Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon EF28-135IS en 5D MARKII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon EF28-135IS en 5D MARKII

    Beste BD' ers

    Ik ben in de mogelijkheid om de nieuwe Canon 5D MarkII tweedehands voor een prijsje over te nemen. Ik bezit momenteel een 50D en wat efs lenzen. Nu voor en degelijke L lens bv 24-105 f4 is er momenteel geen buget meer . Nu bezit ik ook een paar EF lenzen bv de 28-135 f3.5-5.6 IS en de 70-300 f4-5.6 IS. Mijn vraag is (ik weet dat de lenzen mechanisch wel passen) krijg ik nu extra vertekening of zwarte randen bij gebruik van deze lenzen op een FF camera? Of werkt dit gewoon wel goed?

    Groeten Kris.
    www.kris.fotopic.net

  • #2
    Re: canon EF28-135IS en 5D MARKII

    Alle EF lenzen zullen heel zeker naar behoren werken . Ik heb ook getwijfeld na de dure aankoop van de body om even met de 28 135 IS of 28 105 te werken, maar heb dan effe doorgebeten, en ben nu licht euforisch over zowel de 17 - 40 als de 24 105 ( superbereik ) De 17 - 40 is mooi breed hier bijvoorbeeld: http://www.pbase.com/mdyfoto/new_rond_de_vaart
    maar om mee rond te wandelen is de 24 105 IS top !! met superbruikbare hoge ISO + IS mis ik totaal de 2,8 niet.


    Groet
    Marc
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

    Comment


    • #3
      Re: canon EF28-135IS en 5D MARKII

      Een 5D MkII tweedehands, amaai.... Ik wacht nog steeds op mijn nieuwe die in bestelling staat .

      De genoemde lenzen dateren van de analoge EOS tijd en passen dus perfect op een FF body. Optisch zijn het echter geen hoogvliegers.

      Comment


      • #4
        Re: canon EF28-135IS en 5D MARKII

        Je kan in ieder geval beginnen met die 28-135 IS + 70-300 IS.

        Dat zijn zeker niet de slechtste Canonlenzen die je kan vinden, en dan kan je nog altijd sparen voor beter materiaal.
        Als je de 50D verkoopt, dan kan je voor dat geld een tweedehands 24-105 f4 L IS kopen (Ik heb er zelf eentje verkocht na aankoop van een 24-70 f2,8 L).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: canon EF28-135IS en 5D MARKII

          Ik weet dat de genoemde lenzen optisch geen hoogvliegers zijn maar ik moet ergens beginnen hé. De 50D verkopen is toch geen optie omdat ik die wil blijven gebruiken naast de 5D voor de snellere AF en omdat ik hiervoor de efs 17-55 bezit. Bedankt voor de reacties!
          www.kris.fotopic.net

          Comment


          • #6
            Re: canon EF28-135IS en 5D MARKII

            Ik vraag mij af of de AF echt sneller is dan die van de 5D MII.

            Ik vind de AF van mijn 5DMII al een stuk sneller dan die van mijn 30D!

            Vergeleken mijn vorige 1D MIII is deze uiteraard wel trager, maar nog steeds erg precies!

            Ook verbaast het mij inmiddels hoe accuraat de andere focuspunten reageren.
            Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: canon EF28-135IS en 5D MARKII

              Oorspronkelijk geplaatst door Busagoof Bekijk bericht
              Ik weet dat de genoemde lenzen optisch geen hoogvliegers zijn maar ik moet ergens beginnen hé. De 50D verkopen is toch geen optie omdat ik die wil blijven gebruiken naast de 5D voor de snellere AF en omdat ik hiervoor de efs 17-55 bezit. Bedankt voor de reacties!
              50D snellere AF dan de 5DmkII?

              daar zou ik nog niet zo snel een uitspraak over durven maken

              ik maak er dus ook geen uitspraak over, maar ik betwijfel ten sterkste dat de AF van de 50D sneller en beter zou zijn dan de nieuwere 5DmkII
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: canon EF28-135IS en 5D MARKII

