Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon FD naar EF adapter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon FD naar EF adapter

    Hallo,
    Ik ben momenteel op zoek naar een 50mm 1,2 voor mijn canon EOS 450D. Nu zie ik dat er heel wat FD lenzen te koop zijn aan een redelijke prijs. Ik heb al gezien dat er adapters beschikbaar zijn om deze lens te laten passen op mijn camera, maar hoe zit het met de kwaliteit van de foto's? En de lens is door de adapter verder van de camera verwijdert dus kan je dat ook al geen 50mm meer noemen denk ik? Heeft er iemand ervaring met deze lens op een digitale camera? Wat is jullie raad hierover?
    M.v.g.
    Davy

  • #2
    Re: Canon FD naar EF adapter

    Oorspronkelijk geplaatst door Beatster-be Bekijk bericht
    Hallo,
    Ik ben momenteel op zoek naar een 50mm 1,2 voor mijn canon EOS 450D. Nu zie ik dat er heel wat FD lenzen te koop zijn aan een redelijke prijs. Ik heb al gezien dat er adapters beschikbaar zijn om deze lens te laten passen op mijn camera, maar hoe zit het met de kwaliteit van de foto's? En de lens is door de adapter verder van de camera verwijdert dus kan je dat ook al geen 50mm meer noemen denk ik? Heeft er iemand ervaring met deze lens op een digitale camera? Wat is jullie raad hierover?
    M.v.g.
    Davy
    Onze raad is, zoekfunctie gebruiken, dat is al 100 keer behandeld.

    Dpaul.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Canon FD naar EF adapter

      Oorspronkelijk geplaatst door Beatster-be Bekijk bericht
      verder van de camera verwijdert dus kan je dat ook al geen 50mm meer noemen denk ik?
      Al zet je het objectief op een tafel, adapter of tussenringen(dikke adapter) hij blijft 50mmen dat zal ook nooit veranderen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Canon FD naar EF adapter

        Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
        Onze raad is, zoekfunctie gebruiken, dat is al 100 keer behandeld.

        Dpaul.
        Ja, daar had ik dus ook al aan gedacht ware het niet dat de zoekfunctie FD niet aanvaard vanwege te kort. Onvindbaar dus, begin maar eens te zoeken, makkelijker om de vraag opnieuw te stellen. Misschien had jij ook net zo makkelijk kunnen antwoorden, niet?

        Comment


        • #5
          Re: Canon FD naar EF adapter

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Al zet je het objectief op een tafel, adapter of tussenringen(dikke adapter) hij blijft 50mmen dat zal ook nooit veranderen.
          En de kwaliteit dan? Nu weet ik ook wel dat je sowieso niet even kwalitatieve foto's zal kunnen maken als met een EF, maar is dat véél verschil of te verwaarlozen?

          Comment


          • #6
            Re: Canon FD naar EF adapter

            Oorspronkelijk geplaatst door Beatster-be Bekijk bericht
            Ja, daar had ik dus ook al aan gedacht ware het niet dat de zoekfunctie FD niet aanvaard vanwege te kort. Onvindbaar dus, begin maar eens te zoeken, makkelijker om de vraag opnieuw te stellen. Misschien had jij ook net zo makkelijk kunnen antwoorden, niet?
            Als je EOS FD typt krijg je 1.000 antwoorden.

            Dpaul
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

            Comment


            • #7
              Re: Canon FD naar EF adapter

              Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
              Als je EOS FD typt krijg je 1.000 antwoorden.

              Dpaul
              Dit omdat hij dan ook alle antwooden waar enkel 'EOS' in voorkomt, opgeeft.

              Ik heb zelf geen ervaring met zo'n adapter van FD naar EF, maar ik dacht dat er wel wat beperkingen opzaten zoals geen AF meer e.d. Over de kwaliteit kan ik niet oordelen...
              The future belongs to those who believe in the power of their dreams

              Comment


              • #8
                Re: Canon FD naar EF adapter

                Oorspronkelijk geplaatst door Naehatje Bekijk bericht
                Dit omdat hij dan ook alle antwooden waar enkel 'EOS' in voorkomt, opgeeft.
                .
                Juist, je moet dan wel zoeken in de lijst.
                Je kan ook "FD adapter" intikken, dan zitten ze al meer van boven.

