Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 80-200 f2.8 AF-D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 80-200 f2.8 AF-D

    Hallo Digi's
    Welke lens is de beste de Nikon draaizoom 80-200 f2.8 AF-D of de sigma 70-200 f2.8 HSM macro
    MVG
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

  • #2
    Re: Nikon 80-200 f2.8 AF-D

    Niet twijfelen en voor de nikon 80-200 af-d gaan. De snelheid valt behoorlijk mee. (toch op mijn d300) en al scherp vanaf f2.8 waar de sigma een steekje laat vallen. Maar de sigma is dan terug beter geschikt voor sport door zijn hsm.
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 80-200 f2.8 AF-D

      Hangt ervan af wat je er mee wil gaan fotograferen, als je een snelle AF nodig hebt, is de Sigma beter, wat heb je aan scherpe 2.8 als je eniet op tijd gefocused bent.
      Het is ook niet dat de AF echt traag is van de Nikkor, maar soms gaat die via de lange weg naar scherp en dat duurt dan echt wel lang.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 80-200 f2.8 AF-D

        Ik heb de draaizoom Nikon.
        Ik heb er wel een schuifknopje op om de range van scherpstellen te beperken. Dat over en weer hunten van voor tot achter kan hierdoor vermeden worden.
        Ik heb er al volleybal, basketbal, tafeltennis, loopwedstrijden, handbikewedstrijden en voetbal me getrokken. Geen probleem. Auto-motosport niet getrokken.

        Een vriend heeft de sigma en dezelfde body. We hebben de test gedaan, langs elkaar met dezelfde instellingen op f2.8. (op een statisch onderwerp) Verschil vond ik goed te zien. Sigma was softer. Maar is ook goedkoper. Snelheid scherpstellen tussen die 2. In praktijk vond ik dit best meevallen.

        Succes
        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 80-200 f2.8 AF-D

          De Nikon is de beste, zowel optisch als mechanisch.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 80-200 f2.8 AF-D

            geen twijfel mogelijk, gaan voor de NIKON

            Comment

            Working...
            X