Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon FE 10 - 22 f3,5 - f4,5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon FE 10 - 22 f3,5 - f4,5

    Heeft er iemand ervaringen met deze lens?
    Ik kan deze kopen voor €500. Is dit een redelijke prijs? De lens is nog nieuw, niet gebruikt.

    Vriendelijke groet,

    PKitoC
    PKitoC

  • #2
    Re: Canon FE 10 - 22 f3,5 - f4,5

    Oorspronkelijk geplaatst door PKitoC Bekijk bericht
    Heeft er iemand ervaringen met deze lens?
    Ik kan deze kopen voor €500. Is dit een redelijke prijs? De lens is nog nieuw, niet gebruikt.

    Vriendelijke groet,

    PKitoC
    500 is een aanvaardbare prijs, indien ze echt nog nieuw is.
    nog interessanter zou het zijn als er een zonnekap bij zou zitten

    over de kwaliteit van de lens moet je je geen zorgen maken. Het is zowat de allerbeste UWA voor crop toestellen die er bestaat (bij gelijk welk merk)
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Canon FE 10 - 22 f3,5 - f4,5

      Hello,

      het is een héél goede lens, ik heb ze zelf ook en gebruik ze regelmatig, geeft wel warme kleuren in vergelijking met mijn 17-55 f/2.8 IS USM moet ik toegeven.

      Prijs ligt momenteel tegen de 700 Euro heb ik gezien, dus 500 Euro is niet echt te veel tweedehands, zou het toch niet echt een koopje noemen eerlijk gezegd, ter info ik heb de mijn 665 Euro betaald vorig jaar (in België nieuw excl verzending, maar wel nog 80 Euro cashback gekregen, dus eigenlijk maar 585 betaald).

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: Canon FE 10 - 22 f3,5 - f4,5

        Uitstekende lens, die ik niet alle dagen kan gebruiken, maar die ik niet graag zou missen. Pas in een andere thread nog aanbevolen met een link naar een onbewerkte foto.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Canon FE 10 - 22 f3,5 - f4,5

          Zoals reeds gezegd is de kwaliteit van de lens degelijk. De bouw van de lens is matig, ze komt nogal plastiekerig over (is ook plastic) en is dus niet te vergelijken met de bouw van een EF lens.
          Hou er rekening mee dat dit een lens is van het EFS type, deze past dus niet op de 5D of 1D reeks.
          Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

          Comment


          • #6
            Re: Canon FE 10 - 22 f3,5 - f4,5

            Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
            Zoals reeds gezegd is de kwaliteit van de lens degelijk. De bouw van de lens is matig, ze komt nogal plastiekerig over (is ook plastic) en is dus niet te vergelijken met de bouw van een EF lens.
            Hou er rekening mee dat dit een lens is van het EFS type, deze past dus niet op de 5D of 1D reeks.
            ben ik helemaal niet mee akkoord.

            Ze voelt ietsje minder degelijk aan als mijn 17-40 L maar is echt helemaal niet plastiekerig hoor
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Canon FE 10 - 22 f3,5 - f4,5

              Er is inderdaad weinig uiterlijk verschil met de 17-40
              (behalve dan dat de zoom en focusring verwisseld zijn )

              Zeer goede lens, 500 EUR is 75% van wat ze nu minstens nieuw kost, dat is correct
              Als je ze wil hebben zou ik niet wachten tot er 50 EUR afgaat

              Comment

              Working...
              X