Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe website online

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe website online

    'k was er al een tijdje over aan 't denken een nieuwe website online te zetten, omdat enkele zaken aan de vorige site nogmaals beter konden

    Wat is er nu vernieuwd/anders?

    - De site is nu volledig opgebouwd in HTML, zonder enige plaatjes (behalve de foto's natuurlijk ), zodat de site nog sneller zou moeten laden. Hij is bovendien ook strakker en minimalistischer.
    - M'n portfolio is nu ook opgesplitst in 2. Vroeger stonden modellen, baby's en kids dooreen, nu zijn die netjes opgesplitst.
    - Aangezien ik het scrollsysteem voor het portfolio wou behouden, maar in een vorig topic wel reacties gelezen heb dat je op die manier geen enkele foto individueel kon bekijken, maar altijd invloed hebt van de foto's ernaast, heb ik ook daarover nagedacht en dit in orde gebracht. Iedere foto kan nu volledig geïsoleerd bekeken worden, met uitzondering van de twee-luiken wel te verstaan.

    Als er nog opmerkingen zijn, positief of negatief, dan hoor ik het graag.

    Veel surfplezier op www.fotofre.be

    Mvg,
    Frederic
    Last edited by Frederic De Smet; 19 februari 2009, 14:46.

  • #2
    Re: Nieuwe website online

    Het enige wat me stoort:

    Die omkadering en tekst in een soort roze...(hyperlinks)
    Contact pagina met die op alle teksten een omkadering waardoor je de tekst kwasie niet meer leesbaar is.

    Verder geen opmerkingen

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe website online

      Ziet er netjes uit
      Inderdaad snel en eenvoudig
      Knap werk

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe website online

        Mooi

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe website online

          Ik krijg nog een verticale scrollbar aan de foto's (iframe? net iets te klein?) IE 7.0.6, niet in firefox.

          Best mooi, maar soms heb 1 foto in het venstertje, soms 1 en een halve of minder of 2 foto's zichtbaar.
          Mss de images net zo breed maken als je frame zodat je foto per foto kunt scrollen iod.

          Jo.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe website online

            Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
            Ik krijg nog een verticale scrollbar aan de foto's (iframe? net iets te klein?) IE 7.0.6, niet in firefox.
            Bedankt voor de input.
            Dit zou nu moeten verholpen zijn. Er is inderdaad blijkbaar een verschil tussen FF en IE betreffende de hoogte van het iFrame.

            Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
            Best mooi, maar soms heb 1 foto in het venstertje, soms 1 en een halve of minder of 2 foto's zichtbaar.
            Mss de images net zo breed maken als je frame zodat je foto per foto kunt scrollen iod.
            De images zij de breedte van het iframe.
            Iedere foto kan je zo scrollen dat hij individueel te bekijken valt. Als je soms 2 foto's naast elkaar ziet, dan is dat de bedoeling. Dat zijn 2-luiken die zo gepresenteerd worden.

            Mvg,
            Frederic

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe website online

              Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
              Die omkadering en tekst in een soort roze...(hyperlinks)
              Contact pagina met die op alle teksten een omkadering waardoor je de tekst kwasie niet meer leesbaar is.
              Bedankt voor je reactie, Blue Point. Misschien heb je een 'Point', maar 'k kan even niet volgen wat je exact bedoelt...
              De tekst op de contactpagina is niet omkaderd. Enkel de invulvelden zijn omkaderd. Of bedoelde je dat...? Maar zelfs als ze omkaderd zijn, zijn ze toch nog vlot leesbaar eens ingevuld...? Of begrijp ik je opmerking verkeerd? Corrigeer me dus gerust

              Mvg,
              Frederic

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe website online

                Propere website, vooral simpel en duidelijk, en nette plaatjes (alleen die jongen zijn gitaar staat ondersteboven ).

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe website online

                  Toch loopt het bij mis. Niet dat dat erg is, maar toch...

                  stukje screenshot

                  Ik ben hier geraakt door rechts in de scroll balk te klikken.

                  Jo.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                  De images zij de breedte van het iframe.
                  Iedere foto kan je zo scrollen dat hij individueel te bekijken valt. Als je soms 2 foto's naast elkaar ziet, dan is dat de bedoeling. Dat zijn 2-luiken die zo gepresenteerd worden.
                  A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                  Nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe website online

                    Strakke site

                    Hans
                    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe website online

                      Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                      Toch loopt het bij mis. Niet dat dat erg is, maar toch...

                      stukje screenshot

                      Ik ben hier geraakt door rechts in de scroll balk te klikken.

