Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

peleng

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • peleng

    Hoi

    heb hier al effe gekeken en bij konijn verkopen ze de peleng fisheye. Maar zijn er nog andere winkels? Buiten Ebay en East... kan ik niet meteen iets vinden?

    Of zijn er andere alternatieve in 'goedkope' fisheye's?

    Andries
    Last edited by AndriesDeLeener; 20 februari 2009, 18:35.
    ::: Flickr :::

  • #2
    Re: peleng

    je zal die peleng lensen nergens anders vinden vrees ik buiten diegene dat je juist hebt opgegeven
    die van mij komt via ebay

    Comment


    • #3
      Re: peleng





      Groetjes
      Skitch
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: peleng

        Vind dit ook wel leuk, maar blijft de spiegel nu haperen op een 5D of niet ? Al veel gelezen maar geen echt uitsluitsel hiet over.
        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

        https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

        Comment


        • #5
          Re: peleng

          Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
          Vind dit ook wel leuk, maar blijft de spiegel nu haperen op een 5D of niet ? Al veel gelezen maar geen echt uitsluitsel hiet over.
          Ik heb ooit een peleng op m'n oude 5d gezet en dat gaf geen probleem, veel beeld schiet er wel niet over , voor een FF ben je beter af met een 15mm ofzo
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #6
            Re: peleng

            hoi

            heb ze net ontvangen maar die past totaal niet op mijn canon.. ze is nogtans voor canon.. moet er niet een tussenstuk bij zitten?
            ::: Flickr :::

            Comment


            • #7
              Re: peleng

              Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
              hoi

              heb ze net ontvangen maar die past totaal niet op mijn canon.. ze is nogtans voor canon.. moet er niet een tussenstuk bij zitten?
              ik meen mij wel te herinneren dat ik serieus moest passen met de lens toen ik ze splinternieuw toegestuurd kreeg. ik dacht ook eerst dat ze niet zou passen. Maar uiteindelijk door heel voorzichtig en traag te draaien en zachtjes te duwen, pastte ze er toch op hoor. daarna geen problemen mee gehad
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: peleng

                ik moet eerlijk zijn andries, jouw vatting lijkt absoluut niet op mijn eos vatting.

                het lijkt mij eigenlijk meer een nikon vatting

                misschien kunnen de anderen hier op het forum ook eens kijken
                dit is de vatting van Andries







                Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: peleng

                  oei.. op mijn factuur staat duidelijk ''Peleng 8mm F3.5 Fish Eye Canon. Die moet ik dan toch hebben?
                  ::: Flickr :::

                  Comment


                  • #10
                    Re: peleng

                    Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                    oei.. op mijn factuur staat duidelijk ''Peleng 8mm F3.5 Fish Eye Canon. Die moet ik dan toch hebben?
                    normaal gezien wel ja,
                    maar alleszins ziet ze er totaal anders uit (qua vatting dan) dan de mijne (de mijne is veel dikker aan de kant van de vatting)
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: peleng

                      ik ga ze is bellen ..
                      ::: Flickr :::

                      Comment


                      • #12
                        Re: peleng

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        ik moet eerlijk zijn andries, jouw vatting lijkt absoluut niet op mijn eos vatting.

                        het lijkt mij eigenlijk meer een nikon vatting

                        misschien kunnen de anderen hier op het forum ook eens kijken
                        dit is de vatting van Andries







                        http://img17.imageshack.us/my.php?image=img2339.jpg
                        Ziet er inderdaad een Nikon vatting uit, maar ik veronderstel dat op die Peleng een verloopring zit, en waarschijnlijk de verkeerde.

                        Comment


                        • #13
                          Re: peleng

                          Oke, ze hebben een nikon vatting geleverd omdat er foute stickers plakken op hun dozen en ik moet ze terug sturen, dan krijg ik men geld terug en als antwoord om mijn vraag of ze dan geen canonlens kunnen leveren krijg je het antwoord dat ze dat zelf niet weten. Tof! Tot hier het fish eye avontuur. Bedankt voor de hulp.
                          Last edited by AndriesDeLeener; 24 februari 2009, 16:27.
                          ::: Flickr :::

                          Comment


                          • #14
                            Re: peleng

                            Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                            Oke, ze hebben een nikon vatting geleverd omdat er foute stickers plakken op hun dozen en ik moet ze terug sturen, dan krijg ik men geld terug en als antwoord om mijn vraag of ze dan geen canonlens kunnen leveren krijg je het antwoord dat ze dat zelf niet weten. Tof! Tot hier het fish eye avontuur. Bedankt voor de hulp.
                            Zit er, zoals demeyereg zegt, geen verloopring op? Ik dacht van wel.. Misschien kun je vragen om alleen de ring op te sturen/vervangen..

                            Comment


                            • #15
                              Re: peleng

                              Er zit geen ring in de doos als het dit is wat je bedoelt?

                              Op de doos staat het volgende:
                              (vlug vertaald)
                              Variant 1: MS peleng A is vergezeld met twee adapers die gebruik met 'zenit' en 'kiev' mogenlijk maken.

                              Variant 2: Ms peleng A is vergezeld met adapter die gebruik met digiatale en film camera's van EOS Canon mogenlijk maken.

                              Moest er dus een adapter inzitten?
                              Last edited by AndriesDeLeener; 24 februari 2009, 17:33.
                              ::: Flickr :::

                              Comment

                              Working...
                              X