Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tokina

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tokina

    kan er iemand zeggen welke van die drie lezen de beste kwaliteit zouden geven
    allemaal tokina
    11-24 f2.8
    12-24 f4
    10-17 f3.5/4.5

  • #2
    Re: tokina

    De 10-17 is een Fish-eye. Geeft dus altijd speciale beelden maar dit is geen breedhoek. Tussen de 12-24 en de 11-16 is de laatste het beste. zeer scherp en lichtsterk. Ook iets aan de duurdere kant.
    Je vindt genoeg recensies online

    Comment


    • #3
      Re: tokina

      Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
      De 10-17 is een Fish-eye. Geeft dus altijd speciale beelden maar dit is geen breedhoek. Tussen de 12-24 en de 11-16 is de laatste het beste. zeer scherp en lichtsterk. Ook iets aan de duurdere kant.
      Je vindt genoeg recensies online
      ik heb hem gezien bij konijneberg aan 519

      Comment


      • #4
        Re: tokina

        met duurdere bedoel ik dan ook duurdere van de twee groothoeken van Tokina.
        519 Euro in NL (1 jaar garantie) en 528 Euro in B (2 jaar garantie) bij fotokonijnenberg

        Comment


        • #5
          Re: tokina

          Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
          met duurdere bedoel ik dan ook duurdere van de twee groothoeken van Tokina.
          519 Euro in NL (1 jaar garantie) en 528 Euro in B (2 jaar garantie) bij fotokonijnenberg
          voor een groothoek f2.8 denk ik dat dat beetje normaal is blijft wel veel geld maar als ie goed is mag dat

          Comment


          • #6
            Re: tokina

            Hij staat op mijn verlanglijstje in ieder geval. Heerlijk scherp en ik heb hem mogen testen en was

            Lichtsterk is een plus maar als het voor landschap en architectuur is, is dat natuurlijk niet zo belangrijk. Maar kan dus gemakkelijk ook binnen in huis hele kamers op plaat zetten.

            Sommigen zeggen dat hij beter is als de nikkor 12-24 dx, maar dat durf ik niet beweren. Die extra mm doet ook wel iets in die range

            Comment


            • #7
              Re: tokina

              Ik denk dat ik ook voor die ga

              Comment


              • #8
                Re: tokina

                Heb tot grote tevredenheid de Tokina 11-16 f2.8.
                Voelt qua constructie minder solide als een Nikon lens maar het glas is

                Gr,
                P.

                Comment


                • #9
                  Re: tokina

                  Oorspronkelijk geplaatst door PGR Bekijk bericht
                  Heb tot grote tevredenheid de Tokina 11-16 f2.8.
                  Voelt qua constructie minder solide als een Nikon lens maar het glas is

                  Gr,
                  P.
                  kan je ook zeggen, waar die in belgie te verkrijgen is of nog liever in west vlaanderen

                  Comment


                  • #10
                    Re: tokina

                    Oorspronkelijk geplaatst door PGR Bekijk bericht
                    Heb tot grote tevredenheid de Tokina 11-16 f2.8.
                    Voelt qua constructie minder solide als een Nikon lens
                    Ik heb de 12-24mm, en die is gebouwd als een Leopard-tank.
                    Verschrikkelijk stevig, bijna volledig in metaal.
                    Dus als je voor een zachte prijs een stevige breedhoek wil om onder zware omstandigheden in't veld landshappen te fotograferen, denk ik dat dit de beste keuze is qua ultra-groothoekobjectieven voor APS-C sensors.
                    Flickr! :: Blog
                    Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

                    Comment

                    Working...
                    X