Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lake Tekapo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lake Tekapo


  • #2
    Re: Lake Tekapo

    mooie .jammer van het stof op je sensor

    Comment


    • #3
      Re: Lake Tekapo

      Mooie natuurfoto Lensflare is hier in deze foto te erg aanwezig omdat je de zon mee in beeld brengt.De witte vlekken zijn stof of waterdruppels op je lens.....de groene zijn heel waarschijnlijk lensflare. off topic; Trukje ter voorkoming; één foto maken waar je met je vinger(of meerdere) de zon in de lucht bedekt.Ook de lensflare verdwijnt hierdoor uit beeld. Daarna maak je één foto waar je niets afdekt. Leg nu de foto waar je vingers in beeld zijn op de foto waar je niets bedekt hebt.....met de gom verwijder je nu de vingers uit de toplaag. Beide foto's moeten gemaakt zijn vanop een statiefje(geen verplaatsing tussen beide foto's) en met nagenoeg dezelfde belichting.
      Last edited by RUPSELKOPKE; 15 februari 2009, 21:12.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #4
        Re: Lake Tekapo

        mooie natuurfoto
        maar idd veel lensflare
        en even de sensor kuisen veel vlekjes linksboven
        ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
        *BD1034BE

        Comment


        • #5
          Re: Lake Tekapo

          Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
          Mooie natuurfoto Lensflare is hier in deze foto te erg aanwezig omdat je de zon mee in beeld brengt.De witte vlekken zijn stof of waterdruppels op je lens.....de groene zijn heel waarschijnlijk lensflare. off topic; Trukje ter voorkoming; één foto maken waar je met je vinger(of meerdere) de zon in de lucht bedekt.Ook de lensflare verdwijnt hierdoor uit beeld. Daarna maak je één foto waar je niets afdekt. Leg nu de foto waar je vingers in beeld zijn op de foto waar je niets bedekt hebt.....met de gom verwijder je nu de vingers uit de toplaag. Beide foto's moeten gemaakt zijn vanop een statiefje(geen verplaatsing tussen beide foto's) en met nagenoeg dezelfde belichting.
          Ik heb niet de gewoonte om photoshop te gebruiken, maar dit is wel een goede tip.

          Thanks!

          Comment


          • #6
            Re: Lake Tekapo

            Ondanks de lensflare vind ik hem nog mooi... maar ben bevooroordeeld tov NZ

            ga vanavond eens verder kijken naar uw site als u dat niet erg vindt... ik zie dat we veel van dezelfde plaatsen hebben aangedaan.

            Groeten
            Website http://www.kristofpattyn.be

            a lotta canonstuff

            Comment

            Working...
            X