                Ik heb wel gezien dat er dikwijls staat "gebruik de zoekfunctie" of "klassieker".

                Dpaul.
                DPaul - A.FIAP
                D810, nikkors and other stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Canon FD naar EF adapter

                  Ik heb ondertussen al wat discussies gevonden. Niet veel positiefs vrees ik, men klaagt over "groene schijn", geen AF, slechte coatings etc...
                  Lijkt me dus dat het prijsverschil niet opweegt tegen de nadelen, ik zal maar van die oude lensen afblijven en zoeken voor andere alternatieven.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon FD naar EF adapter

                    Oorspronkelijk geplaatst door Beatster-be Bekijk bericht
                    En de kwaliteit dan? Nu weet ik ook wel dat je sowieso niet even kwalitatieve foto's zal kunnen maken als met een EF, maar is dat véél verschil of te verwaarlozen?
                    Geen idee, maar je had het over het veranderen van een brandpunt door een andere afstand en dat kan niet.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon FD naar EF adapter

                      Is geen knijt waard.
                      De originele Canon-adaptors waren gemaakt om de FD-toplenzen (niet elke FD lens)
                      op een Eos te laten passen.Kwestie dat de pro's hun dure lenzen niet direct in de vuilbak moesten gooien,wanneer ze overgingen op EOS.Deze adaptors zijn quasi niet of niet meer te vinden.
                      Op E-bay kom je wel adaptors tegen,voor een schappelijke prijs.Constructie is mediocer.Glas zit er niet in,wel een plastic lensje dat zo in en uit draait in de vatting.
                      Ik heb zo een exemplaar en gebruik het om een fd-macrobalg op een EOS te zetten,zonder dat lensje erin.Werkt dus als adaptor en tussenring.
                      Juist even mijn oude FD 50 met deze adaptor met lensje erin, op m'n MK IIn gezet.Vroeger nog nooit gedaan:Oneindig focussen gaat niet,beeldkwaliteit is triestig.Centrum beeld herkenbaar,randen onscherp.Geen AF,diafragma manueel etc.
                      Dus voor de liefhebbers,maar geen directe aanrader.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon FD naar EF adapter

                        Oorspronkelijk geplaatst door Naehatje Bekijk bericht
                        Dit omdat hij dan ook alle antwooden waar enkel 'EOS' in voorkomt, opgeeft.

                        Ik heb zelf geen ervaring met zo'n adapter van FD naar EF, maar ik dacht dat er wel wat beperkingen opzaten zoals geen AF meer e.d.
                        Met FD had en heb je NOOIT AF......, geen beperking dus.

                        Een tipje van de sluier:Je kan met een FD lens op een EOS camera niet op oneindig scherpstellen , dat is het grootste probleem.

                        Wil je oud spul op EOS, dan zijn M42, Pentax K, Nikon, Olympus enz. beter geschikt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon FD naar EF adapter

                          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht

                          Een tipje van de sluier:Je kan met een FD lens op een EOS camera niet op oneindig scherpstellen , dat is het grootste probleem.

                          .
                          tenzij je zo'n adapter kiest mét glas. maar zoals reeds vele keren gezegd heb je dan absoluut niets van kwaliteit meer...
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon FD naar EF adapter

                            geen id of u nog online zit af en toe maar ik wilde vragen of je ondertussen zo een overzetring hebt gebruikt en of deze kwaliteit toch redelijk goed is?

                            Ook of het zo'n exemplaar is:
                            http://www.benl.ebay.be/itm/Canon-FD...item2319206568

                            met dank

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon FD naar EF adapter

                              Ik ben er toch maar vanaf gebleven en heb het op een een ef 50mm 1.4 gehouden, nog geen spijt van gehad, dit lensje voldoet voor mij.

                              Comment

                              Working...
                              X