Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsverschil zelfde objectief Nikon...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsverschil zelfde objectief Nikon...

    Vanwaar komen de soms grote prijsverschillen voor hetzelfde objectief bij verschillende dealer. Ik ben van plan om de 24-70mm f2.8 van Nikon aan te schaffen en dan kijkt een mens al eens rond wat er te vinden is. Wat mij serieus opviel was het prijsverschil van pakweg 90 euro tussen Konijnenberg BE en Konijnenberg NL. Nederland is goedkoper, maar ze willen daar de lens niet versturen naar België. Leve Europa

    Maar ook in België is er tussen verschillende dealers soms een verschil van bijna 90 euro.???

    Heeft er iemand ervaring met "Geheugenkaart" die hier tussen de links als webshop vermeld staat? Andere Tips ook welkom.

  • #2
    Re: Prijsverschil zelfde objectief Nikon...

    Kijk ook eens op www.foka.nl
    Is goedkoper dan Konijnenberg en ze leveren ook in Belgie.
    I love my D500

    Comment


    • #3
      Re: Prijsverschil zelfde objectief Nikon...

      Prijsverschil tss Nl en B is (deels) te verklaren door verschillend BTW tarief. Let wel: bij sommige is het verschil groter dan dat.

      Anderzijds is het zo dat je in Nl maar 1 jaar garantie krijgt en hier 2.Aan jou de keuze.

      Best wat rondkijken op versch. sites aangezien de prijzen van deze iems bijna wekelijks aangepast worden...

      Good luck

      Comment


      • #4
        Re: Prijsverschil zelfde objectief Nikon...

        idd Btw iets verschillend en garantie niet hetzelfde....

        Comment


        • #5
          Re: Prijsverschil zelfde objectief Nikon...

          Het gedeelte dat door het verschil in de BTW tarief komt is zeker te negeren, denk ik.
          De 70-200VR kost onder 1500 EUR bij kamera express, tegen 1800 EUR in BE (ook bij top foto)... Die 300 EUR prijsverschil komt zeker niet van de BTW.

          Comment


          • #6
            Re: Prijsverschil zelfde objectief Nikon...

            Hallo

            had dezelfde vraag maar dan ivm canon 70-200 IS.
            Ook hier enorme prijsverschillen !! Tot 200 euro verschil en meer.

            Iemand ervaring met topfoto online?? Betrouwbaar, service?

            De 100-400 zouden minder scherpe exemplaren bijzitten,
            ook het geval voor de 70-200?..en dus beter eerst testen???

            many thx
            canon 40D - 24-70L2.8 - & 70-200 L f4 IS

            Comment


            • #7
              Re: Prijsverschil zelfde objectief Nikon...

              de filosofie van de winkelier zit er ook voor iets tussen: de winkels die de scherpste prijzen aanbieden gaan voor volumeverkoop, maar kunnen dan ook bij de invoerder/fabrikant scherpere prijzen vragen: het scheelt een slok op een borrel als je meteen een pallet koopt tegenover 3 of 5 stuks. Volumeverkoop + lagere aankoopprijs, maakt op het eind van de maand hogere winstcijfers dan verkoop van lage volumes en hoge winstmarges. Ik trek dus zo nu en dan op bedevaart naar de kempen met mijn verlanglijstje, en de extra brandstof haal ik er met gemak uit (wel eerst telefoneren en reserveren).
              erik, Nikon materiaal

              'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

              Comment


              • #8
                Re: Prijsverschil zelfde objectief Nikon...

                Met Topfoto online heb ik tot hiertoe erg goede ervaring: ik kocht er een Tokina 11-16mm 2.8 en een tweedehands Nikkor 80-200mm 2.8 AF-D schuifzoom, per post geleverd na vooruitbetaling.
                Bij geheugenkaart kocht ik nog geen lenzen, maar wel verschillende accesoires. Geen klachten.
                Bij Peter Verhaegen Fotografie in Heverlee kan je eveneens terecht voor objectieven aan scherpe prijzen.
                zoeker met hart en ziel

                Comment

                Working...
                X