Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht : fotograaf voor trouwreportage regio Aalst - Geraardsbergen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezocht : fotograaf voor trouwreportage regio Aalst - Geraardsbergen

    Graag had ik referenties gekregen van fotografen voor m'n huwelijk dat doorgaat op 12/06/09.

    Uiteraard professionele fotografen. Liefst wat origineel wat locatiekeuzes betreft. Ikzelf ken geen echte leuke locaties in de regio (inwijkeling ; - ) )

    Wat denken jullie van het volgende : ik heb een pro fotografe gecontacteerd en gevraagd om een afspraak te maken om haar visie en onze wensen te toetsen en hierbij een voorbeeld van fotoalbum te tonen. Haar antwoord : enkel een afspraak bij haar is mogelijk, ze wil zich enkel verplaatsen wanneer men definitief voor haar gekozen heeft (men spreekt over een verplaatsing van 20 km) ... en ze kan geen voorbeelden tonen van geprinte albums.

    Alvast bedankt voor de hulp !

  • #2
    Re: Gezocht : fotograaf voor trouwreportage regio Aalst - Geraardsbergen

    Haar eerste antwoord begrijp ik, het tweede over de voorbeelden absoluut niet!

    Als ik gelijk welke opdracht geef, dan vraag ik altijd naar referenties, of nog beter ik vraag rond of iemand goede ervaringen heeft, en een aanbeveling kan maken.
    Of dat nu gaat over een fotograaf of een schilder, het blijft allemaal gelijk.

    Comment


    • #3
      Re: Gezocht : fotograaf voor trouwreportage regio Aalst - Geraardsbergen

      Als een fotograaf elke album dubbel moet maken dat gaat hij er niet veel aan verdienen

      Album wordt gemaakt voor de klant, niet als portfolio.

      Ja kan wel voorbeelden van foto's vragen, die gaat ze wel kunnen tonen, maar een afgewerkt album denk ik niet.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Gezocht : fotograaf voor trouwreportage regio Aalst - Geraardsbergen

        Regio Aalst?

        1 adres:

        This website is for sale! fotografie-vanimpe.be is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, fotografie-vanimpe.be has it all. We hope you find what you are searching for!
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #5
          Re: Gezocht : fotograaf voor trouwreportage regio Aalst - Geraardsbergen

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Als een fotograaf elke album dubbel moet maken dat gaat hij er niet veel aan verdienen

          Album wordt gemaakt voor de klant, niet als portfolio.

          Ja kan wel voorbeelden van foto's vragen, die gaat ze wel kunnen tonen, maar een afgewerkt album denk ik niet.
          Erm...Sorry, but some people DO make full albums to show clients.
          They are as much a portfolio as anything else.
          Yes, sample photos too, and no not everything is duplicated, otherwise there would be far too much to show and see.

          Comment


          • #6
            Re: Gezocht : fotograaf voor trouwreportage regio Aalst - Geraardsbergen

            Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
            Erm...Sorry, but some people DO make full albums to show clients.
            They are as much a portfolio as anything else.
            Yes, sample photos too, and no not everything is duplicated, otherwise there would be far too much to show and see.
            Idd, ik heb ook albums die ik kan tonen ... en eigenlijk druk ik die voor klanten nooit.

            Puur als portfolio showcase dus, zoals Trebs zegt ...
            www.fotofolio.be

            Comment


            • #7
              Re: Gezocht : fotograaf voor trouwreportage regio Aalst - Geraardsbergen

              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              Als een fotograaf elke album dubbel moet maken dat gaat hij er niet veel aan verdienen

              Album wordt gemaakt voor de klant, niet als portfolio.

              Ja kan wel voorbeelden van foto's vragen, die gaat ze wel kunnen tonen, maar een afgewerkt album denk ik niet.
              Tuurlijk wel - je moet er toch maar ééntje maken als voorbeeld?
              Veel klanten komen wel omdat ze er één van iemand anders hebben gezien, maar als iemand gewoon binnenstapt moet je toch kunnen tonen wat je aanbiedt me dunkt..

              Comment


              • #8
                Re: Gezocht : fotograaf voor trouwreportage regio Aalst - Geraardsbergen

                Ik ken ook niet al te veel collega's die een uitgewerkt voorbeeldalbum hebben, laat staan 2 of meer in verschillende stijlen.

                Ben zelf aan mijn eerste bezig

                G
                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                Comment


                • #9
                  Re: Gezocht : fotograaf voor trouwreportage regio Aalst - Geraardsbergen

                  ik heb het toch afgeleerd om elke keer naar ne wildvreemde klant te rijden op onmogelijke uren omdat die misschien een trouwreportage zou bestellen.

