Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens is het beste voor studiofotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens is het beste voor studiofotografie

    Hoi ik zou mij graag willen gaan verdiepen in studiofotografie. Ik heb een canon 450 en een kitlens canon 18-55 mm en een tamron 70-300 mm. Maar daar zal je wel niet veel mee kunnen doen denk ik. Ik zou zowel portret als fashion ,gezicht ,halve body en het hele lichaam willen fotograferen,maar welke lens zou ik dan het beste kunnen aanschaffen. Iemand raad voor deze beginneling

  • #2
    Re: welke lens is het beste voor studiofotografie

    heb je een budget?

    begin alvast met de canon 50mm 1.8
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: welke lens is het beste voor studiofotografie

      ik kan tot 700 euro gaan maar dat is dan ook het maximum maar heb ze natuurlij liever goedkoper zelfs tweedehands mag omdat ik echt nog moet leren en dan is het waarschijnlijk gek om nu al van die dure objectieven te kopen.Dat is mijn mening daar wel over he . Als je pas je rijbewijs hebt ga je toch ook niet direct een ferrari kopen maar een tweedehandsje .Maar misschien is mijn redenering wel fout,maar zo denk ik er toch over .Maar alle reacties zijn goed

      Comment


      • #4
        Re: welke lens is het beste voor studiofotografie

        Ik zou iets zoeken in het bereik van 24-70 of 28-75. Bvb. de Tamron 28-75 2.8 is perfect hiervoor (al zul je hem niet op 2.8 gebruiken).

        Met je 18-55 kan je al iets doen, maar je zult vaak bereik te kort komen.

        Groeten,
        Bart

        Comment


        • #5
          Re: welke lens is het beste voor studiofotografie

          de tamron 28-75 F2,8 is een echte aanrader voor die toepassing.

          Comment


          • #6
            Re: welke lens is het beste voor studiofotografie

            ik zou een 35mm F1.4 nemen
            85mm F1.4 kan btw ook nog wel

            Comment


            • #7
              Re: welke lens is het beste voor studiofotografie

              http://forum.belgiumdigital.com/f15/...ht-243417.html

              Kijk zelf maar welk brandpunt je best gebruikt
              Portret vanaf 85mm is best.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: welke lens is het beste voor studiofotografie

                de typische portretlenzen zitten tussen 85 en 135 mm voor FF, op een APS kom je met zulke lenzen al vlug op 130 en 200mm, moet al een grote studio hebben om zulke lenzen te gebruiken.
                Vervorming wordt niet enkel bepaalt door brandpunt maar ook door de optische kwaliteit van de lens.
                eventuele vervorming, te rond of te lang gezicht is digitaal poep simpel te corrigeren
                in hedendaagse fotografie wordt ook breedhoek weleens gebruikt voor portret voor het aparte effect (vervorming) en extra DOF.
                met een 28-75 mm op APS krijg je +/- 50-125mm eqv wat heel handig is voor portret in studio.

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens is het beste voor studiofotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  de typische portretlenzen zitten tussen 85 en 135 mm voor FF, op een APS kom je met zulke lenzen al vlug op 130 en 200mm, moet al een grote studio hebben om zulke lenzen te gebruiken.
                  Vervorming wordt niet enkel bepaalt door brandpunt maar ook door de optische kwaliteit van de lens.
                  eventuele vervorming, te rond of te lang gezicht is digitaal poep simpel te corrigeren
                  in hedendaagse fotografie wordt ook breedhoek weleens gebruikt voor portret voor het aparte effect (vervorming) en extra DOF.
                  met een 28-75 mm op APS krijg je +/- 50-125mm eqv wat heel handig is voor portret in studio.
                  neen, je vergist je... een 130mm lens op FF staat tegen over een 85mm op DX...

                  dus DX: 50-85mm.... maar best 85mm
                  Last edited by d_oracle; 18 februari 2009, 15:51. Reden: typo... FF wordt DX
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens is het beste voor studiofotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    een 130mm lens op FF staat tegen over een 85mm op FF...
                    typo?

                    G
                    (in mierenneukermodus)
                    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lens is het beste voor studiofotografie

                      Een Tamron 28-75 raad ik aan voor op een crop-toestel zoals je 450D

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lens is het beste voor studiofotografie

                        Afhankelijk van de groote van je studio een 70-200 f4L. Zeer goede lens op alle fronten.
                        Anders is de 24-105 ook wel aan te raden.

                        Ik vraag mij af of je op een 450D het verschil met primes daadwerkelijk ziet.

                        Een 24-105 is ook leuk voor buiten en groothoek experimenten.

                        Lichtgevoeligheid heb je in een studio niet nodig omdat je vaak toch op f8 zit.
                        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke lens is het beste voor studiofotografie

                          bedankt lennert zal dan maar eens gaan rondkijken dan of ik er zo eentje ga vinden

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke lens is het beste voor studiofotografie

                            nou als ik nu nog zo een lensje kan vinden 28-75 mm van tamron zou al te gek zijn , ook al raden ze me fel de canon 50 mm 1.4 aan ik weet het echt niet meer.

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke lens is het beste voor studiofotografie

                              Oorspronkelijk geplaatst door diron Bekijk bericht
                              nou als ik nu nog zo een lensje kan vinden 28-75 mm van tamron zou al te gek zijn , ook al raden ze me fel de canon 50 mm 1.4 aan ik weet het echt niet meer.
                              Op mijn 5D is de 50mm een heel mooie lens, op mijn 400D gebruik ik heb minder graag..

                              Comment

                              Working...
                              X