                      Jo.
                      'k begrijp het niet goed, Jo. Je kunt toch nog even doorscrollen tot dat linker stuk foto er niet meer staat...? Dan staat het 2-luik zoals ik ze wil presenteren geïsoleerd.
                      Bij je browser loopt het dus niet mis en werkt het naar behoren.

                      Ajaaaaaa, nu zie ik het: het loopt bij jou mis



                      Mvg,
                      Frederic

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe website online

                        Louter persoonlijk ...

                        Horizontaal scrollen vind ik niet zo leuk

                        Voor de rest zeer strak, in IE inderdaad een paar "problemen".

                        Contact pagina is voor mij te druk, teveel vakjes ... best ook gewoon een mailadres vermelden voor gebruikers zoals ik die afhaken op zo'n contactpagina's.
                        www.fotofolio.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe website online

                          Redelijk strak, maar vooral supersnel! Me like!
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe website online

                            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Redelijk strak, maar vooral supersnel! Me like!
                            Dat supersnelle was vooral m'n opzet. 'k ben zelf een surfer die een grondige hekel heeft aan sites die traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag zijn... 'k heb het ook niet zo op sites met allerlei flashy intro's, muziekjes waar je kousen van opkrullen...enz Allemaal leuk om 1 keer te bekijken, maar dan heb je 't ook gezien. 't is toch de bedoeling dat de bezoeker meer dan eens komt. E,n als hij dan telkens die intro moet doorworstelen zal ie het ook gauw voor bekeken houden.
                            Daarom, direct toe the point: binnenkomen en meteen het portfolio onder de neus, waarvoor ze trouwens komen.

                            Verder vond ik overzichtelijkheid belangrijk, zodat je niet 5 keer hoeft te klikken om ergens op de site te komen. Op m'n huidige site kom je overal met 1 muisklik, behalve bij de laatst toegevoegde shoots, waar je eerst een lijst krijgt van die shoots en een keuze moet maken. Dat kost je dus 2 kliks.

                            Al bij al ben ik er toch tevreden mee en kan ik weer een jaartje of zo verder

                            @FotoFolio: Tom, daar heb je wel een punt. Er zijn inderdaad wat veel vakjes in te vullen, maar langs de andere kant heb ik ook meteen een pak informatie waar ik iets mee ben, zeker als 't modellen zijn die me contacteren voor een shoot. Ze kunnen natuurlijk ook 'blablabla' invullen in de tekstvelden, maar zo'n mails beantwoord ik toch niet. En zij die echt een shoot willen vullen dat maar al te graag in, je moet soms die lange mails eens lezen
                            Maar 'k zal er in ieder geval eens over nadenken het te vereenvoudigen.
                            Dat horizontaal scrollen... Hmmm... eigenlijk niet echt bij stilgestaan. Als ik de bezoeker verticaal laat scrollen kunnen ze bovendien hun scrollwieltje gebruiken. Of gaat dat ook met horizontaal scrollen? (heb zelf geen scrollwieltje)
                            Anders valt dat zeker aan te passen!
                            Alvast bedankt voor de input!


                            Mvg,
                            Frederic
                            Last edited by Frederic De Smet; 20 februari 2009, 08:20.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe website online

                              Ik ben een pagina per pagina man. scrollen per mm met de muis vindt ik onhandig.
                              Ik klik dus naast het blokje om scherm per scherm te scrollen, en dan kijg je dus het effect uit de screenshot.
                              Afin, ik heb er geen probleem mee, jij blijkbaar ook niet, dus latten we het hier maar bij houden.
                              success met de site.
                              j.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                              'k begrijp het niet goed, Jo. Je kunt toch nog even doorscrollen tot dat linker stuk foto er niet meer staat...? Dan staat het 2-luik zoals ik ze wil presenteren geïsoleerd.
                              Bij je browser loopt het dus niet mis en werkt het naar behoren.

                              Ajaaaaaa, nu zie ik het: het loopt bij jou mis



                              Mvg,
                              Frederic
                              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                              Nikon stuff

                              Comment

                              Working...
                              X