                  Je meeste klanten krijg je toch van mensen die je werk van eerder trouws gezien hebben, dus op referentie. Die kennen je werk al, en dan maak ik graag tijd om ter plekke te onderzoeken welke specifieke wensen het koppel heeft.

                  ik heb wel een studio-album waar voorbeelden van diverse trouws door elkaar in zitten, zodat ze zowel de foto's als de afwerkingsmogelijkheden kunnen bekijken. Een beperkt aantal foto's in klein formaat kan ik altijd via web tonen, maar dergelijke foto's vragen het om in een album gezien te worden bij goed licht.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gezocht : fotograaf voor trouwreportage regio Aalst - Geraardsbergen

                    Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                    ik heb het toch afgeleerd om elke keer naar ne wildvreemde klant te rijden op onmogelijke uren omdat die misschien een trouwreportage zou bestellen.

                    Je meeste klanten krijg je toch van mensen die je werk van eerder trouws gezien hebben, dus op referentie. Die kennen je werk al, en dan maak ik graag tijd om ter plekke te onderzoeken welke specifieke wensen het koppel heeft.

                    ik heb wel een studio-album waar voorbeelden van diverse trouws door elkaar in zitten, zodat ze zowel de foto's als de afwerkingsmogelijkheden kunnen bekijken. Een beperkt aantal foto's in klein formaat kan ik altijd via web tonen, maar dergelijke foto's vragen het om in een album gezien te worden bij goed licht.
                    Dit de realistische gang van zaken...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gezocht : fotograaf voor trouwreportage regio Aalst - Geraardsbergen

                      Een kleine bedenking waarbij ik de fotografe in de openingspost moet gelijk geven om zich niet te verplaatsen: wanneer je je bij een potentiële klant begeeft met het oog op een verkoop van diensten of goederen, dan valt dit onder een andere regelgeving dan wanneer de klant bij de verkoper zelf komt...


                      G
                      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gezocht : fotograaf voor trouwreportage regio Aalst - Geraardsbergen

                        Een voorbeeldalbum vind ik toch wel essentieel als je je als trouwfotograaf wil aanbieden. De foto's vormen weliswaar de basis, maar het verschil tussen een ongeïnspireerde verzameling foto's en een album dat op een creatieve manier het verhaal van de dag vertelt lijkt me persoonlijk ook wel wat geld waard.

                        En je verplaatsen of niet, tja... de verplaatsing is alleen de moeite als alle geïnteresseerden ook toezeggen, maar dan ligt je vraagprijs waarschijnlijk te laag

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gezocht : fotograaf voor trouwreportage regio Aalst - Geraardsbergen

                          waar is de tijd gebleven, dat de fotograaf gewoon zijn kunnen liet zien in de etalage?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gezocht : fotograaf voor trouwreportage regio Aalst - Geraardsbergen

                            Ik heb een voorbeeldalbum laten drukken dat ik bijna uitsluitend als voorbeeld gebruik voor potentiële klanten. Dat is een 35 x 35 cm fotoboek met 26 dubbele pagina's met een compilatie van de huwelijksreportages van 2008.

                            Daarnaast heb ik ook nog een voorbeeldalbum van 20x20 cm met fotocover, een miniboekje van 10x10 cm en de stalen van de beschikbare covers. Ik denk dat het leuk is voor de klanten om de voorbeelden in het echt te kunnen zien.

                            Normaal gezien nodig ik de klanten uit bij mij op kantoor in Linkhout. Indien ze wat ver wonen, dan bekijk ik altijd of ik eens niet een keertje in de buurt moet zijn binnenkort en dan kunnen we zo ook wel afspreken.

                            Uit ervaring weet ik dat het meestal bij mij als volgt loopt:
                            - Mensen kijken eerst naar mijn werk op mijn site. Als mijn stijl hun aanspreekt, dan kunnen we verder
                            - Ik mail hun mijn prijslijst door met alle uitleg en mogelijkheden
                            - Als dat in orde is, maken we een afspraak om elkaar te ontmoeten. Tijdens die afspraak kunnen het koppel en ik elkaar wat beter leren kennen, de voorbeelden bekijken en de details van het huwelijk bespreken.

                            Dus GaKa, ik zou zeggen, ga ook eens een kijkje nemen op mijn website. De rechtstreekse link naar mijn huwelijksfoto's is http://www.eviwilmus.com/huwelijk.html. Contacteer me indien je graag mijn prijslijst ontvangt.
                            www.focusfotografie.be
                            www.facebook.com/eviwilmus

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gezocht : fotograaf voor trouwreportage regio Aalst - Geraardsbergen

                              Oorspronkelijk geplaatst door GaKa Bekijk bericht
                              Wat denken jullie van het volgende : ik heb een pro fotografe gecontacteerd en gevraagd om een afspraak te maken om haar visie en onze wensen te toetsen en hierbij een voorbeeld van fotoalbum te tonen. Haar antwoord : enkel een afspraak bij haar is mogelijk, ze wil zich enkel verplaatsen wanneer men definitief voor haar gekozen heeft (men spreekt over een verplaatsing van 20 km) ...
                              Tja, economie = vraag en aanbod hé .

                              Comment

                              Working...
                              X