hoela. Dat soort camera's is gewoon beter. Punt. Sommigen moeten precies miereneuken omdat ze veel geld uitgeven en geen wonderfoto's kunnen trekken, of nog steeds kloteplaatjes schieten. maar da's met de instap DSLR's ook. "Mijnen Ixus kon dat ook, en beter meestal". Yeah rigth. Dan zult ge wel nen Ixus man zijn zeker? ;-P

                        Ook die FF.... ik was bijna vergeten hoe dat er uit zag... ;-))

                        Dus nu een deftige gevuld rugzakske met een 5D Mark II met 24-70 L erop, en een 40D met 70-300. Heb ik geen lenzen te wisselen direct. Verder de 150 Macro (Sigma) nog, en nu heb ik nog een gaatje tussen 70 en 70 crop (5D stopt op 70 en zonder24-70 naar 40D te verhuizen heb ik geen 70-112 bereik. Dat geeft ruimte voor een 85 of een 100 prime. En dan de 70-300 nog vervangen door een 70-200 + TC en ik ben helemaal content. Dan kan het alleen maar aan het manneke meer liggen als't mis gaat.
                        Mooi... maar hoe doet die Ultra groothoek het op je 5DmkII?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ultra groothoek op 5DmkII

                          De 16-35 f2,8 II doet het heel goed op een 1D MKIII, maar dat is nog geen full-frame, en die 16-35 zit ook ruim boven de 600 euro (= zelfs 2x zo duur op dit ogenblik).

                          De breedste zoomlens die bruikbaar is op een full-frame van Canon is de Sigma 12-24, maar daarmee heb ik geen ervaring.

                          Met een super-breedhoek zal je wel moeten opletten voor de perspectiefvervorming, als je vlakbij een gebouw staat, dan kan die wel eens tegenvallen.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ultra groothoek op 5DmkII

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                            De IQ en de beeldhoek van de 15-30 zijn geweldig, geen discussie over mogelijk.
                            Ze is wel niet heel lichtsterk (no problem op een 5D)
                            Ze flared gemakkelijk (no problem voor mij, ik kadreer soms om überhaubt een mooie flare te krijgen)
                            Ze is redelijk traag (weer no problem voor mij).
                            Ik dacht dat ik ze 225 had betaald
                            En nee ik doe ze niet weg
                            Ben er eentje op het spoor !! (voor weinig geld )
                            Kunnen maar eens proberen.
                            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ultra groothoek op 5DmkII

                              Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                              Ben er eentje op het spoor !! (voor weinig geld )
                              Kunnen maar eens proberen.
                              Best niet direct na een maaltijd gebruiken

                              Comment

                              Working...
                              X