Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 70 -200 f4 IS 'piept' ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 70 -200 f4 IS 'piept' ?

    Hoi allemaal! Long time lurker hier, nu toch even vanonder mijn virtuele straatsteen gekropen met een vraag. Ik heb me verleden jaar een 70 -200 F4 IS aangeschaft, superlens uiteraard, maar ik maak me toch een beetje zorgen. Zoals de titel al aangeeft 'piept' deze als ik de autofocus gebruik - en dan vooral als ze het hele zoombereik moet doorlopen (dus als ik vanaf oneindig tot nuja, iets scherpstel). Nou vroeg ik me af of de medebezitters van deze lens dit ook hebben? Of is die bij jullie allemaal echt fluisterstil? Anders ga 'k ze toch maar eens naar Rofarepair opsturen, ofzo, denk ik...

  • #2
    Re: canon 70 -200 f4 IS 'piept' ?

    Bij sommige professionele Nikon AFS lenzen heb je dat vooral als ze te weinig gebruikt zijn. Het gaat vaak over door het gebruik (vermoedelijk een beetje oxidatie of zo).

    Als je er nog garantie op hebt zou ik zeker alvast een mailtje naar Canon sturen.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: canon 70 -200 f4 IS 'piept' ?

      idd, Spanjaart! Net een uurtje de lens zeer rigoreus gebruikt (lees: als een gek zitten in en uitzoomen tussen vanalles en nog wat, veel intensiever dan dat ik ze normaal gebruik)
      en ja hoor, de 'piep' is precies verdwenen. Goeie tip!

      Deze lens schreeuwt er dus ook létterlijk om om gebruikt te worden.

      Comment


      • #4
        Re: canon 70 -200 f4 IS 'piept' ?

        Het is een teken
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment

        Working...
        X