Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikor 70-200 aangeraden op kaarsenprocessie bruikbaar vr circuitpics ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikor 70-200 aangeraden op kaarsenprocessie bruikbaar vr circuitpics ?

    Foto's aan het trekken van de jaarlijkse kaarsenprocessie in Scherpenheuvel vorig jaar, toen een collega amateur fotograaf die er foto's aan het trekken was, langs kwam om een praatje te slaan.
    Hij heeft me toen aangeraden om een Nikor 70-200 aan te schaffen, dat ik daar veel plezier mee zou hebben.

    Aangezien ikzelf ook met de motor rij en bijgevolg ook wel eens op een circuit kom, is dat idee blijven hangen.
    De camera is een Nikon D80.
    Ik realiseer me dat, zoals vaak in fotografie, het op een middenweg zal aankomen in mijn lenskeuze aangezien 200mm op het circuit krap is.
    Weinig plaatsen waar je echt dichtbij kan komen om pics van de piloten te trekken.

    Ik vraag me nu af of deze lens makkelijk hanteerbaar is, uit de hand te gebruiken, statief past niet zo fantastisch op de moto en blijft dus thuis, of raden jullie een ander merk, andere lens aan die beter geschikt zou zijn ?

    De bedoeling is om niet enkel de piloten te trekken die rijden, maar zo'n beetje het hele gebeuren op zo'n dagen.

  • #2
    Re: Nikor 70-200 aangeraden op kaarsenprocessie bruikbaar vr circuitpics ?

    Om op je vraag te antwoorden of deze gemakkelijk uit de hand trekt zeg ik JA.
    Deze lens heeft VR (Vibration Reduction) wat tot 2 stops kan schelen.



    Oorspronkelijk geplaatst door yellowtail Bekijk bericht
    Foto's aan het trekken van de jaarlijkse kaarsenprocessie in Scherpenheuvel vorig jaar, toen een collega amateur fotograaf die er foto's aan het trekken was, langs kwam om een praatje te slaan.
    Hij heeft me toen aangeraden om een Nikor 70-200 aan te schaffen, dat ik daar veel plezier mee zou hebben.

    Aangezien ikzelf ook met de motor rij en bijgevolg ook wel eens op een circuit kom, is dat idee blijven hangen.
    De camera is een Nikon D80.
    Ik realiseer me dat, zoals vaak in fotografie, het op een middenweg zal aankomen in mijn lenskeuze aangezien 200mm op het circuit krap is.
    Weinig plaatsen waar je echt dichtbij kan komen om pics van de piloten te trekken.

    Ik vraag me nu af of deze lens makkelijk hanteerbaar is, uit de hand te gebruiken, statief past niet zo fantastisch op de moto en blijft dus thuis, of raden jullie een ander merk, andere lens aan die beter geschikt zou zijn ?

    De bedoeling is om niet enkel de piloten te trekken die rijden, maar zo'n beetje het hele gebeuren op zo'n dagen.

    Comment


    • #3
      Re: Nikor 70-200 aangeraden op kaarsenprocessie bruikbaar vr circuitpics ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
      Deze lens heeft VR (Vibration Reduction) wat tot 2 stops kan schelen.
      Maar daar trekken, die mensen in de processie zich niks van aan....
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nikor 70-200 aangeraden op kaarsenprocessie bruikbaar vr circuitpics ?

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Maar daar trekken, die mensen in de processie zich niks van aan....
        Rond de Basiliek staan veel bomen, de processie start tussen die bomen (lage sluitertijd)
        En meestal met de kaarkesprocessie is het ook niet zo een denderend weer (november)
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment

        Working...
        X