                5DmkII heeft in elk geveel veel snellere AF dan 40D, dat merk je absoluut een 50 1,8tje zonder usm erop, de plastiek vliegt eraf !!
                Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                Comment


                • #9
                  Re: canon EF28-135IS en 5D MARKII

                  Oorspronkelijk geplaatst door Busagoof Bekijk bericht
                  Beste BD' ers

                  Ik ben in de mogelijkheid om de nieuwe Canon 5D MarkII tweedehands voor een prijsje over te nemen. Ik bezit momenteel een 50D en wat efs lenzen. Nu voor en degelijke L lens bv 24-105 f4 is er momenteel geen buget meer . Nu bezit ik ook een paar EF lenzen bv de 28-135 f3.5-5.6 IS en de 70-300 f4-5.6 IS. Mijn vraag is (ik weet dat de lenzen mechanisch wel passen) krijg ik nu extra vertekening of zwarte randen bij gebruik van deze lenzen op een FF camera? Of werkt dit gewoon wel goed?

                  Groeten Kris.
                  Gewoon doen, ze zullen minstens evengoed werken dan voorheen op de 50D, uiteraard zullen er wat meer beeldfouten optreden tegen de randen, maar dit is eigen aan FF, en ga je zelfs met dure lenzen nog hebben. (je wil niet weten hoe een 24-105 veretekend, maar toch is dit een ongelooflijke lens, en de vertekening is softwarematig te corrigeren)
                  Je hebt dan toch het beste van de 2 werelden, een 5dmkII en een 50D als cropcamera, ik denk dat daar velen jaloers op zullen zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon EF28-135IS en 5D MARKII

                    Update,

                    Ik heb dan maar zoals jullie me aangeraden hebben doorgebeten en een 5D mark II gekocht samen met een canon 24-105. Dit is inderdaad echt een supercombinatie. Mijn uitspraak "dat de 50D een snellere af zou hebben dan de 5D mark II" neem ik terug, ik dacht dat is ergens gehoord te hebben. Bedankt voor jullie reacties.
                    Groeten Kris
                    Last edited by Busagoof; 22 februari 2009, 17:25.
                    www.kris.fotopic.net

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon EF28-135IS en 5D MARKII

                      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                      Een 5D MkII tweedehands, amaai.... Ik wacht nog steeds op mijn nieuwe die in bestelling staat .

                      bij konijn hebben ze hem op stock
                      mvg Wilfried

                      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon EF28-135IS en 5D MARKII

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                        bij konijn hebben ze hem op stock
                        Blijkbaar alleen als kit.

                        Trouwens, ik heb al mijn voorschot gestort én betaal minder dan bij konijn én 't is op 15' van mijn deur.

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon EF28-135IS en 5D MARKII

                          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                          Blijkbaar alleen als kit.

                          Trouwens, ik heb al mijn voorschot gestort én betaal minder dan bij konijn én 't is op 15' van mijn deur.
                          er is gewoon te veel vraag naar je zal moeten afwachten heb het ook voor gehad,
                          trouwens verleden week in fotowinkel geweest in mariakerke en er een gesprek gehad met eigennaar en die liet me zien dat hij er 25 in bestelling had dus je bent niet de enige die er op wacht
                          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                          www.korandoke.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon EF28-135IS en 5D MARKII

                            Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            Blijkbaar alleen als kit.

                            Trouwens, ik heb al mijn voorschot gestort én betaal minder dan bij konijn én 't is op 15' van mijn deur.
                            body ook
                            hoeveel minder?
                            de 5D ligt precies goe in de markt
                            Last edited by Frie01; 22 februari 2009, 16:12.
                            mvg Wilfried

                            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon EF28-135IS en 5D MARKII

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                              body ook, hoeveel minder


                              Enkel de kit staat groen voor verzending, als ik speciaal naar de winkel moet rijden kost mij dat veel te veel tijd & geld.

                              Waar ik hem besteld heb is de prijs 't zelfde maar krijg ik 200€ afhaalkorting.

                              Comment

                              Working...
                              X