Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 50mm f/1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 50mm f/1.4

    Ben van plan deze binnenkort te kopen.
    Heeft iemand ondervinding met dit objectief?
    Is die beter dan de Canon 50mm f/1.4?

    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Sigma 50mm f/1.4

    Misschien heb je hier wat aan: klik
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 50mm f/1.4

      Bedankt Tim, ik vond het draadje niet meer terug
      Dus volgens mij gaat het ook de Sigma worden.

      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 50mm f/1.4

        Ik heb deze lens nu twee maanden in mijn bezit (wel op een Nikon D700) en deze bevalt mij uitstekend. Over mijn Nikkor 50mm F1.4 D was ik niet erg tevreden. Niet erg scherp vol open en onvoorspelbaar gedrag bij tegenlicht. Ik heb lang getwijfeld of ik de nieuwe Nikon AFS 50mm F1.4 zou kopen, dan wel deze Sigma. Er wordt geschreven dat optisch de Sigma beter zou zijn maar de nieuwe Nikon minder problemen zou hebben met juiste focusering.
        Mijn ervaring nu is dat de Sigma scherp is wijd open, een heel romig bookeh geeft en hij geeft op mijn D700 geen enkel problem qua juiste focuserning, noch qua snelheid. Ik ben er tevreden mee.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 50mm f/1.4

          Oorspronkelijk geplaatst door BeVero Bekijk bericht
          Ik heb deze lens nu twee maanden in mijn bezit (wel op een Nikon D700) en deze bevalt mij uitstekend. Over mijn Nikkor 50mm F1.4 D was ik niet erg tevreden. Niet erg scherp vol open en onvoorspelbaar gedrag bij tegenlicht. Ik heb lang getwijfeld of ik de nieuwe Nikon AFS 50mm F1.4 zou kopen, dan wel deze Sigma. Er wordt geschreven dat optisch de Sigma beter zou zijn maar de nieuwe Nikon minder problemen zou hebben met juiste focusering.
          Mijn ervaring nu is dat de Sigma scherp is wijd open, een heel romig bookeh geeft en hij geeft op mijn D700 geen enkel problem qua juiste focuserning, noch qua snelheid. Ik ben er tevreden mee.
          Ik denk dat hij volgende maand ook op mijn 5D zal zitten want iedereen schijnt er heel erg tevreden over te zijn.

          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 50mm f/1.4

            Ik wil je niet aan het twijfelen maken maar dan moet je ook deze eens lezen....

            Zowel mijn eerste exemplaar als mijn huidige exemplaar focust niet echt super. Soms zit'ie goed maar vaker heeft hij helaas gewoon last van enige frontfocus. Maar optisch is dit écht een supergoed objectief met ook een prachtige bokeh.
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 50mm f/1.4

              Ik die link gelezen en op Photozone waarschuwen ze daar ook voor hetzelfde euvel.
              Evenwel zou Sigma het objectief herzien hebben. Toch denk ik het te kopen en is het slecht dan zullen ze wel willen ruilen bij konijn.

              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 50mm f/1.4

                Ik heb hem ook en hij doet allesgoed, geen missers

                Comment

                Working...
                X