Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 70-200 is dat normaal?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 70-200 is dat normaal?

    Hallo,

    Een week of drie geleden heb ik mij een splinternieuwe Nikkor 70-200 2.8 gekocht. Nu vraag ik me af of het normaal is die ligtjes tikt bij het scherpstellen en soms bij het loslaten van de ontspanner. Heb me altijd laten vertellen dat die Silent Wave Motor zo geruisloos was maar dat is de mijne dan toch niet, en het stoort me mateloos.

    Groetjes,

  • #2
    Re: Nikkor 70-200 is dat normaal?

    ik heb dit ook, denk dal bij veelzijdig gebruik wel zal beteren hoor
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 70-200 is dat normaal?

      Oorspronkelijk geplaatst door Focus 001 Bekijk bericht
      Hallo,

      Een week of drie geleden heb ik mij een splinternieuwe Nikkor 70-200 2.8 gekocht. Nu vraag ik me af of het normaal is die ligtjes tikt bij het scherpstellen en soms bij het loslaten van de ontspanner. Heb me altijd laten vertellen dat die Silent Wave Motor zo geruisloos was maar dat is de mijne dan toch niet, en het stoort me mateloos.

      Groetjes,
      Is dit tikken niet het geluid dat je hoort bij het aanslaan van de VR?
      Probeer het eens met en zonder VR.
      Vriendelijke groeten,Raf

      www.rafvandenbogaert.be

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 70-200 is dat normaal?

        Hoi,

        ja het is de VR die je hoort. die is niet geluidloos. Alhoewel dit echt niet storend is.

        Greetzzz

        Kris
        www.kris-sinnaeve.be

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 70-200 is dat normaal?

          Licht tikken van de VR is volledig normaal, maar de AF moet stil zijn, of toch tenminste niet storend.

          Niet laten van slapen. prachtobjectief.

          http://img27.imageshack.us/img27/66/70200lmr0.jpg
          Last edited by zunoel; 19 februari 2009, 17:44. Reden: foto niet zelf gemaakt dus linkje

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 70-200 is dat normaal?

            Is zeker de VR, zet die maar even af of gebruik even enkel je AF-ON knop om scherp te stellen, het getik zal weg zijn.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor 70-200 is dat normaal?

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Licht tikken van de VR is volledig normaal, maar de AF moet stil zijn, of toch tenminste niet storend.

              Niet laten van slapen. prachtobjectief.

              http://img27.imageshack.us/img27/66/70200lmr0.jpg
              hahaha HILARSCH
              Last edited by zunoel; 19 februari 2009, 17:43.
              Photography helps people to see
              -Berenice Abbott-
              BD1050BE

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor 70-200 is dat normaal?

                Ok, bedankt!

                Het is idd. de VR, als ik hem uitschakel doet hij het niet meer. Pff...ben content.
                Heb die lens gekocht bij Kamera-Express met als enigste nadeel dat je geen Nederlandstalige gebruiksaanwijzing hebt. Is zoiets te vinden op het internet?

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor 70-200 is dat normaal?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Focus 001 Bekijk bericht
                  die ligtjes tikt bij het scherpstellen
                  Oorspronkelijk geplaatst door Focus 001 Bekijk bericht
                  en het stoort me mateloos.
                  een probleem is pas een probleem als je dat er van maakt, oorddopjes gebruiken.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor 70-200 is dat normaal?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Focus 001 Bekijk bericht
                    Ok, bedankt!

                    Het is idd. de VR, als ik hem uitschakel doet hij het niet meer. Pff...ben content.
                    Heb die lens gekocht bij Kamera-Express met als enigste nadeel dat je geen Nederlandstalige gebruiksaanwijzing hebt. Is zoiets te vinden op het internet?
                    Ik denk dat bij de lenzen nooit een nederlanstalige handleiding zit.
                    Vriendelijke groeten,Raf

                    www.rafvandenbogaert.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikkor 70-200 is dat normaal?

                      Dat tikken is nog niets.
                      Die van mij snurkt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikkor 70-200 is dat normaal?

                        Ik lig er niet van wakker 's nachts

                        ps. al mijn canon lenzen met stabilisatie vertonen hetzelfde fenomeen, eigen aan de technologie van dit moment zullen we maar zeggen...
                        Mijn foto's
                        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikkor 70-200 is dat normaal?

                          Wanneer merkte je dat tikken op? Ik had dat ook met mijn Sigma 70-200... Reeds dikwijls gebruikt bij concerten, tot ik ze eens thuis in de stilte van thuis gebruikte. De scherpstelling klikt ook even en ik schrok me een bult. Dacht dat de hele lens uit elkaar ging vallen.
                          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikkor 70-200 is dat normaal?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                            Wanneer merkte je dat tikken op? Ik had dat ook met mijn Sigma 70-200... Reeds dikwijls gebruikt bij concerten, tot ik ze eens thuis in de stilte van thuis gebruikte. De scherpstelling klikt ook even en ik schrok me een bult. Dacht dat de hele lens uit elkaar ging vallen.
                            Haha...ja was idd. ook zo van mij. Was mijn lens gaan afhalen in de winkel en vandaar rechtstreeks gaan fotograferen op een verkiezing. Ganse avond niks van gemerkt tot ik thuis kwam. Het stoort me al veel minder nu ik weet dat het normaal is, ik zat er gewoon mee in dat er iets aan scheelde.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikkor 70-200 is dat normaal?

                              Ik heb het zelfde met mijn Canon 70-200 2.8L IS.

                              Ik heb begin dacht ik dat er iets vast zat in de lens waardoor hij ergens tegen aan tikte, gelukkig werkt hij naar behoren en lees ik overal dat het tikken normaal is.
                              Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                              Comment

                              Working...
                              X