Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotografie en videografie tijdens bruiloft

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotografie en videografie tijdens bruiloft

    wie heeft voorrang bij bruiloften? De fotograaf of de videoman?
    De fotograaf moet de momenten vastleggen en kan niet altijd rekening houden met de positie van de videoman. Deze conclusie trek ik, maar is dit correct?
    ik bedoel niet met opzet de videoman saboteren, maar op cruciale momenten kan de fotograaf niet op de videoman letten, dacht ik.
    wie heeft hier mening erover?
    op internet kwam ik enkele videofragmenten tegen, waar de videoman duidelijk in de kielzoog van de fotograaf loopt, want hij moet immers de gebeurtenissen vastleggen en de fotograaf moet de momentencapturen. De fotograaf / en niet de videoman / de regisseur van de poses en arrangeert de groepen.

    alvast bedankt voor het antwoord.gr. kati

  • #2
    Re: fotografie en videografie tijdens bruiloft

    Beste oplossing is dat fotograaf en videograaf samenwerken. Sommigen bieden foto- en videografie trouwens al in 1 pakket aan.

    De videograaf moet zich niet bezighouden met te dichtbijkomen voor detailopnames en dus wat op het achterplan blijven. Close-ups kunnen eventueel vanuit de fotoreportage in de videomontage ingelast worden.
    Arrangeren van de groepsportretten gebeurd idd door de fotograaf. Videograaf kan deze enscenering wel filmen, maar de portretten op zich zijn zodanig statisch dat die niet echt interessant zijn om op film te zetten, de candids die hieruitvolgen natuurlijk wel

    G

    Oorspronkelijk geplaatst door Katalin Bekijk bericht
    wie heeft voorrang bij bruiloften? De fotograaf of de videoman?
    De fotograaf moet de momenten vastleggen en kan niet altijd rekening houden met de positie van de videoman. Deze conclusie trek ik, maar is dit correct?
    ik bedoel niet met opzet de videoman saboteren, maar op cruciale momenten kan de fotograaf niet op de videoman letten, dacht ik.
    wie heeft hier mening erover?
    op internet kwam ik enkele videofragmenten tegen, waar de videoman duidelijk in de kielzoog van de fotograaf loopt, want hij moet immers de gebeurtenissen vastleggen en de fotograaf moet de momentencapturen. De fotograaf / en niet de videoman / de regisseur van de poses en arrangeert de groepen.

    alvast bedankt voor het antwoord.gr. kati
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

    Comment


    • #3
      Re: fotografie en videografie tijdens bruiloft

      Het is een huwelijksreportage 'reportage' is een gebeuren weergeven zoals het is.
      Staat daar eens een cameraman op of staat op de film een fotograaf dan zal hij er op staan he !
      Ik stoor mij daar niet aan.

      Meestal trek ik zelfs een paar foto's van de cameraman in actie ( tussendoor ) zo staat nokel jos er ook eens op.
      En als het een echte cameraman is dan weet die mens wel wat hij moet doen en zal hij ook niet in uw weg komen lopen
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Re: fotografie en videografie tijdens bruiloft

        Even voordien kennismaken en afspreken en een beetje uitleggen wat de beperkingen zijn, kan helpen. Het is een beetje uitkijken... en ja, soms loop je elkaar in de weg, en dan staat de cameraman op de foto en de fotograaf op de video. Ik heb beide al gedaan, gefotografeerd en gefilmd en eerlijk gezegd, heb ik er tot hiertoe weinig last van gehad.

        Comment

        Working...
        X