Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statiefring Canon 70-200 mm f2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statiefring Canon 70-200 mm f2.8

    Ik heb sinds kort een 70-200 mm f2.8 van Canon aangekocht. Standaard zit er rond deze lens een ring om deze op statief te bevestigen. Ik heb nog geen statief en vind dat die ring eigenlijk in de weg zit. Iemand een idee of je die eventueel van de lens kunt halen? Ik heb dit even bekeken, je kan hem wel losdraaien maar niet ver genoeg om hem van over de lens te halen.

    Iemand die hier ervaring mee heeft?

  • #2
    Re: Statiefring Canon 70-200 mm f2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door KellyB Bekijk bericht
    Ik heb sinds kort een 70-200 mm f2.8 van Canon aangekocht. Standaard zit er rond deze lens een ring om deze op statief te bevestigen. Ik heb nog geen statief en vind dat die ring eigenlijk in de weg zit. Iemand een idee of je die eventueel van de lens kunt halen? Ik heb dit even bekeken, je kan hem wel losdraaien maar niet ver genoeg om hem van over de lens te halen.

    Iemand die hier ervaring mee heeft?

    je kan deze statiefring niet volledig openen

    witte dikke vijs losdraaien zodat hij los komt te zitten

    dan de ring zelf draaien totdat je hem van de lens kunt trekken (in de richting van de vatting!)

    je lens moet dus van je toestel zijn als je hem eraf haalt...
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Statiefring Canon 70-200 mm f2.8

      Ik heb geen ervaring met de statiefring van de 70-200, maar voor zover ik weet is dat dezelfde als die op de 400mm 5.6 en daar kan je de ring er niet aftrekken zonder het te forceren!!!
      De bedoeling is dat je de schroef inderdaad losmaakt en dan gewoon de schroef achteruit trekt, dan kan je beugel gewoon openen en kan je hem er afnemen.
      Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

      Comment


      • #4
        Re: Statiefring Canon 70-200 mm f2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
        Ik heb geen ervaring met de statiefring van de 70-200, maar voor zover ik weet is dat dezelfde als die op de 400mm 5.6 en daar kan je de ring er niet aftrekken zonder het te forceren!!!
        De bedoeling is dat je de schroef inderdaad losmaakt en dan gewoon de schroef achteruit trekt, dan kan je beugel gewoon openen en kan je hem er afnemen.
        voor zover ik het mij kan herinneren, kan je de beugel van de 70-200 niet volledig openen. Je kan hem er enkel afschuiven als de spanning eraf is door de schroef te lossen.
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Statiefring Canon 70-200 mm f2.8

          vrij eenvoudig, los draaien en dan vervolgens de 2 rode stippen tegenover elkaar draaien, dan kun je hem er zo vanaf schuiven.
          Mijn beste Foto moek nog trekke.

          Comment


          • #6
            Re: Statiefring Canon 70-200 mm f2.8

            same as closupshooter, zo staat het bij mij ook in het boekske.

            Comment


            • #7
              Re: Statiefring Canon 70-200 mm f2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
              Ik heb geen ervaring met de statiefring van de 70-200, maar voor zover ik weet is dat dezelfde als die op de 400mm 5.6 en daar kan je de ring er niet aftrekken zonder het te forceren!!!
              De bedoeling is dat je de schroef inderdaad losmaakt en dan gewoon de schroef achteruit trekt, dan kan je beugel gewoon openen en kan je hem er afnemen.
              Is niet dezelfde hoor .....

              Die van de 70-200 kun je er in een bepaalde positie "afschuiven" zoals mijn voorgangers beschrijven, terwijl die van de 400 mm F/5.6 kan worden "opengeklapt" nadat je een schroef voldoende ver hebt losgedraaid.

              Comment


              • #8
                Re: Statiefring Canon 70-200 mm f2.8

                Eerst en vooral een dikke merci voor jullie reactie.

                Ik zal het vanavond nog eens bekijken, en het op jullie manier eens proberen.

                Comment

                Working...
                X